Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Om vi verkligen och seriöst ska kunna krossa gängkriminaliteten så är alla, jag säger alla, tvungna att hjälpa till och samtidigt tvingas ge avkast på vissa bekvämligheter. Antingen är man emot det eller för det.
Annars är man precis som du skriver naiv.
Vad i Herrans namn har Tyskland eller Schweiz med vårt fosterland Sverige att göra? Helt obegripligt. Varför inte ta upp hur det ser ut i Zimbabwe, Rhodesia eller Franska Västafrika också när du nu är på gång?
Drabbas resterande 99% av befolkningen? Jag betvivlar att 100% av sveriges befolkningen någonsin har satt sin fot i sådana smutsiga fossilobjekt som s.k växlingskontor.
Varför ska vi förstöra vår personliga integritet för att vi haft massinvandring som medfört problem polisen inte kan ta hand om? Jag ogillar gängkriminalitet lika mycket som gemene man, men vissa saker får man lösa på andra sätt. Det är polisens uppgift att förhindra brott och kontanterna som genereras pga detta. Det ska inte drabba laglydiga medborgare.
Att Tyskland och Schweiz ges som exempel är för att de står upp för den personliga integriteten och sekretessen. Min fru är schweizare och är chockad över hur enkelt man kan få tag i vart någon bor, vad de tjänar och vilken bil de kör i Sverige. Det måste finnas gränser, annars är det övervakningssamhälle. Vad jag vet har Schweiz högre levnadsstandard än Sverige trots att de håller sekretess- och integritetsskydd väldigt högt.
Om du hade varit något berest så hade du förstått att ”cash is king” söder om Danmark i Europa. Utanför Europa är det ännu viktigare, t.ex. USA.