Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Jag trycker det är ett utmärkt förslag.
Vi måste göra nånting för att rädda klimatet. Eller inte bara nånting, vi måste göra massor. Folk måste dra ner på aktiviteter som förstör klimatet, Det tycker jag verkligen.
Men samtidigt så vill inte jag personligen avstå från nånting. Då är den här lösningen med att helt enkelt göra saker dyrare ett utmärkt initiativ. För mig som höginkomsttagare (och för huvuddelen av Flashbackmedlemmarna tillika) spelar en femhundring på en resa ingen som helst roll. Men för arbetare eller andra fattiga innebär det att de får avstå från livets goda.
Det är till och med så att det gör det bättre för oss. En femhundring är det mycket väl värt att det blir lite färre människor att trängas med på flygplatsen. Det blir också lite sorterat. Vi kommer att slippa åsynen av de allra fattigaste på våra resor. Faktum är att de borde höja priserna ännu mer. Det gäller att komma upp i en prisnivå så vi helt slipper att dela flygplats med arbetare.
vi kan väl titta på våra vänner i indien, 1 miljard människor.
lanserat UDAN projektet att starta 36 nya flygplatser och att staten subventionerar hundratals
flyglinjer som inte är lönsamma,
Hahaha, vad har våran lilla flygtrafik för klimatpåverkan mot att indiska staten med en MILJARD
innevånare startar nya flygplatser och linjer med statligt stöd ?
Bara trams och plakatpolitik, noll verklig effekt. mindre än noll faktiskt
https://en.wikipedia.org/wiki/UDAN