• 1
  • 2
2023-03-03, 20:06
Medlem
Som rubriken. Vilka länder huserar de mest efterblivna och ociviliserade kulturerna? Är intresserad av en sund diskussion där vi enas om en handfull av de mest obehagliga platserna och människorna på jorden.

Svar från er som varit på plats i länderna eller har haft nära kontakt med människor därifrån är extra värdefulla!
Citera
2023-03-03, 20:09
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
USA, Sverige, UK, Australien, Kina, Afghanistan, Afrika.
Citera
2023-03-03, 20:13
Medlem
BIGFAT08BATMANJPEGs avatar
Jag har aldrig varit i Nigeria men kände några nigerianer. Dom var varken trevliga eller ärliga och landet är ett av det mest ruttna helvetet på Jorden. Total kaos och ingenting är trivsamt, och inte ens i närheten av att vara billigt för att vara shithole-land.
Samma med Angola. Det är dyrare där än vad det är i Stockholm.
Citera
2023-03-03, 20:13
Medlem
Livssynslurks avatar
Känns som två olika frågor.
1. Vilka är de mest ociviliserade och efterblivna kulturerna?
2. Vilka är de mest obehagliga platserna och människorna på jorden?
Skiljer sig mycket mellan de två frågeställningarna.
Citera
2023-03-03, 20:59
Medlem
mrsluggans avatar
sverige
Citera
2023-03-03, 21:19
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
sverige

Jag tror du menar Färgige.
Citera
2023-03-03, 21:24
Avstängd
USA utan tvekan. Fattar inte hur det landet kan vara en supermakt. Oerhört många fattiga människor överallt, kriminalitet och våld. Maten suger vilket syns på alla jättefeta amerikaner. Ett land utan framtid.
Citera
2023-03-03, 21:28
Medlem
Sunt-fornufts avatar
UK ligger högt. De är kvar på 50-talet i det mesta, husen är horribla med kök på 2:a våningen samt heltäckningsmatta i badrummen, äcklig mat, dåliga vägar, de flesta saknar tänder etc.
Citera
2023-03-03, 21:34
Medlem
Neroxxs avatar
Beror väl lite på hur man ser på saken, det är väl sällan att saker är helt svart eller vitt det finna nyanser på alla håll. Alla har säkert även deras egna måttstockar hur man ska mäta saker så även jag då förstås. För min del så går det efter hur fritt ett land är, där ser vi många länder i väst (Sverige absolut) går mot ett mindre fritt samhälle. Men även utanför västsfären så sker bakåtgång när det kommer till frihet för medborgare. Tex, det är mindre liberala länder idag än det var för 20-30 år sedan och trenden ser ut att hålla i sig.

Sett ur detta så är nog mina picks... Nordkorea , Kina, Iran , Saudi (kanske hela arabiska halvön?). Mitt första draft, får återkomma efter man funderat lite mer.
Citera
2023-03-03, 21:34
Medlem
Glostrups avatar
En enkel tumregel är att de mest religiösa länderna är mindre liberala och levererar oftast sämre ekonomi (eventuella naturtillgångar undantagna) och sämre livskvalitet enlighet flesta sådana index. Liberala sekulära ekonomier levererar däremot både normalt sett bra ekonomier och höga nivåer av livskvalitet.

Ännu en anledning till att vara ytterst skeptisk till organiserade religioner.
Citera
2023-03-03, 22:28
Medlem
Sverige ligger högt upp. Bildningsnivån har sjunkit snabbt, många är idag hel- eller halvanalfabeter och har svårt att förstå samt använda det egna språket i både tal och skrift. Det för med sig att man får svårt att förstå hur saker hänger ihop, och när man inte förstår letar man enkla förklaringar och kommer snabbt på villovägar.

Svenskar har i flera generationer varit överbeskyddade och haft det bra utan att den enskilde behövt anstränga sig nämnvärt. Även svagbegåvade och obildade har kunnat fortplanta sig och få livskraftig avkomma.

Dessa utgör nu en stor del av det svenska samhället och är än mer korkade än anfädren, därtill utan riktigt språk, lata och bekväma.

Epadunk, Sverigedemokraterna, Hela Sverige bakar/hoppar simhopp/lagar mat/dansar, foppatofflor och smittspridning är några av de få intressen den svenska människan av idag håller sig med, utöver Sig Själva. Att filma då man leker med sitt slemmiga könsorgan och lägga ut på nätet och förstås att sprida selfies och bilder på den egna maten, sina fötter, kladdiga ungar och liknande är viktigare än allt.

Sverige är ett sjunkande skepp- och det är ingen annans fel än de egna invånarnas, tyväääärr...
Citera
2023-03-03, 22:54
Medlem
Sämsta länderna:

Sovjetunionen, Afghanistan, Italien, Kuba, Spanien, Sydafrika, Sudan, Nederländerna, USA.
Senast redigerad av TwoThousandSix 2023-03-03 kl. 23:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in