• 1
  • 2
2023-05-25, 16:41
Medlem
HasseBanans avatar
Jag avser alltså de där simpla textchattarna med olika rum där man bara kunde skriva in ett alias och hoppa in i diskussionen. Som Everyday Javachat, Passagens chat, internationella Parachat m.fl.

Det var ett kul sätt att lära känna nya människor på, och lite kul att trolla och låtsas vara någon man inte var. En del sådana chattar finns väl kvar än idag, men jag kan sakna utbudet av dem som var då.
Citera
2023-05-25, 16:53
Medlem
TheJackets avatar
Ja det var roligt. Funplanet var ju en klassiker
Citera
2023-05-25, 16:58
Bannlyst
Fick knulla mycket tack vara Aftonbladet chat.
Gillade mIRC också. Fanns en bättre verison av mIRC skapat av någon annan programmerare men den blev inte så populär även fast det var mer funktioner. Kommer tyvärr inte ihåg vad programmet hette, för mig det var grönt.
Citera
2023-05-25, 17:31
Medlem
Sverighiztans avatar
Hahaha, bra trådstart!!

Jag och min syster brukade sitta och driva med folk på aftonbladets chatt för att ragga upp gubbar. Sen när de ville ha telefonsex eller liknande så gav vi dem våra kompisars hemnummer istället.

Det var många av våra vänner som blev nedringda av kåta gubbar. Det hade vi fruktansvärt roligt åt.
Citera
2023-05-25, 17:38
Medlem
Var lite, lite för ung för att få ut något av det men minns att morsan ofta satt på Passagen Chat och hon hittade väl en dejt eller två den vägen.

Hade lätt uppskattat det idag, men att försöka hitta den sortens chatt nu är rätt poänglöst eftersom att man inte hade träffat "normalt" folk där utan snarare folk som aktivit sökt sig till den sortens miljö.

Vet inte om det hade fungerat idag. Dels är människor är väldigt misstänksamma mot varandra och därtill är det rätt lågt i tak oavsett vilket ämne man diskuterar.
Citera
2023-05-25, 17:40
Medlem
zombie-nations avatar
Tyckte sådana chattar var tråkiga. Det fanns mycket roligare irc-chattar. De var ofta nischade.

Jag är fortfarande på IRC och har ett chattrum sedan 2002 som fortfarande lever och som faktiskt har några medlemmar kvar sedan starten.
Citera
2023-05-25, 18:01
Medlem
Mindbreaths avatar
Jag och mina kompisar satt ofta på passagen, aftonbladet, funplanet, MSN-chatten... Det var riktigt kul men det fanns många äckel som groomade barn.
Citera
2023-05-25, 18:09
Medlem
Stenballes avatar
För att svara på rubriken så fungerade det alldeles utmärkt för mig.

Började skriva i en tråd i ett av de forum du nämner och det ledde till att jag började chatta med en tjej som bodde typ 120 mil från mig.
Idag, nästan 30 år senare, är vi gifta och har fyra barn och två barnbarn ihop.

Vi bör ha varit bland de allra första som träffade en partner online.
Citera
2023-05-25, 18:11
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Hahaha, bra trådstart!!

Jag och min syster brukade sitta och driva med folk på aftonbladets chatt för att ragga upp gubbar. Sen när de ville ha telefonsex eller liknande så gav vi dem våra kompisars hemnummer istället.

Det var många av våra vänner som blev nedringda av kåta gubbar. Det hade vi fruktansvärt roligt åt.

Känner igen det där. Man kunde ju verkligen lura folk. Vet att jag en gång låtsades vara kvinna och stämde träff med en äldre man och angav tid och plats. Han gick verkligen på det
Citera
2023-05-25, 18:12
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe

Började skriva i en tråd i ett av de forum du nämner och det ledde till att jag började chatta med en tjej som bodde typ 120 mil från mig.

Där ser man. Jag upplevde att det var lättare att få kontakt med kvinnor på dessa chattar. De var inte alls lika misstänksamma som de idag är på många datingsiter/ appar.
Citera
2023-05-25, 18:16
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Jag och mina kompisar satt ofta på passagen, aftonbladet, funplanet, MSN-chatten... Det var riktigt kul men det fanns många äckel som groomade barn.

Ja, de samlades väl där liksom på tidigare Heta Linjen.
Citera
2023-05-25, 18:19
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe

Ni var nog inte först. Det fanns gott om datingjänster online på 80-talet, om än inte i Sverige. Datorbaserad kommersiell matchmaking hade man i USA redan på 60-talet, men då var det inte online.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in