• 1
  • 2
2023-04-14, 22:55
Medlem
Tänkte köpa en stor och imponerande bil som kommer göra alla skattebetalande cp-svenskar arga och avundsjuka när de ser den.

Jag undrar om ni har erfarenhet av Mercedes ML t.ex. ML 350 eller ML 270 är det en bil som ni skulle kunna rekommendera att köpa?
Citera
2023-04-14, 23:02
Medlem
Jag tycker att Lars Andersson skall satsa på Mercedes G63. Den andra SUV;en är tråkig, G63 är bättre.
Citera
2023-04-14, 23:09
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Tänkte köpa en stor och imponerande bil som kommer göra alla skattebetalande cp-svenskar arga och avundsjuka när de ser den.

Jag undrar om ni har erfarenhet av Mercedes ML t.ex. ML 350 eller ML 270 är det en bil som ni skulle kunna rekommendera att köpa?

Hade en ML270 under en period och kunde fan inte fatta vitsen med ”paddlarna”. Men absolut en jäkligt skön bil att både köra och färdas i. Sen skulle jag som svensk inte höja på ögonbrynen det minsta. Tror Kia Stinger känns betydligt coolare isåfall.
Citera
2023-04-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Hade en ML270 under en period och kunde fan inte fatta vitsen med ”paddlarna”. Men absolut en jäkligt skön bil att både köra och färdas i. Sen skulle jag som svensk inte höja på ögonbrynen det minsta. Tror Kia Stinger känns betydligt coolare isåfall.

Ok tack för svaret jag råkar bo på ett ställe där det finns stora hål i gatan så jag behöver en hög bil med stora hjul inte en låg sportbil.
Citera
2023-04-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ok tack för svaret jag råkar bo på ett ställe där det finns stora hål i gatan så jag behöver en hög bil med stora hjul inte en låg sportbil.

Då är nog G63;an perfekt, men som med allt annat så kan det i vissa fall och på vissa ställen behövas traktorer också.
Citera
2023-04-14, 23:23
Medlem
G63 är cool men kostar. från 1.2. en äldre ML är dyr att äga dock.
Citera
2023-04-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Då är nog G63;an perfekt, men som med allt annat så kan det i vissa fall och på vissa ställen behövas traktorer också.

Tänkte att den skulle ta mig över hål i gatan och skapa en aura framgång och mystik.
Citera
2023-04-14, 23:25
Medlem
Citat:
Tänkte att den skulle ta mig över hål i gatan och skapa en aura framgång och mystik.

Ja men då är ju G63 perfekt, finns då inget bättre eller mer unikt, förutom en gammal traditionell Jeep
Citera
2023-04-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Ja men då är ju G63 perfekt, finns då inget bättre eller mer unikt, förutom en gammal traditionell Jeep

Har den inte en massa elektronik som kommer skapa problem som det finns hos andra mercedes?
Citera
2023-04-14, 23:36
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:

Köp en Merca av modellen du efterfrågar. Du kommer inte bli besviken men förvänta dig inte avundsjuka blickar.
Citera
2023-04-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Köp en Merca av modellen du efterfrågar. Du kommer inte bli besviken men förvänta dig inte avundsjuka blickar.

Har du en själv eller?
Citera
2023-04-14, 23:51
Medlem
Stormcatchers avatar
ML introducerades för den amerikanska marknaden. Det är en stor bil, men har inte den bästa kvaliteten.

Vill du bli sedd, köp en G-klass. Undvik S-klass pga kostnader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in