Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-11, 13:42
Medlem
aina08s avatar
Jag har försökt att se filmen UFO Sweden på Netflix flera gånger men får ljudproblem varje gång.
Jag har en Onkyo reciver och kör 7.1 bioljud.
Filmen är i Ultra HD 4K.
Filmen börjar med en scen där de pratas i några minuter. Efter 3 minuter visas titeln på filmen innan filmen återupptas.
Direkt efter titeln försvinner allt ljud. Ljudet dör helt och det går inte att få ljud på någonting efter det, varken på annan film, tv eller ens radio i recivern.
Det klickar inte till i recivern eller nåt utan ljudet försvinner som om man bara sänkt ner.
Bryter jag strömmen någon minut fungerar allt igen men startar jag filmen igen så blir det samma sak, på exakt samma ställe varje gång.
Jag har inga problem med andra filmer eller annat som spelas upp (radio, musik osv) utan bara vid den här filmen.
Kör jag ljud genom tvns högtalare är det inget problem utan bara när de går genom recivern för bioljud.

Det är inget stort problem då det går att få tillbaka ljudet för annat men man blir ju lite fundersam om det är nåt spookey, tekniskt knas på recivern eller om filmen i sig har nåt knas i sitt ljud som kan påverka detta.

Är det någon som upplevt något liknande på denna eller annan film, eller har någon tanke på vad som kan orsaka detta?
Senast redigerad av aina08 2023-04-11 kl. 14:40.
Citera
2023-04-11, 14:32
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Netflix kundservice alternativt kundservice för hårdvaran?
Citera
2023-04-11, 14:33
Medlem
Har du Premium-abonnemang hos NetFlix?
Citera
2023-04-11, 14:37
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Netflix kundservice alternativt kundservice för hårdvaran?
Har inte pratat med dom ännu. Tänker att dom kommer säga att det beror på mina grejer oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du Premium-abonnemang hos NetFlix?
Ja det har jag. Ska de ha betydelse?
Citera
2023-04-11, 14:38
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag har försökt att se filmen UFO Sweden på Netflix flera gånger men får ljudproblem varje gång.
Jag har en Onkyo reciver och kör 7.1 bioljud.
Filmen är i Ultra HD 4K.
Filmen börjar med en scen där de pratas i några minuter. Efter 3 minuter visas titeln på filmen innan filmen återupptas.
Direkt efter titeln försvinner allt ljud. Ljudet dör helt och det går inte att få ljud på någonting efter det, varken på annan film, tv eller ens radio i recivern.
Det klickar inte till i recivern eller nåt utan ljudet försvinner som om man bara sänkt ner.
Bryter jag strömmen någon minut fungerar allt igen men startar jag filmen igen så blir det samma sak, på exakt samma ställe varje gång.
Jag har inga problem med andra filmer eller annat som spelas upp (radio, musik osv) utan bara vid den här filmen.
Kör jag ljud genom tvns högtalare är det inget problem utan bara när de går genom recivern för bioljud.

Det är inget stort problem då det går att få tillbaka ljudet för annat men man blir ju lite fundersam om det är nåt spookey, tekninskt knas på recivern eller om filmen i sig har nåt knas i sitt ljud som kan påverka detta.

Är det någon som upplevt något liknande på denna eller annan film, eller har någon tanke på vad som kan orsaka detta?

Låter som nått mjukvaru-bugg på receivern, Testa och ställ om den till 5:1 eller en annan decoder ex DTS eller nått.

Jag skall testa med min Denonreceiver. Men jag tror inte det blir ikväll.
Citera
2023-04-11, 14:42
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Låter som nått mjukvaru-bugg på receivern, Testa och ställ om den till 5:1 eller en annan decoder ex DTS eller nått.

Jag skall testa med min Denonreceiver. Men jag tror inte det blir ikväll.
Jag har använt recivern i flera år och aldrig varit med om detta och det går att se andra filmer med samma ljud, samma volym och samma inställningar på Netflix utan problem.
Citera
2023-04-11, 14:56
Medlem
kan du pröva se filmen på någon
annan device om problemet är där också?
Citera
2023-04-11, 14:57
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Jag har använt recivern i flera år och aldrig varit med om detta och det går att se andra filmer med samma ljud, samma volym och samma inställningar på Netflix utan problem.

Jo men testa och ställ om den från DTS-> Dalby eller vice versa. Samt 5:1 -> 7:1 osv. Kolla om det finns uppdateringar till Onkyon. Det är nått i ljudformatet som din förstärkare fipplar ur på.
Citera
2023-04-11, 15:05
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
kan du pröva se filmen på någon
annan device om problemet är där också?
Jag har inget annat att kolla recivern till.
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jo men testa och ställ om den från DTS-> Dalby eller vice versa. Samt 5:1 -> 7:1 osv. Kolla om det finns uppdateringar till Onkyon. Det är nått i ljudformatet som din förstärkare fipplar ur på.
Ska ändra ljudformatet och testa lite senare.
Såg annan film (också på Netflix) som ska vara i samma format utan problem.
Citera
2023-04-11, 15:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Testade precis. Funkade på min Denon som körde DTS Neural:X.

https://manuals.denon.com/AVRX2400H/...SYyrtgycpw.php

Djävlar vilket ljud det är i filmen.
Citera
2023-04-11, 17:07
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Ladda ner den istället, superbits version funkar i alla fall utmärkt i min yamahaförstärkare.
Citera
2023-04-11, 19:10
Medlem
Bluebeast72s avatar
Typisk skit reciver, köp Yamaha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto