Citat:
Ursprungligen postat av
Neverllejf
Men om den häktade tyske skulle ha tagit henne bör han inte ha burit henne så som vittnet beskrev att mannen som bar på ett barn gjorde. Vittnet sa att barnet sov mot mannens axel och barnet bars liksom upprätt. Tysken kunde inte veta att barnet var drogat. Om han kidnappade henne skulle han nog täcka hennes mun på något sätt. Han kunde väl inte riskera att hon skulle börja skrika och gråta. Ett barn som blir buret av en okänd person fortsätter inte att sova djupt. Tysken kan omöjligt bara ha lyft upp henne mot sin axel och promenerat ut. Eller märkte han att hon var drogad? Små barn kan sova väldigt djupt men garanterat vaknar till och tittar upp lite snabbt om man lyfter upp dem. Ser de då att det är en främmande person som håller i dem blir det skrik och sprattel. Sådant måste väl vara vedertaget. Även för tysken.
Allt tyder på att föräldrarna tog henne av daga och var ut henne ur hotellrummet.
Förövrigt… när mitt barn var två år kunde hon öppna vridlås och gå ut i trapphuset…
Bra förklaring av hur barn sover och reagerar om/när de vaknar.
I övrigt så velar jag när det gäller föräldrarnas inblandning...eller inte. Ett är iaf säkert: hur man än vänder på det så står det klart att föräldrarna försummade Maddie och tvillingarna. Också, så finns det ett antal omständigheter den där veckan som väcker frågor. Om de nu var övervakade (rutiner m.m.) + att det var en hörnlägenhet, så hade det inte tagit många sekunder för en inbrottstjuv/förövare att utföra sitt ärende. Dessutom, tror det var Mark, som inte öppnade dörren ordentligt in till sovrummet när han "checked on the kids". Om han hade gjort det, så kanske vi inte hade behövt denna tråd idag. Sen (kommer inte ihåg på rak arm om det var före eller efter) men har för mig att Gerry sa att han fick en känsla av att allt inte stod rätt till...det var någonting med dörren. Precis som att det stod någon bakom dörren osv.