Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-10, 22:20
Medlem
fckmebackwardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Mycket hemskt!
Vad som förvånar mig är att det tog tio minuter innan polisen var där, det finns ju en polisstation tvåhundra meter ifrån.
Eller finns den inte kvar?

Den finns kvar men är mest administration och lär vara stängd på helger.
Citera
2023-06-10, 22:21
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olonam
Omöjligt att 45 åringen avlidit han hade blivit träffad i benet bara. Jag såg ju honom.

Har ingen aning om vem som avlidit och var i benet han var träffad men att man kan avlida av skott i benet genom att blöda ut borde de flesta känna till.
Citera
2023-06-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Man har två kraftiga pulsådror i vardera ben. Blir du skottskadad i någon av dessa förblöder man fort. Det är farligt att bli skjuten i benen.

Det såg inte allvarligt ut. Men det jag såg var en äldre man han var inte 15 år iaf. Han var blond med lång frisyr. Han låg vid kyrkan och man tryckte mot ena benet. Två av mina vänner var där och hjälpte till.
Citera
2023-06-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balalalikola
BO heter Elias och är 08.

Källa???
Citera
2023-06-10, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
23 ST har länge styrt Farsta
https://www.krimfup.se/articles/gangen-i-stockholm-23st

Kan de vara de som är BO / GM ?
Det ingår ju en 30 tals personer i nätverket
Bo kan vara lillebror till "ledare 1" alltså Mikko
Citera
2023-06-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denrosafaran
Ja det är han som dom gör HLR på i videon.

Men var det två som var tänkta att bli skjutna? Och två till som blev träffade? En dam och tre män?

Damen påträffades skottskadad i benet vid Larsbodavägen 35. En av måltavlorna i huvudet och en oskyldig man (i benet/buken?) vid tunnelbanan. Vem är den fjärde och vart hittades den då?
Citera
2023-06-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Källa???

Vne om det hjälper, men min väns vän, plus det står i Jävlabladet
Citera
Medlem
SKiTSURs avatar
Nu bekräftar Aftonbladet att den avlidna är i 15års åldern.
Citera
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Vilka jävla nötter ändå.. hur tänkte dom att de skulle fly med bil söderut från Farsta? Ett jävla krångel att ta sig ut på e4:an därifrån utan att locka till sig uppmärksamhet.
Man ska givetvis överge flyktbilen så snart det är möjligt, men att åka mot e4an är inte så dumt ändå, beroende på vilken väg de tog. Låt säga att de tog väg 73 från Farsta mot Nynäshamn. Den vägen går förbi Tungelsta där det finns en smitväg som slutligen leder bort mot kungens kurva hållet. Men byte av fordon bör ske någon gång innan man når fram till e4an i eller innan Tungelsta.

Men om skottläget hastigt dykt upp och planeringsmöjligheterna inte funnits, så är det svårt att fixa bytesbilar, logistik mm.
Citera
2023-06-10, 22:27
Bannlyst
Så dom gängkriminella åker bil till Farsta och riskerar livstids fängelse för att skjuta en 08 från Marocko?
Vem var han ett sånt stort hot mot?
En död, 3 skadade och flera som får tillbringa sommaren i häktet, for what 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Men var det två som var tänkta att bli skjutna? Och två till som blev träffade? En dam och tre män?

Damen påträffades skottskadad i benet vid Larsbodavägen 35. En av måltavlorna i huvudet och en oskyldig man (i benet/buken?) vid tunnelbanan. Vem är den fjärde och vart hittades den då?

Har tyvärr ingen information om dom andra två. Ända jag vet är att E blev skjuten i huvudet och låg livlös och mannen i 45 års åldern gjorde dom HLR på och hade en skottskada i buken. Dom låg med cirka 5 meter mellanrum.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78

På video som publicerats här så verkar två ligga tämligen livlösa på marken. Åtminstone den ena ser man tydligt har en skott i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in