Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Gm har ju skjutit vilt omkring sig. Självklart finns det frågetecken.

Alla som inte skjutit automateld förstår inte hur snabb du måste va på avtryckaren för att inte göra det, om du inte ställer om den till enkelskott/serieskott.
Du tömmer ett magasin på nån sekund.
Sen stegrar sig vapnet, och håller du inte i ordentligt så vrider sig vapnet, vilket blir att du sprejar runtomkring.
Citera
2023-06-11, 08:48
Medlem
Hamsterbolls avatar
Vet man vem som var målet och om någon utomstående/civil/vanlig person träffats?
Citera
2023-06-11, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Jag fruktar är att våldet bara kommer att eskalera. Min tanke är som så här:

Mycket stora partier av kokain har beslagtagits i Sverige.

500 kg söder om Stockholm
150 kg i Göteborg
460 kg i Helsingborg

Dessa mängder tyder på att det finns kopplingar mellan kriminella i Sverige och Sydamerikanska knarkkarteller.

Jag har följt utvecklingen i det fina sydamerikanska landet Ecuador där mycket av kokainet transporteras ifrån. - För 5-6 år sedan ansågs det tämligen fredligt i förhållande till sina grannländer Colombia och Peru. Men, så fick de mexikanska knarkkartellerna upp ögonen för landet, som en utskeppningsbas för sitt kokain.

De tämligen småbrottsliga gatugängen började liera sig med olika mexikanska karteller. - Våldet eskalerade på kort tid till en nivå som nästan är ofattbar. Dels för att olika gängbildningar ville sätta sig i respekt och ta kontrollen, dels för att de styrdes av order från Mexico.

De senaste två åren har hundratals dött under gängstrider i enbart fängelseupplopp...

2021 dog 123 fångar i enbart (ett) fängelseupplopp i hamnstaden Guyaquil där det svenska kokainet skeppas ifrån. (Sprängningar, halshuggningar, skjutningar), militär fick sättas in.

Begreppet "Cikarios" är numera frekvent brukat i Ecuador.

- Vi är på väg i samma riktning i Sverige. Begreppet "Cikarios" är tillämpbart även här.

Gud förbjude att de svenska kriminella nätverken börjar ta order från Mexikanska karteller. - Isåfall är vad vi ser nu bara en mild västanfläkt mot vad som kommer att komma. - Jag hoppas (förmodligen fåfängt) att politikerna inser allvaret. - Vi vill inte se 12 avhuggna huvuden i Farsta-rondellen.

/WTF

Vi är redan där…
Svenskar som tar order från karteller..
Citera
2023-06-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Namn på mamman? Eller kan du ladda upp inlägget för oss som inte är medlem i gruppen?

Det var pappan. Det är bara en kommentar med:
Det var min son tyvärr. Vet inte om det är så smart att dela hans namn på flashback
Citera
2023-06-11, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Funderade också på vilken väg de tagit. Men någon nära centrum lär ju sett att de hoppade in eller satt i en röd BMW ….efter skotten och då hade ju polisen bra spår.
De lär ju inte kört laglig hastighet heller om de hann till Järna på relativt kort tid….

Var de inte en bil som följde efter???
Citera
2023-06-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Mamman hade skrivit i Farsta gruppen:
Det var min son tyvärr.

Personligen har jag aldrig fattat anhöriga som orkar gå in på Facebook när man precis förlorat sitt barn eller liknande.

Kallas chock…
Man gör konstiga saker då
Citera
2023-06-11, 09:02
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Kan man få någon klarhet i om detta var någon typ av terrrorattack mot helt oskyldiga människor eller var det en gänguppgörelse? Vilka är dom inblandade?
Citera
2023-06-11, 09:04
Medlem
Sjukt att det tar en dag så är denna skjutning mer omtalad än stackars elvaåringen som blev ihjälkörd av en gängkriminell.
Man glömmer liksom bort alla händelser eftersom det är nya som är värre hela tiden.
Sorglig utveckling.
Citera
2023-06-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Det var min son tyvärr. Vet inte om det är så smart att dela hans namn på flashback

Tänker att han har lagt ut det själv.. Men E ska ha en bror kan du få fram om denna är yngre eller äldre? Vill veta ifall brodern är någon som är känd i kriminella kretsar. Och om motivet är hämnd mot brorsan.
Citera
2023-06-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid

Kasta ut namnet. Maska en bokstav, det kommer komma under dagen oavsett
Citera
2023-06-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Kan man få någon klarhet i om detta var någon typ av terrrorattack mot helt oskyldiga människor eller var det en gänguppgörelse? Vilka är dom inblandade?
Inte terror. Gängtjafs.
Den döde finns det bild på om man söker lite på tiktok #Farsta.
Citera
2023-06-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vet man vem som var målet och om någon utomstående/civil/vanlig person träffats?

Måltavla; E, 15 år(död, träffad i huvudet) och en annan kille, 15 år.
Utomstående/civil/vanlig; En dam (träffad i benet) & en man (träffad i benet/buken?) 40-65 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in