2023-06-01, 17:09
Medlem
NiceNameTwices avatar
Nu är jag inte lika sexuellt aktivt som när jag var typ 19 men, resonerar väl ungefär likadant då som nu och kondom har jag använt en enda gång eftersom hon ville väl det då tydligen. Har haft klamydia en gång, var ju lite pinsamt tyckte jag då såklart men har överlevt värre grejer å andra sidan.

Herpes kan man väl bli smittad av ändå?
Citera
2023-06-01, 22:16
Medlem
Klamydia märks inte alltid att man har förens det är försent. Du kan dessutom bli steril av det. Ingen här som verkar tänka på att göra tjejen gravid?
Ansvaret att hon inte ska bli gravid ligger ju på killen lika mycket. Annars tolkar nog många tjejer det som att killen är helt ok med att bli pappa om det råkar bli så.
Citera
2023-06-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud
HIV som man kan ta bromsmediciner för som gör att mängden virus i blodet är så lite att man ändå kan ha oskyddat sex? Äh!

Har flera gaypolare med HIV som lever fullt normala liv. Vem fan bryr sig.

Är det inte stigmatiserande med HIV? kommer ihåg på 80-talet när bögpesten kom. Bromsmediciner ger väl läskiga biverkningar?
Citera
2023-06-02, 14:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
beror på tjejen. ja kan känna på deras vibe om dom e smitt fria :P till exempel en blyg svensk tjej på 18 år där e de ingen fara. men en typ 25 årig asiat med boss bitch attityd där krävs de kondom =)

Amen! Men den blyga tjejen som klär sig utmanande och är sjukt undergiven måste man också se upp för.
Hon är påsatt av så mycket smuts att risken är för stor.

Man får en bra förmåga att sortera som äldre och det räddar oss från smutsen.

Legat oskyddat i nästan hela Östeuropa och resten av Europa.
Massor av analsex i de flesta fallen med.

Aldrig haft något. Senaste kollen med blodprov också var förra sommaren.

Aldrig heller frågat om att köra utan kondom eller försökt övertala någon.
Tvärt om är det ALLTID kvinnan som vill skippa eller bara stoppar in den och börjar.

Så hela grejen är som vanligt en lögn av Feminister då kvinnorna är värre än männen som vanligt.
Men Feministerna tar något specialfall bland män som att de företräder alla.
Citera
2023-06-02, 15:33
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Nu är jag inte lika sexuellt aktivt som när jag var typ 19 men, resonerar väl ungefär likadant då som nu och kondom har jag använt en enda gång eftersom hon ville väl det då tydligen. Har haft klamydia en gång, var ju lite pinsamt tyckte jag då såklart men har överlevt värre grejer å andra sidan.

Herpes kan man väl bli smittad av ändå?

Hur menar du? Herpes är inte luftburet
Citera
2023-06-02, 15:37
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter

Ursäkta, jag menar att det inte smittar enbart vid sex
Citera
2023-06-02, 15:37
Medlem
Svavelbryggas avatar
Herpes är väl inget man bryr sig om men antibiotikaresistent gonorré eller syfilis vore tradigt att åka på så kondom på.
Citera
2023-06-02, 15:46
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Är det inte stigmatiserande med HIV? kommer ihåg på 80-talet när bögpesten kom. Bromsmediciner ger väl läskiga biverkningar?
Utan att vara en del av "den världen" kan jag nog säga att HIV inte är särskilt stigmatiserat längre. En HIV-smitta är inte den dödsdom det var 1987. Människor som testas positivt idag sätts på bromsmedicin, en tablett om dagen oftast utan biverkningar, och lever fullt normala liv. Hos många är virusmängden i blodet så låg att den inte är detektbar sålänge personen äter sin medicin. Lite som när vi andra äter blodtrycksmedicin, alltså. En tablett om dagen, inga biverkningar och plötsligt har man 140/80 igen.

Jag tänker mig även att stigmatiseringen varierar. I större städer är stigmat nog inte så stort, framförallt inte i de kretsar som människor med HIV normalt tillhör. I mindre städer lär det vara knepigare.

Så det har hänt en del på den här fronten sedan Sighsten Herrgård och Jacob Dahlin.

On topic så knullar jag alltid oskyddat. Iofs är det med samma kvinna varje gång och har varit så i många år, men dock.
Citera
2023-06-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Utan att vara en del av "den världen" kan jag nog säga att HIV inte är särskilt stigmatiserat längre. En HIV-smitta är inte den dödsdom det var 1987. Människor som testas positivt idag sätts på bromsmedicin, en tablett om dagen oftast utan biverkningar, och lever fullt normala liv. Hos många är virusmängden i blodet så låg att den inte är detektbar sålänge personen äter sin medicin. Lite som när vi andra äter blodtrycksmedicin, alltså. En tablett om dagen, inga biverkningar och plötsligt har man 140/80 igen.

Jag tänker mig även att stigmatiseringen varierar. I större städer är stigmat nog inte så stort, framförallt inte i de kretsar som människor med HIV normalt tillhör. I mindre städer lär det vara knepigare.

Så det har hänt en del på den här fronten sedan Sighsten Herrgård och Jacob Dahlin.

On topic så knullar jag alltid oskyddat. Iofs är det med samma kvinna varje gång och har varit så i många år, men dock.

Knullar alltid utan gummi själv. Dock med samma kvinna min fru sedan 20 år tillbaka. Gillar inte kondom alls, förstör känslan. Avstår hellre än att köra med gummi.
Citera
2023-06-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter

Herpes sitter gärna på andra platser än bara på slemhinnorna/penis. Tex yttre blygdläpparna, venusberg, skinkorna osv där kondom inte skyddar. Kondylom också.
Citera
2023-06-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Herpes är väl inget man bryr sig om men antibiotikaresistent gonorré eller syfilis vore tradigt att åka på så kondom på.

Svårt att behandla dom två, men ingår i smittskyddslagen så du är super-berättigad vård. Lycka till när man får antibiotikares mycoplasma g.
Citera
2023-06-02, 19:46
Medlem
fjolla666s avatar
Efter att ha haft sex med nästan 300 av det motsatta könet oskyddat utan att ha fått en enda sjukdom så börjar jag undra om jag är immun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in