Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-18, 09:44
  #13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djursholmare
Ett tiotal demonstranter från klimatorganisationen Återställ våtmarker blockerar trafiken på Västerbron.

Polisen är på plats och dirigerar trafiken, där det har bildats långa köer.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...on-langa-koer/
Helt jävla otroligt. Jag kunde inte hata dessa miljönissar mer. Samtidigt som det är vild strejk på pendeln och många fler tar bilen så gör de såhär.

Jävla svin! Vad fsn, är det något vi har gott om så är det väl fan våtmarker! Sverige, Finland och några till länder är de sjörikaste i världen. Därmed borde våtmarker också finnas gott om.
Citera
2023-04-18, 09:49
  #14
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Helt jävla otroligt. Jag kunde inte hata dessa miljönissar mer. Samtidigt som det är vild strejk på pendeln och många fler tar bilen så gör de såhär.

Jävla svin! Vad fsn, är det något vi har gott om så är det väl fan våtmarker! Sverige, Finland och några till länder är de sjörikaste i världen. Därmed borde våtmarker också finnas gott om.

Om vi återställer samtliga våtmarker som dikats ur så skulle det motsvara hela landet privatbilism i mindre koldioxid-utsläpp. Sen att de använder metoder som detta på v-bron är ju direkt kontraproduktivt. Men det är kommunister som vanligt, vad kan man förvänta sig annat än kaoskravaller.
Citera
2023-04-18, 09:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Helt jävla otroligt. Jag kunde inte hata dessa miljönissar mer. Samtidigt som det är vild strejk på pendeln och många fler tar bilen så gör de såhär.

Jävla svin! Vad fsn, är det något vi har gott om så är det väl fan våtmarker! Sverige, Finland och några till länder är de sjörikaste i världen. Därmed borde våtmarker också finnas gott om.

Igår i Riksdagen idag på Västerbron, som en ohyra, tur man hann åka över bron innan stockningen.
Citera
2023-04-18, 10:49
  #16
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djursholmare
Ett tiotal demonstranter från klimatorganisationen Återställ våtmarker blockerar trafiken på Västerbron.

Polisen är på plats och dirigerar trafiken, där det har bildats långa köer.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...on-langa-koer/

Får se om någon ny person får sätta livet till, som förra gången.

Mördare och miljöterrorister.
Citera
2023-04-18, 10:53
  #17
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdjuretsGranne
Om man återställer våtmarker, t ex där man bryter torv, så finns det potential att minska Sveriges koldioxidutsläpp med 20-25%. Vilket är ungefär lika mycket som biltrafiken släpper ut (om jag minns rätt, en rejäl mängd iaf)
Blir då cirka 0,60‰ (promille) av kinas utsläpp då, givetvis ska vår levnadsstandard tillika nationella ordning rubbas av den marginella skillnaden.
Citera
2023-04-18, 13:38
  #18
Medlem
llundberg57s avatar
Om de här demonstranterna hindrade mej att köra dit jag behövde skulle det bli ett jävla slagsmål.
Citera
2023-04-18, 13:40
  #19
Medlem
Kör på dom så kanske dom slutar med sina dumheter
Citera
2023-04-18, 14:52
  #20
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Kör på dom så kanske dom slutar med sina dumheter
Precis!
Citera
2023-04-18, 14:53
  #21
Medlem
Jag har en känsla av att inte en enda av dessa innerstadslattemuppar någonsin besökt en våtmark i verkligheten.
Citera
2023-04-21, 12:32
  #22
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Blir då cirka 0,60‰ (promille) av kinas utsläpp då, givetvis ska vår levnadsstandard tillika nationella ordning rubbas av den marginella skillnaden.
Sverige ska givetvis ligga i framkant! Om du har ett äpple vill du dela det med mig i en äppelmelodi...
Citera
2023-04-21, 18:01
  #23
Medlem
vemsfels avatar
Några nya blockader? Saknade de under Påskhelgen, kanske Valborgshelgen ger nytändning (pun intended). Om det inte blir en innan, eller till, midsommarafton blir jag riktigt besviken.
Citera
2023-04-21, 19:45
  #24
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om de här demonstranterna hindrade mej att köra dit jag behövde skulle det bli ett jävla slagsmål.

Slagsmål? Bara skruva av regplåtarna på motorcykeln dra på sig hjälmen och åka dit med bensindunken och låta dem duscha för att sen tända på. Undrar hur länge de sitter kvar och blockerar när de väl börjat brinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in