Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-05-27, 14:41
Medlem
Som rubriken lyder.
Är Morgan Freeman skapad via AI?
Är Morgan Freemans röst skapad av AI?
Vad är AI i klippet?
Varför tycker så många i kommentarerna att klippet är helt enastående och häpnadsväckande?

Se klippet i länken nedan
https://www.youtube.com/watch?v=F4G6GNFz0O8
Citera
2023-05-27, 14:56
Medlem
Carexs avatar
Oj!
Häftigt, skrämmande och tankeväckande på samma gång.
Citera
2023-05-27, 15:06
Medlem
Kan vara AI... Man ser att MF inte är helt äkta då AI:n (eller någon människa i ett redigeringsprogram) inte klarar att separerar kläderna från kroppen. Titta på kragen - 0:10 på MF, tittarens höger. Där är en glisa där "redigeringen" delvis färgar kragen mörk eftersom den inte tydligt kan hitta gränsen mellan hud och tyg.
Men det förefaller vara exakt samma kropp - samma skjorta och kavaj. att knapparna skiljer i upplevd för beror på att man ändra färgtemperaturen på videon - från uppenbart gul, till mer blå.

https://www.bildtagg.se/bild/1ahjbxaiuxdkvmkybvor58y'
Citera
2023-05-27, 15:19
Avstängd
DevilsDens avatar
Nu vet jag inget om denna video så kan inte uttala mig om den.

Men tekniken har funnits länge, tekniken ligger långt före det vi ser.

Det som släpps till allmänheten som datorer, mobiler etc är ingenting i jämförelse mot tekniken vissa har. Denna teknik har vid vissa fall använts emot oss.

AI, CGI osv.

100 år före säger vissa, jag tror det är mer.

https://m.youtube.com/watch?v=r21N_MLN76k
Citera
2023-05-27, 15:19
Medlem
EltonToilets avatar
Läskigt värre

Undra när det slår igenom för att måla upp politiska motståndare i dålig dager

Hur ska man kunna avgöra vad som är sant och inte framöver

Fy fan

Una-bombers manifest borde va nåt att ha på skolornas läroplan, ska läsas en gång i halvåret från årsklass 7 😤
Citera
2023-05-27, 15:22
Medlem
Det lät ju inte ens som Freeman... hallå....
Citera
2023-05-27, 15:26
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Nu vet jag inget om denna video så kan inte uttala mig om den.

Men tekniken har funnits länge, tekniken ligger långt före det vi ser.

Det som släpps till allmänheten som datorer, mobiler etc är ingenting i jämförelse mot tekniken vissa har. Denna teknik har vid vissa fall använts emot oss.

AI, CGI osv.

100 år före säger vissa, jag tror det är mer.

https://m.youtube.com/watch?v=r21N_MLN76k

Tekniken har säkerligen funnits länge. Det som är anmärkningsvärt är att nu kan vem som helst med hjälp av Ai skapa en sådan här video. Det bäddar för en viss förvirring framöver.
Citera
2023-05-27, 15:32
Avstängd
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Tekniken har säkerligen funnits länge. Det som är anmärkningsvärt är att nu kan vem som helst med hjälp av Ai skapa en sådan här video. Det bäddar för en viss förvirring framöver.

Dom har redan via TV provat detta, även vid större händelser i världen. Vi ser det som verklighet fastän det inte är det.

Ja man kan skapa en egen AI, men det finns även extremt mycket bättre än så. Går inte se någon skillnad alls. Vi kan ej lita på det vi ser på TV längre helt enkelt.
Citera
2023-05-27, 15:33
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Dom har redan via TV provat detta, även vid större händelser i världen. Vi ser det som verklighet fastän det inte är det.

Ja man kan skapa en egen AI, men det finns även extremt mycket bättre än så. Går inte se någon skillnad alls. Vi kan ej lita på det vi ser på TV längre helt enkelt.
Kan det vara AI och hologram samtidigt?
Citera
2023-05-27, 15:38
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:

Jo precis. Och snart sitter alla och gör sådana här videos med hjälp av AI. Vad händer då? Kan man fråga sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Eftersom videon är ett år gammal skulle jag tro att rösten är skapad av AI och attt videon är något slags CGI/deepfake-teknik eftersom Morgan immiterar rörelser på gubben i bilden. Helt AI genererad video har en bit kvar för att se helt realistiskt ut. Än så länge. Så vitt jag vet.
Senast redigerad av Autobahn76 2023-05-27 kl. 15:50.
Citera
2023-05-27, 15:47
Avstängd
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jo precis. Och snart sitter alla och gör sådana här videos med hjälp av AI. Vad händer då? Kan man fråga sig.

Eftersom videon är ett år gammal skulle jag tro att rösten är skapad av AI och videon är något slags CGI. AI och video har en bit kvar för att se helt realistiskt ut. Än så länge. Så vitt jag vet.

Det man måste eller bör göra är att lämna den ”verkligheten” media är ett vapen och har utvecklats under lång tid.

Dom vet redan beteendemönster och våra värsta rädslor etc. Dom har studerat detta länge och väl.

Ta allting man ser på TV som icke realitet så blir det nog bra. Dom har även frekvenser kan man säga som ändrar beteende i människor, skapar en hel del oreda.

Dom håller på med en hel del farliga saker och vi kommer att få se detta.

Mitt råd är att stänga av Tvn och inte lita på politiker. Vet man att det bara är icke verklighet går det bra. Ja är dock lite orolig för hur dom kontrollerar via frekvenser framöver.
Citera
2023-05-27, 15:50
Avstängd
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Ja du tänker på hologram som en 3d bild i rörelse.

Det kommer sen till mobiler, den du pratar med blir ett hologram.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in