Citat:
Ursprungligen postat av
Dunning.Kruger
Bra inlägg med nyanserad bild på invandrade.
Är själv högutbildad invandrare.
Thanks, sanningen är sanningen. Klumpa ihop folk... vad har tex serber för gemensamt med somalier? Vad har vissa somalier för gemensamt med andra somalier?
Jag har själv svarta barn och sett hur svårt det varit att integrera dem efter att de levt för länge i afrika, men det har funkat fantastiskt, för vi gav oss aldrig, skolan och jag. Hur ska man göra med de som aldrig någonsin träffar en svensk? Hur skall man göra med de som aldrig lär sig svenska ordentligt? Man måste vara realist.
On topic: Jag anser att det förekommer något man med ett sammanfattande begrepp kan kalla konspiration/sammansvärjning/komplott. Deep state visste jag inte var det var, men att politiker, lobbyister och extremförmögna har en agenda är solklart och som ingen förnekar - war is business, som George Bush II så vackert uttryckte det. Folkutbytet har redan skett. Så vad är problemet? Är det att man använder ordet "konspiration"?
Men käre Docent, kom då på ett bättre ord som passar in. Att saker och ting bara händer utan tanke kanske man kan tro, men varifrån kommer alla flyktingar? Flyktingströmmarna skapas av något. Oftast av krig där någon skapat en konflikt mellan grupper för att skapa ett krig för att sedan "rädda" landet och ta deras tillgångar som tex i Syrien.
Naturligtvis har vi många flyktingar från Afrika som flyr från sina egna korrupta ledare för att få en bättre framtid och en chans att utbilda sig och sina familjer. Allt i grund och botten vårt fel.