Citat:
Ursprungligen postat av
chillaximus
Hej,
tnkte eventuellt resa till japan under en kortare period och som jag frstr har kan man resa utan att anskt om visum s lnge vistelsen r under 90 dagar. Jag blev dock tagen fr ringa narkotikabrott ngra r sedan och har det drav i belastningsregistret, vilket jag r osker p om det kommer orsaka problem. Efter att ha skt runt en del har jag frsttt att p inresa fr man fylla i ifall man har blivit straffad eller inte men det r fr mig fortfarande oklart ifall man borde vara rlig eller inte.
r det ngon som varit i samma sits som mig? Hur gjorde ni och hur gick det?
Som andra sagt, dlj det! finns ingen chans att dom kollar och rotar om du ser normal ut. Men kl dig i skjorta, byxor och med vrdad frisyr, dvs som en kontorsnisse. Inga drogsymboler eller liknande. Japanerna r ett rtt fyrkantigt folk, bara slagna av Svenskar och Schweizare. r det bara ringa s frsvinner det vl ur PBR efter 5 r eller s om det bara var bter och d r det lugnt, ven om du sker uppehllstillstnd och fr utdrag frn RPS s str det bara ett rent register. S planerar du att jobba i Japan s skjut det tills ditt register r rent och jobba i EU under tiden. Samma sak gller fr Kina.