Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-05-21, 17:02
Medlem
Tror du att AI kommer göra så att den medicinska forskningen accelererar? Inledningsvis kunna lösa problem så som cancer, als, demens... för att på sikt också göra så vi helt kan stoppa det biologiska åldrandet?

Odödlig är ju lite att ta i då man kan sprängas eller dödas, men kommer AI förändra människan som art?
Citera
2023-05-21, 17:15
Medlem
StudiumValors avatar
Nån forskare sa i ett program nyligen att de som föds idag kommer aldrig att dö.
Av ålderdom är väl bäst att tillägga.
Snart kommer man väl att behöva definiera om dödsbegreppet; man är inte död även om det inte existerar någon kropp om all data som fanns i hjärnan ligger i molnet och används av en maskin.
Citera
2023-05-21, 17:24
Medlem
Autobahn76s avatar
Vi kan ju alltid hoppas att vår generation är den sista som hinner med att få vila och gå bort på ett naturligt och traditionellt sätt innan transhumanismpsykopaterna börjar installera hjärnimplantat på människan och laddar upp allas medvetanden kors och tvärs och hit och dit på molnet.
Citera
2023-05-21, 17:26
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Nån forskare sa i ett program nyligen att de som föds idag kommer aldrig att dö.
Av ålderdom är väl bäst att tillägga.
Snart kommer man väl att behöva definiera om dödsbegreppet; man är inte död även om det inte existerar någon kropp om all data som fanns i hjärnan ligger i molnet och används av en maskin.

Jaha, vilket jävla skitsnack. Självklart är man död även om "datan från hjärnan ligger i molnet och används av en maskin".

Har du hört vad "forskarna" säger i programmet "Ancient Aliens"?
Citera
2023-05-21, 17:29
Medlem
Tervulls avatar
Det hoppas jag verkligen inte. Vilket fruktansvärt straff!!!!
Citera
2023-05-21, 17:34
Medlem
Livssynslurks avatar
Det tror jag inte, AI tar information från existerande fakta, kan vara komponenter som tas fram i forskningen men inte fullt ut som tekniken ser ut nu.
Visst i framtiden kan du säkert ladda upp ett medvetande i molnet men ditt nuvarande medvetande är fortfarande det som är du.
Citera
2023-05-21, 17:43
Medlem
Det är i en avlägsen framtid. När jag tittar på reglering av ai nu tror jag att det är omöjligt i vårt århundrade.
Citera
2023-05-21, 17:47
Medlem
Autobahn76s avatar
Ray Kurzweil och ett flertal andra futurister och transhumanister är helt inställda på att få evigt liv. Och då är Kurzweil närmare 80 år nu. De förutspår att tekniken är här ganska snart med andra ord. Nanobotar skall tydligen hjälpa.
Citera
2023-05-21, 17:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Ray Kurzweil och ett flertal andra futurister och transhumanister är helt inställda på att få evigt liv. Och då är Kurzweil närmare 80 år nu. De förutspår att tekniken är här ganska snart med andra ord. Nanobotar skall tydligen hjälpa.

Kommer nog att dröja, minst 10 år, innan man börjar komma någon vart. Så om Ray Kurtzweil, 75 år, kommer att, bokstavligen, bli odödlig, återstår att se.
Citera
2023-05-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Det tror jag inte, AI tar information från existerande fakta, kan vara komponenter som tas fram i forskningen men inte fullt ut som tekniken ser ut nu.
Visst i framtiden kan du säkert ladda upp ett medvetande i molnet men ditt nuvarande medvetande är fortfarande det som är du.

Men kan vi inte med ais hjälp på ett medicinskt vis stoppa åldrandet exempelvis? Och när kommer ai bota cancer?
Citera
2023-05-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Det är i en avlägsen framtid. När jag tittar på reglering av ai nu tror jag att det är omöjligt i vårt århundrade.

Jag tror inte det kommer gå att reglera. Det kommer bli mer och mer mainstream. Redan idag drivs ju en del av utvecklingen inom ai långt borta från techjättarna, på forum i hemmiljö. Sedan har du ju även asiaterna som kör sitt egna race också, kineserna.
Citera
2023-05-21, 18:27
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kommer nog att dröja, minst 10 år, innan man börjar komma någon vart. Så om Ray Kurtzweil, 75 år, kommer att, bokstavligen, bli odödlig, återstår att se.

Ja vi lär väl få se.

Futurist Ray Kurzweil Has an Amazing Track Record For Accurate Predictions. By 2030, He Believes Humans Will Eradicate Disease and Achieve Immortality

https://www.entrepreneur.com/news-an...s-could/450379
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in