Citat:
Ursprungligen postat av
Lifewringer
Köper du mera Björnar? Jag vill björna snart men törs inte!
BÖRSEN
PLUS FÖR SJUNDE HANDELSDAGEN I RAD, OMXS30 +0,3% (Direkt)
2023-04-18 17:43
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Stockholmsbörsen tog sig försiktigt uppåt på tisdagen. Storbolagsindex OMXS30 har i samband med det stigit under sju handelsdagar i rad
Nej, jag väntar till 1 juni, om börsen är HÖGRE då än nu så tror jag det blir ett större köp av Bear kanske 5M till.
Jag kan ju tipsa om mitt mentala angreppssätt när man kortar men börsen går upp. Jag tittar INTE på börssidorna alls dessa perioder, undviker dem totalt både på TV och i tidningar och FB, därför att det tar på psyket att korta en marknad medans den går upp. Och inte ens jag med snart 25 års träning är oberörd när börsen går åt fel håll. Ungefär som när man har aktier i SBB och de bara sjunker, en tung klump i magen.
Det är alltså helt fel teknik mentalt, utom för Stålmän, att korta och sedan dagligen följa hur det går. Själva kortningen bygger på ett ras, och det raset kommer enbart när absolut ingen förväntar sig det, och det kommer snabbt och blir djupt. Men det är inte ovanligt att man når en topp innan ett ras.
T.o.m. Buffett har ju medgett flera gånger i intervjuer att han slutade korta på 1960-talet. Det är för jobbigt, det tar alltid längre tid för ett ras att komma än för en uppgång. När han insåg det övergav han kortning, fast han alltid hade rätt till sist.
Här den bästa bear-kanalen, en ny film varje dag, Jeff är exceptionellt påläst och kunnig, och bevisar bortom allt rimligt tvivel om och om igen med statistik att USA är på väg i något stort och farligt. Dock har han hållit på i 6 månader...
https://www.youtube.com/watch?v=HSE_...llarUniversity
Notera att man inte bara får fastna på doom-kanalerna på youtube. Det är farligt med ensidiga informations-bubblor.