2023-02-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Det mest anmärkningsvärda är väl att detta åstadkommits av fyra olika åkare?
Kläbo måste ha dominerat på den nivån själv någon tidigare säsong och jag minns inte riktigt hur det såg ut när först Björgen och sen Falla/Nilsson dominerade.

Varken Stina eller Falla har särskilt många kvalsegrar jämfört med hur många sprintar de vann. När de väl vann kvalet slutade det däremot nästan alltid med vinst. Jonna har fler kvalsegrar som inte slutat med vinst.

Båda två har flera segrar efter svaga kval. Falla har 2 segrar efter att ha kvalat som 15:e.
Stina 2 segrar som 17:e och en som 19:e.

Jonna kvalade som 26:a när Stina gav bort segern i Lillehammer. Jonnas enda seger efter ett svagt kval.
Har någon vunnit med en sämre placering i kvalet?

Både Stina och Falla har däremot vunnit efter att ha varit längre efter i tid.
Båda två kunde med marginalerna på sin sida ha vunnit efter att ha kvalat som 30:e. Stina kvalade som 31:a i Davos och Falla 2 gånger i Drammen.
Citera
2023-02-25, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Påpeka det för den som ställde frågan:

(FB) Den stora tråden om Jonna Sundling

Jag svarade bara precis som du.
Men du kunde inte låta bli att kommentera att jag tagit fram statistik som inte passade dig?
Du är ju sjuk, riktigt sjuk som ALDRIG missar ett tillfälle att "klanka" på andra och deras kommentarer.

Min kommentar verifierade bara dina misstankar om att SN inte har vunnit så många kval oavsett vilken tävling det gällt.
Men det var inte nog för dig?
Herregud.
Skaffa dig ett liv.
Citera
2023-02-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om vi nu ska vara autistiska så internationella mästerskap. Sedan är det alltså inte jag som ställt frågan. Jag har bara svarat och min tolkning är att den som ställde den vill utröna om det var lika vanligt förr att den som vann flest finaler i sprint (VC och internationella mästerskap) också vann kvalet på det sätt som Sundling gjort.

Det är ju ett av dina problem.

Du utgår ju oftast från att DIN tolkning är den enda OCH den rätta.
Skärp dig.
Citera
2023-02-27, 01:23
Moderator
Hjv9s avatar
Jonna närmar sig Maja. Bara 4k följare bakom på Insta nu.
Citera
2023-02-27, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Jonna närmar sig Maja. Bara 4k följare bakom på Insta nu.
Tror att Jonna låg på 78k före VM nu 80k så med den takten lär hon inte gå om.
Senast redigerad av Roevember2022 2023-02-27 kl. 02:41. Anledning: x
Citera
2023-02-27, 08:00
Medlem
Måste säga att Jonnas ryck i den sista backen i teamsprinten var verkligen imponerande. Där visade hon varför hon är bäst i världen. Tiril som också hade mycket krafter kvar och gick på sitt max var helt chanslös när Jonna tryckte på.
Citera
2023-03-07, 19:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Intervju med Jonna efter att hon kommit hem. Hon säger bla:
– Det är klart att jag hade velat åka stafetten, det hade jag verkligen velat
– Alla vill åka stafetten så det är klart att det är tråkigt, speciellt när man känner att man hade kunnat hantera en sådan där sträcka
Citera
2023-03-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
– Alla vill åka stafetten så det är klart att det är tråkigt, speciellt när man känner att man hade kunnat hantera en sådan där sträcka

Tycker fortfarande det är helt otroligt att Jonna bänkades i stafetten..

Sedan är det närmast obegripligt hur Maja återigen blir uttagen (precis som i OS) och när hon inte blev det i sprintstafetten, så verkade det skitjobbigt för lagledningen att ställa över henne, trots att Ribom var given..
Citera
2023-03-07, 20:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345

Sedan är det närmast obegripligt hur Maja återigen blir uttagen (precis som i OS) och när hon inte blev det i sprintstafetten, så verkade det skitjobbigt för lagledningen att ställa över henne, trots att Ribom var given..

Håller med dig till fullo.
Citera
2023-03-07, 20:20
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Fick hon inga frågor angående 10 km-loppet? Hur sliten var hon efter det? Ville hon även köra 30 km efter att ha blivit petad från stafetten?
Citera
2023-03-07, 20:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fick hon inga frågor angående 10 km-loppet? Hur sliten var hon efter det? Ville hon även köra 30 km efter att ha blivit petad från stafetten?

Typ så här:
Citat:
Jag var ganska utpumpad och matt efter de där otroligt bra tävlingarna innan. Jag var ganska besviken efter den tian och kände att det är inte här jag vill vara. Men det hade varit mycket intryck och mycket energi som gått åt och jag kanske inte hade fått rätt återhämtning. Men jag gör det jag kan den dagen och hade inte kunnat göra något annorlunda, säger hon.

Hon avstod självmant tremilen.
Citera
2023-03-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345

Riktigt svagt att inte kunna säga rakt ut att man petar Jonna, istället för att gömma sig bakom en massa svammel om att hon inte kände sig bra.

När Byströms främsta argument för att peta Jonna som vunnit dubbla guld i mästerskapet är "hon (Maja) ville verkligen åka" blir jag orolig för vad mer han kan hitta på när han blir kvar ytterligare 4 år.

Känns mer som en förälder som tröttnat på dotterns tjat och ger med sig än en ledare på elitnivå.

Fördel Maja och Linn, som har rätt höga tankar om sin egna förmåga, i framtida uttagningar, jämfört med mer ödmjuka Jonna och Emma som låter resultaten tala.

På 3 mästerskapsstafetter har Byström använt 3 olika avslutare jämfört med Grip som använde 2 på 7.

Grip gav Stina fullt förtroende i Seefeld trots att hon varit skadad i en månad. Byström petar Jonna p.g.a. resultatet i ett lopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in