Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-25, 11:00
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Är det korrekt uppfattat och bekräftat att de inte har ett elverk längre utan Lisa har med hjälp av myndigheter hämtat detta?

I någon video så yrade han väl om att han hade flera stycken som han skulle ge bort?

Tror ni det kommer någon utomstående ikväll?

Tror inte han haft råd att själv köpa in något eget ekverk (har ju knappt råd med maten), men man vet ju aldrig om någon sponsrat honom med ett eller flera.

Oavsett så måste ju bara någon åka dit i kväll!

Är ju bara lite drivmedel och kostnaden för en (som det sägs vara god) Pizza. Tror detta kan vara en "once in a liftetime" chans att bevittna en oförglömlig Internet/YouTube historia och framtida legend.

Hade jag bott i samma del av landet så hade jag inte tvekat!
Citera
2023-03-25, 11:56
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Är det korrekt uppfattat och bekräftat att de inte har ett elverk längre utan Lisa har med hjälp av myndigheter hämtat detta?

I någon video så yrade han väl om att han hade flera stycken som han skulle ge bort?

Tror ni det kommer någon utomstående ikväll?

Det var en som frågade på Youtube om det stämde att Kronofogden hade hämtat elverket och om Lisa låg bakom detta. Han förnekade detta.

Jag tvivlar på att särskilt många är intresserade av att stå ute i mörkret och snögloppet och se på när en förvirrad tysk försöker köra en bensinmotor på vatten. Men jag kan ha fel, folk kanske tar tillvara på de få nöjen som finns.
Senast redigerad av Sonny00 2023-03-25 kl. 11:59.
Citera
2023-03-25, 12:27
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det var en som frågade på Youtube om det stämde att Kronofogden hade hämtat elverket och om Lisa låg bakom detta. Han förnekade detta.

Jag tvivlar på att särskilt många är intresserade av att stå ute i mörkret och snögloppet och se på när en förvirrad tysk försöker köra en bensinmotor på vatten. Men jag kan ha fel, folk kanske tar tillvara på de få nöjen som finns.

Om jag går på historiken så blir det ingen demo alls utomhus. Inget elverk alls.

Det blir middag inomhus med Pizza och massor av öl under kvällen. Den "demo" som kommer vara är att det visas upp ett fiskespö och en "plunk" som Mörten snurrar inuti spöt. Resten är en massa snack och öldrickande. Festandet och snackandet har alltid varit den stora delen hos hela gänget. Det andra med "konstruerande av GEET" och "odlande av grönsaker" är sekundärt, och läggs förhållandevis enormt få minuter praktiskt på!

Kan slå vad om att den enda gången som någon i gänget kommer avbryta festandet för att gå ut under kvällen är för att röka.
Citera
2023-03-25, 12:51
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Om jag går på historiken så blir det ingen demo alls utomhus. Inget elverk alls.

Det blir middag inomhus med Pizza och massor av öl under kvällen. Den "demo" som kommer vara är att det visas upp ett fiskespö och en "plunk" som Mörten snurrar inuti spöt. Resten är en massa snack och öldrickande. Festandet och snackandet har alltid varit den stora delen hos hela gänget. Det andra med "konstruerande av GEET" och "odlande av grönsaker" är sekundärt, och läggs förhållandevis enormt få minuter praktiskt på!

Kan slå vad om att den enda gången som någon i gänget kommer avbryta festandet för att gå ut under kvällen är för att röka.

Frågan är om det blir något. Han säger ju i senaste videon att det kanske inte blir något
"Ja och sen är det ikväll mötet, vi skall se vad det blir. Det kanske blir ingenting det är ju också skönt"
Eller han kanske menar att det inte kommer några och att dom blir själva där.
Citera
2023-03-25, 13:19
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Frågan är om det blir något. Han säger ju i senaste videon att det kanske inte blir något
"Ja och sen är det ikväll mötet, vi skall se vad det blir. Det kanske blir ingenting det är ju också skönt"
Eller han kanske menar att det inte kommer några och att dom blir själva där.

Tvivlar på att det blir något över huvud taget och varför har han lagt det så sent som 20? stället stänger ju 21 vad det verkar. Åker man dit till 20 hinner man ju knappt käka upp pizzan innan de stänger.
Undrar vad R tycker om det där förresten som jobbar där och dessutom verkar ha arbetstid helgkvällar
Hon verkar ju ta mer och mer avstånd från allting med Doghouse och tysken.
Citera
2023-03-25, 13:31
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00

Jag skulle bli väldigt förvånad om det kommer med något elverk ikväll.

Jag tror det blir plaströret igen, gevärskulan och så räknar han med att bli bjuden på en massa öl inomhus vid bordet han har bokat.

OM han ens dyker upp.
Senast redigerad av Marmoth 2023-03-25 kl. 13:34.
Citera
2023-03-25, 13:34
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Tror inte han haft råd att själv köpa in något eget ekverk (har ju knappt råd med maten), men man vet ju aldrig om någon sponsrat honom med ett eller flera.

Oavsett så måste ju bara någon åka dit i kväll!

Är ju bara lite drivmedel och kostnaden för en (som det sägs vara god) Pizza. Tror detta kan vara en "once in a liftetime" chans att bevittna en oförglömlig Internet/YouTube historia och framtida legend.

Hade jag bott i samma del av landet så hade jag inte tvekat!
De har ju inte visat elverket på ett tag så jag gissar på hämtat eller trasigt.

Ja, åker någon så vill vi ha bilder och filmer. 😀
Citera
2023-03-25, 13:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
https://www.youtube.com/watch?v=teJOhpTetFU

Jag kan inte se att SVT har ändrat något i tablån för ikväll.
https://www.svtplay.se/kanaler

Dom måste så klart sända direkt från Blå Krogen ikväll!
Bert-Peter och BMW kommer att informera om evighetsmaskinen!
Första gången som jag sett honom så förnärmad som han nu blev efter samtalet till SVT. Såg ju riktigt ilsk ut för deras visade ointresse att dokumentera den världssensation han dukat upp åt dem.
Citera
2023-03-25, 15:58
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Jag skulle bli väldigt förvånad om det kommer med något elverk ikväll.

Jag tror det blir plaströret igen, gevärskulan och så räknar han med att bli bjuden på en massa öl inomhus vid bordet han har bokat.

OM han ens dyker upp.

Men det där haket har väl inga alkoholrättigheter alls?
Citera
2023-03-25, 16:01
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Tvivlar på att det blir något över huvud taget och varför har han lagt det så sent som 20? stället stänger ju 21 vad det verkar. Åker man dit till 20 hinner man ju knappt käka upp pizzan innan de stänger.
Undrar vad R tycker om det där förresten som jobbar där och dessutom verkar ha arbetstid helgkvällar
Hon verkar ju ta mer och mer avstånd från allting med Doghouse och tysken.

Jo, detta kan bli en väldigt spänd dynamik och intressant möte!
Citera
2023-03-25, 16:02
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Första gången som jag sett honom så förnärmad som han nu blev efter samtalet till SVT. Såg ju riktigt ilsk ut för deras visade ointresse att dokumentera den världssensation han dukat upp åt dem.

Ja, det verkar faktiskt som om han verkligen tror på potentialen hos vattenmotorn och att han blir arg på riktigt när han bara möts av ointresse. Jag trodde länge att han bara larvade sig men jag har ändrat mig. Jag undrar vad det ska bli av den stackaren? Något fel i skallen är det.
Citera
2023-03-25, 17:11
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tja vad ska säga människan tror han sitter på en världssensation och blivande miljardär
Dessa samtal är så absurda så man tror knappt det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in