2023-05-21, 20:38
Medlem
Jimmit2s avatar
Är personligen lite allergisk mot mörka sajter. Ikonerna vid inläggens statistik fungerar inte, de är brutna bildlänkar.

Hur ser planen ut för trafikanskaffning? De flesta forum som ändå hade en kritisk massa användare har ju självdött senaste 10-15 åren i och med sociala medier, med flashback som ett av få undantag. Vad har du för plan för att skapa intresse?

Tror du måste nischa dig för att locka användare idag. Generella forum fungerade att starta för 20-25 år sedan när konkurrensen i princip var lika med noll.
Citera
2023-05-21, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit2
Är personligen lite allergisk mot mörka sajter.

Därav det ljusa temat också, klickar du på Sol-ikonen till höger så blir temat istället ljust, just nu vill jag ha en liten sajt, om blir sajten större kommer jag satsa på bättre servrar osv.
Citera
2023-05-21, 21:31
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeatherFlower
Hur tycker du den ser ut nu anser du??

http://playground.uk.ms/

Om du vill så får du regga, jag behöver fler medlemmar på sajten Sajten kommer bli rolig med tiden tror jag.

Mvh
Benjamin
Jag gillar det mörka temat bättre än den förra faktiskt! Mycket skönare för ögonen.
Men vart är räkorna? Kanske en glad lax någonstans?
Reggar mig i dagarna när jag sitter vid burken igen
Citera
2023-05-21, 21:43
Medlem
Folketstempels avatar
Det är blandat med polska, vad betyder detta?
Kod:
START KONTAKT Z ADMINISTRACJA WERSJA DRUGA 222 BEZ SWIPERA
Citera
2023-05-21, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det är blandat med polska, vad betyder detta?
Kod:
START KONTAKT Z ADMINISTRACJA WERSJA DRUGA 222 BEZ SWIPERA

Vart står det så? Kan vara någon av de plugin jag installerat.
Citera
2023-05-22, 00:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ärligt talat...

Uruselt tema, blandat språk, fel tema för att bedriva diskussioner på, logon är för stor och täcker halva header/nav. Ingen säkerhet alls med HTTPS. Varför valde du MyBB när det finns bättre script som är gratis?

Nä, gör om och gör rätt om du nu ska försöka driva ett forum.
Citera
2023-05-22, 05:39
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeatherFlower
Vart står det så? Kan vara någon av de plugin jag installerat.
Du bjöd in Flashback till ett nytt forum. Jag visar varför de inte ska bli medlemmar.

Du är som en fyraåring som ritat en ful hemsida på ett papper och säger att du har skapat ett färdigt forum, då en mamma och pappa alltid säger till en fyraåring att han är jätteduktig och kommer att bli som en som hette Piccasso när han blir stor.

Det var det ena, högerklickar du med musknappen så tar det tre sekunder att se det som jag såg, då man vänder därmed på teckningen.

Det visste du inte heller. Det räcker som ett svar.
Citera
2023-05-22, 08:28
Medlem
"Posta din yttrandefrihet" låter lite konstigt. Eller för att vara mer rakt på sak, det är helt fel.
Citera
2023-05-22, 10:06
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjuochenhalvtum
"Posta din yttrandefrihet" låter lite konstigt. Eller för att vara mer rakt på sak, det är helt fel.
Inom data innebär POST en sändning/inmatning av ett formulär. Att "posta" något skulle således fungera alldeles utmärkt som slang i detta sammanhang.

Hur är detta fel menar du?
Citera
2023-05-22, 13:09
Medlem
Screenshots från min mobil:

https://ibb.co/NjgB19X

https://ibb.co/5Ft3HDf

https://ibb.co/YyjXvY6

Så headern har problem med spacing, bredden på sidan är galen (den borde vara exakt så bred som texten är, men som synes kan man dra sidan väldigt långt åt vänster → att scrolla blir knöligt eftersom man kan scrolla både i sidled och höjdled), och det är väldigt glest med information eftersom din layout har så mycket whitespace att på sin höjd tre-fyrarubriker får plats (jämfört med till exempel Flashback hur mycket effektivare den är på det).

Dessutom står det på polska när man klickar på menyn, och den där sol-symbolen som indikerar om ljus eller mörk design används ser ut som en symbol för inställningar (kugghjul). Personligen föredrar jag också att du indikerar vilken design som just nu används istället för att symbolen indikerar vad som händer om du trycker på den (dvs om mörk design, visa månen).

Jag tror också att det är ett misstag att ha så många forum-delar och rubriker definierade redan från början, det gör det svårt att förstå varför någon skulle använda just det här forumet. Det är bättre att ha några få men viktiga, och sen om sajten blir populär kan du utvidga. Mitt intryck är av en sådan där liten affär som försöker sälja allt möjligt med förhoppningen att om man har ”allt” så kan vem som helst bli intresserad, men där resultatet vanligtvis istället blir att ingen ser någon anledning att gå in just där.

Om du också kommer trycka hårt på att alla åsikter får framföras borde du göra dig beredd på att det kommer resultera i (om alltså någon/några börjar använda sajten) ett inflöde av grov rasism mm. Det kan vara så att du tycker det är ok, men var i så fall beredd på att andra inte kommer vara intresserade och hur du ska hantera det. The Nazi Bar-problem, alltså.

< fem minuters titt, så du har en del jobb kvar…
Citera
2023-05-22, 13:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Misstänker att TS använder sig av lågbudgethotell där det oftast medföljer mycket begränsad webbgränssnitt.

Använder du denna tjänst? -> https://byet.host/

Sedan om man ska driva nya "Flashback " så bör man inte använda en engelsk domän. Men som sagt, använder TS detta hotell så medföljer det inga .se, .org, .com
Citera
2023-05-22, 13:55
Avstängd
PalmeKillers avatar
Ytterligare en Copy cat på flashback som kommer floppa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in