Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-25, 22:29
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Är det här världsrekord i dålig risk/reward? 25 år (?) i kurran
för pengar som användes för en dammsugare, sushi och snickeriarbeten 😂
Citera
2023-05-25, 22:50
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ygrit
Hen felar mest i sin logik, inte i sin slutsats. Iranier (som innehar iranskt medborgarskap) borde inte tillåtas jobba på de myndigheter du nämner p.g.a. risken att deras medborgarskap kan komma att användas emot dem, oavsett hur "goda" och vanliga de är, av en stat som uttalat vill krossa väst där Sverige ingår.

Att detta skulle innebära en kompetensförlust som i det stora hela skadar Sverige har jag svårt att se, men jag kan ha fel.

Instämmer. Samma sak med ryskt eller kinesiskt medborgarskap.
Citera
2023-05-25, 23:14
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Hallå? Kan det vara för att pengarna härrör från brottslig verksamhet din dumme schweden?

Om du inte försöker att låta mer puckad än du gör så tror jag att du menar Dumme Schwede.
Annars så kan jag rekommendera Arschloch som är ett kryddigt uttryck om man har för avsikt att förolämpa.

OT så är det väl bra att domstolar inte kan ta pengar godtyckligt. Hovrätten inte haft tillräckligt underlag för att förverka pengarna.
Citera
2023-05-25, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Vet man vad det är för uppgifter som dessa läckt?
Har för mig att de arbetade med något om virus/vaccintillverkning

Därmed sekretessen kan tänkas. Satanisterna inom who har ju som jag förstår klassificerat kunskap om vaccin/virus på samma nivå som dito om atombomber
Citera
2023-05-25, 23:44
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham

"I snitt sitter en livstidsdömd i fängelse i 16 år, vilket innebär att straffet tidsbestämdes till 25 år och att den intagne sedan blev villkorligt frigiven efter praxis att den hade suttit av 2/3 av sin strafftid."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Livsti...else_i_Sverige
Citera
2023-05-25, 23:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham

Känner mig inte helt säker på att det handlat om pengarna? Någon form av…spänningssökande kanske?
Citera
2023-05-26, 01:17
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Känner mig inte helt säker på att det handlat om pengarna? Någon form av…spänningssökande kanske?

Har du verkligen inte läst FUPen? Han gjorde aktieköp med hjälp av en iranier i Uppsala som gav honom insiderinformation. Han betalade snickaren svart. Han och en annan iranier pratade om att starta en VPN. Allt blattarna pratat om är ju olika sätt de kan dra in pengar och det absolut lättaste, med största avkastning (risk ej inräknad), var ju mycket riktigt att sälja hemlig information till ryssarna.
Citera
2023-05-26, 01:21
Medlem
StarkMarks avatar
Två saker som vi aldrig fick vetskap om.

1. Varför ägnade SÄPO så mycket tid till böckerna som var i Peymans hem?
2. Vilken utländsk underrättelsetjänst var det som upptäckte Payam och hur?
Citera
2023-05-26, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akrypterad
Kristian Dimitrievski Göteborg 2021 cyberinhämtning.
https://delafil.se/5112480b93782ada/...inhämtning.rar
Råkade också förväxla dessa fall.

Syftade på kristians suspekta arbeten som är listade här https://www.researchgate.net/scienti...evski-12719118
Citera
2023-05-26, 01:56
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Om du inte försöker att låta mer puckad än du gör så tror jag att du menar Dumme Schwede.
Annars så kan jag rekommendera Arschloch som är ett kryddigt uttryck om man har för avsikt att förolämpa.

OT så är det väl bra att domstolar inte kan ta pengar godtyckligt. Hovrätten inte haft tillräckligt underlag för att förverka pengarna.
Som du själv förstår är det ingen som tycker att domstolarna ska ta pengar godtyckligt från vem som helst. Däremot är det naturligtvis stötande om man går plus på att sälja statshemligheter trots att man åker fast.
Citera
2023-05-26, 07:06
Personligen vill jag att han behåller pengarna.

Vilket jävla straff att komma ut efter 25 år och man har bara den miljonen som gjorde att man åkte in i fängelse.
Citera
2023-05-26, 08:40
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Som du själv förstår är det ingen som tycker att domstolarna ska ta pengar godtyckligt från vem som helst. Däremot är det naturligtvis stötande om man går plus på att sälja statshemligheter trots att man åker fast.

Domstolen består av vanliga människor som nästan helt säkert hatar spioneri och avskyr Putin.
OM de människorna ändå bestämmer sig för att saknas laga grund att ta pengar som inte kan visas komma från olaglig verksamhet är det i grund och botten bra.

Om inte, skulle domstolar godtyckligt kunna ta pengar efter eget tycke och smak och vi skulle närma oss ett ryskt rättssystem.

Bröderna Peyman får oavsett sitta rätt länge. Kanske skulle lillbrorsan ha suttit längre då han har främjat grovt spioneri.
Kan inte tänka mig att deras tid i fängelset kommer att bli trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in