2023-05-03, 18:07
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Har fr mig att det endast var 1000ex av nyutgvan.
Fr hoppas att Fr Jag Spy I Ditt Paraply? vven fr en nyutgva.

Tack fr hjlpen ang nypressen
Fr Jag Spy I Ditt Paraply r ibland lite bttre n debutskivan ,
Men det r nog en smaksak eller tolkningsfrga.
Citera
2023-05-04, 01:40
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tack fr hjlpen ang nypressen
Fr Jag Spy I Ditt Paraply r ibland lite bttre n debutskivan ,
Men det r nog en smaksak eller tolkningsfrga.

Ingen fara, men som sagt vet jag inte till 100& om det r 1000 ex. Kan iallafall nog svra p att det inte r mer n s. Verkar vara slutsld verallt. Hann boka ett ex som tur var.

Oftopic: En bekant lyckades hitta originalet p en skivmssa fr mnga r sedan fr ca 100 spnn, snacka om ett guldfynd..
Citera
2023-05-05, 15:40
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Oftopic: En bekant lyckades hitta originalet p en skivmssa fr mnga r sedan fr ca 100 spnn, snacka om ett guldfynd..

Det var ltt att gra fynd d. Fr typ 10 r sedan var vinyl nstan helt dtt. Gjorde lite klipp dr fr ngra tior som idag med ltthet gr fr femhundra eller mer
Citera
2023-05-06, 02:13
Medlem
Rebali179s avatar
Gudibrallan - Ingenting I Din Hjrna frn 2023
https://open.spotify.com/track/1xNr8...26488f714c4c9d

magiskt bra cover
Citera
2023-05-06, 14:13
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Fick hem nypressen av Philemon igr, helt fantastisk! Intervjun var med en trevlig lsning.
Citera
2023-05-07, 01:26
Medlem
zatars avatar
Har inte mer att bidra med annat n att n att jag hatar de flesta "progg"-prylar pga uttalad vnstersmrja. Jag r fr gammal fr att ha hrt detta till min frukostgrt, men frstr storheten i P.A&.T.D. Jag r Stockholmare, men lskar den hr rotvltiska sknskan. P sin tid kan det ha ngt med politik att gra, det hr man inte i sjlva musiken iaf, och jag tycker det r genialiskt.
Citera
2023-05-07, 03:45
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Har inte mer att bidra med annat n att n att jag hatar de flesta "progg"-prylar pga uttalad vnstersmrja. Jag r fr gammal fr att ha hrt detta till min frukostgrt, men frstr storheten i P.A&.T.D. Jag r Stockholmare, men lskar den hr rotvltiska sknskan. P sin tid kan det ha ngt med politik att gra, det hr man inte i sjlva musiken iaf, och jag tycker det r genialiskt.

Jag skulle nog inte klassa Philemons ltar som speciellt politiska, sen r jag inte super-inlyssnad dock.
Men det finns nog folk i trden som kan intyga mitt pstende.
Citera
2023-05-07, 03:56
Medlem
zatars avatar
Citat:
Jag skulle nog inte klassa Philemons ltar som speciellt politiska, sen r jag inte super-inlyssnad dock.
Men det finns nog folk i trden som kan intyga mitt pstende.

Du har nog rtt. De var nog mer nyskapande och opolitiska, men blev ihopbuntade med den politiska-fr-tiden-eran pga. soundet. Mea culpa!
Citera
2023-05-07, 04:06
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Du har nog rtt. De var nog mer nyskapande och opolitiska, men blev ihopbuntade med den politiska-fr-tiden-eran pga. soundet. Mea culpa!

Nyskapande kan man ltt sga att de var haha! Jag frstr inte riktigt varfr de blev ihopbuntade med proggrrelsen, d Philemons sound samt texter skiljer sig rtt hrt frn de proggbanden som var "stora" inom proggrrelsen nr det begav sig.

Nvl, skl p dig Zatar!
Citera
2023-05-07, 04:13
Medlem
zatars avatar
Citat:
Nyskapande kan man ltt sga att de var haha! Jag frstr inte riktigt varfr de blev ihopbuntade med proggrrelsen, d Philemons sound samt texter skiljer sig rtt hrt frn de proggbanden som var "stora" inom proggrrelsen nr det begav sig.

Nvl, skl p dig Zatar!

Skl p dig min herre, och grovt medhll!
Citera
2023-05-11, 20:43
Medlem
Rebali179s avatar
Ngon som har kpt nypressen? Hur r ljudet r det vrt att kpa den fr ca 3-500 kr?
Citera
2023-05-11, 21:02
Medlem
Folketstempels avatar
Om det var ngon av brderna Fredrik eller Magnus Gertten, eller inte vill ha jag f osagt d mitt minne r svagt, samt hittade inget nr jag googlade.
Men ngon hade en en show p p4 Radio Malmhus och spelade "Lt Den Hnga Ute" som sin signaturmelodi p frsta hlften av 80-talet.

Som grabb och lyssnade p alternativ musik s fick ven jag och min generation lra oss att gilla Philemon Arthur & The Dung just den vgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in