Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-27, 18:06
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Trots att Ukraina hela tiden förlorar mot den effektiva och överlägnsna ryzka krigsmakten så har ryzzarna på något vis fortfarande inte intagit städerna de försöker koncentrera offensiven på, Bachmut, Vuhledar eller Avdijivka?

Är det någon form av ryzk krigslist detta med att få stryk, för det är svårt att se vad den isåfall skulle gå ut på...
https://twitter.com/DefenceU/status/1635610726734626816

Hur tror Ivan att han ska kunna fortsätta bedriva ett anfallskrig där man har förluster på 80-97%... Vilka självmordskandidater ska ersätta dessa?

Vet inte varför du citerar mig, jag länkade ett uttalande ifrån den polska presidenten..
Men av vad jag har kunnat se på kartor så vinner fortfarande Ryssland sakta mark och inte Ukraina.
Och den polska presidenten är knappast en talare för Ryssland.

Med tanke på att det finns väldigt många människor i Ryssland så kan dom säkert fortsätta ett bra tag till, så länge det finns spadar till alla.
Så hur länge kan Ukraina hålla ut mr lgbtq+?
Citera
2023-03-27, 18:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Vet inte varför du citerar mig, jag länkade ett uttalande ifrån den polska presidenten..
Men av vad jag har kunnat se på kartor så vinner fortfarande Ryssland sakta mark och inte Ukraina.

Med tanke på att det finns väldigt många människor i Ryssland så kan dom säkert fortsätta ett bra tag till, så länge det finns spadar till alla.
Det är gulligt att du tror att vinna mark sakta har någon betydelse.
Citera
2023-03-27, 18:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Rysslands krigskassa räcker inte hela året. De köper Euro och Dollar på svarta marknaden nu för Kina ville inte ha tillbaka sina Yuan.
Citera
2023-03-27, 18:35
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:

Ni vatniks har försökt repetera detta om att "Ukraina förlorar mark" i ett par månader nu, men det är mycket oklart vilka områden detta rör sig om? Kan du ge några konkreta eller meningsfulla exempel på landområden som orcherna lagt under sig nu på senare tid?
(FB) Avdivka nära omringning. Ny katastrof för Ukraina/Nato?
(FB) Knäpptyst hos PK-media om Ukrainas fullkomliga kollaps i Bakhmut-fronten!
(FB) Ukraina fortsätter tappa mark, hur illa är det?

Med tanke på hur många trådstarter som handlar om dessa (hypotetiska) "ryzka framgångar" så är det väldigt mycket snack och försvinnande lite verkstad för onkel Vovas erövring av Ukraina... Pinsamt ärligt talat, för vad som ska föreställa "världens andra armé".

Och att Ivan fortsätter skicka uselt rustade och otränade människor på självmordsuppdrag är egentligen bara en ammunitionsfråga för Ukraina.
(FB) Ukraina förbrukar enorma mängder ammo-Ryssland förbrukar enorma mängder folk.
(FB) Ryssland har slut på soldater: börjar rekrytera fångar

Speciellt som ryzzarna tom. skjuter sina egna soldater. Tänk hur mycket fortare WWII hade kunnat avslutas om nazisterna hade gjort likadant!
(FB) Ryssarna använder barriärtrupper mot sina egna soldater
Senast redigerad av zergrush 2023-03-27 kl. 18:37.
Citera
2023-03-27, 18:35
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är gulligt att du tror att vinna mark sakta har någon betydelse.

Ryssen tycker uppenbarligen att det har någon betydelse.
Jag skrev bara det jag kan se ifrån kartor på nätet.
Citera
2023-03-27, 18:45
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ni vatniks har försökt repetera detta om att "Ukraina förlorar mark" i ett par månader nu, men det är mycket oklart vilka områden detta rör sig om? Kan du ge några konkreta eller meningsfulla exempel på landområden som orcherna lagt under sig nu på senare tid?
(FB) Avdivka nära omringning. Ny katastrof för Ukraina/Nato?
(FB) Knäpptyst hos PK-media om Ukrainas fullkomliga kollaps i Bakhmut-fronten!
(FB) Ukraina fortsätter tappa mark, hur illa är det?

Med tanke på hur många trådstarter som handlar om dessa (hypotetiska) "ryzka framgångar" så är det väldigt mycket snack och försvinnande lite verkstad för onkel Vovas erövring av Ukraina... Pinsamt ärligt talat, för vad som ska föreställa "världens andra armé".

Och att Ivan fortsätter skicka uselt rustade och otränade människor på självmordsuppdrag är egentligen bara en ammunitionsfråga för Ukraina.
(FB) Ukraina förbrukar enorma mängder ammo-Ryssland förbrukar enorma mängder folk.
(FB) Ryssland har slut på soldater: börjar rekrytera fångar

Speciellt som ryzzarna tom. skjuter sina egna soldater. Tänk hur mycket fortare WWII hade kunnat avslutas om nazisterna hade gjort likadant!
(FB) Ryssarna använder barriärtrupper mot sina egna soldater

Varför ska jag svara dig? När du själv upprepar dig som en trasig grammofon skiva och inte kan svara.

Är du intresserad så kan du se detta på kartor online, vad som är av betydelse eller inte det får någon annan svara på.
Senast redigerad av SpOeNdi 2023-03-27 kl. 18:54.
Citera
2023-03-27, 18:50
Medlem
Citat:
Varför ska jag svara dig? När du själv upprepar dig som en trasig grammofon skiva och inte kan svara.

Är du intresserad så kan du se detta på kartor online, vad som är av betydelse eller inte det får någon annan svara.

Det orcherna tagit på ett halvår kommer Ukraina ta tillbaka med råge på två veckor när dom väl slår till...
Citera
2023-03-27, 18:51
Medlem
Ser ut som att Ryssland förlorat mark i dagens uppdatering kring Bahkmut och Avdiivka. Inte mycket men intressant att den ryska offensiven går bakåt igen.
Citera
2023-03-27, 19:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:

Sen i våras förra året har Ryssland förlorat 55% landyta men återtagit 0,001% landyta (eller nåt sånt).

Det är ungefär som att förlora 50 000 kronor men vinna 1 krona. Och så går man runt och skryter om sin vinst på 1 krona.

Citat:
Ukraina har hittills återtagit 55% av det territorium som Ryssland initialt ockuperade

(källa)
Citera
2023-03-27, 19:08
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Ser ut som att Ryssland förlorat mark i dagens uppdatering kring Bahkmut och Avdiivka. Inte mycket men intressant att den ryska offensiven går bakåt igen.

Var kollar du det?
Citera
2023-03-27, 19:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Såklart att det har en jävla betydelse för dem. Den dagen Ryssland inte tar en meter mark under en dag så har de förlorat.

De är förbannat medvetna om att de måste anfalla hela tiden och visa att det går framåt. Skyll på deras heder eller nåt. Innerst inne vet alla att det redan gått åt helvete.
Citera
2023-03-27, 19:09
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sen i våras förra året har Ryssland förlorat 55% landyta men återtagit 0,001% landyta (eller nåt sånt).

Det är ungefär som att förlora 50 000 kronor men vinna 1 krona. Och så går man runt och skryter om sin vinst på 1 krona.

Det är sant, men jag antog vi pratade om dom senaste månaderna nu.
Senast redigerad av SpOeNdi 2023-03-27 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in