Citat:
Ursprungligen postat av
liffen
Jag förstår inte vad du menar. Det är länge sedan jag räknade på klimatalternativ och jag har ingen referenslista. Men det är lätt att finna allmänt accepterade värden för absorptionsband. Med en IR-termometer kan du se temperaturer i din omgivning och följa hur klimatet fungerar. Och jag tar för givet att du gör rimlighetsbedömning innan du tror på ett påstående, men det måste du göra själv.
Om du tror att du har hittat en enkel lösning på ett problem som alla experter har missat, kanske du vill kolla om det faktiskt finns goda skäl till att det inte är en så bra lösning som du först trodde.
Jag menar, om det är uppenbart för dig, föreställ dig hur uppenbart det förmodligen är för de människor som har ägnat hela sitt liv åt detta område. De kan/förmodligen redan ha övervägt det du just har tänkt upp.
Detta är inte att säga att experter alltid har rätt, eller något annat dumt uttalande, men om du tror att du har löst, säg klimatproblemet genom att titta på youtube-filmer eller förnekarbloggar kanske du borde överväga att stanna till en minut och överväga möjligheten att du har fel.