Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speed80
Är det 100% bevisat?
Inte så att polisen tagit av dom i samband med gripandet?
Eller att den lossnat efter vägen?

Finns video på gripandet. Ingen plåt när bilen stannar. Kan ha lossnat på vägen men de har inte haft möjlighet/tid att själva gå ut och fixat det.
Citera
2023-06-11, 09:45
Medlem
staticages avatar
Oskyldiga som sköts sopas under mattan hänvisning (Risk för eskalering av främlingsfientlighet)
Citera
2023-06-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ja så är det, men då många barn/ ungdomar just nu blir skjutna så verkar det inte helt otroligt att just dessa 2 killar var måltavlor och med i något kriminellt skit, men de andra 2 var nog oskyldiga tror jag.

Som sagt, i vanliga fall släpper dom rätt fort att det vart en gängskjutning, denna tystnad tyder på annat.
Citera
2023-06-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Finns video på gripandet. Ingen plåt när bilen stannar. Kan ha lossnat på vägen men de har inte haft möjlighet/tid att själva gå ut och fixat det.

Har oxå sett videon, men vad jag inte kunde se var när bilen stannar, alltså har dom börjat filma när bilen står still.
Men ja, fel av mig, skylten fram är borttagen/ramlat av sen tidigare, förmodligen för att slippa fångas i kameror
Citera
2023-06-11, 10:00
Medlem
Vad hade 15 åringarna gjort innan detta?( hallå sluta fyll tråden med politik, alla vet detta är hemskt fel)
Senast redigerad av Kiya123 2023-06-11 kl. 10:09.
Citera
2023-06-11, 10:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Sasha som dödades på årsta bron, har två bröder, miko och junior,
som många vill skjuta på.

Dom är tänkbara kandidater.
Ang 23St - Mikko, Jordan och de andra i ledarskiktet sitter häktade sedan många månader tillbaka. Tveksamt att detta har med dem att göra.
Citera
2023-06-11, 10:10
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Vad är Lean dryck för en oinvigd ?
Hostmedicin med prometazin och koedin. Prometazin är en antihistamin. En starkare version av allergitabletter. Den används även som ångestdämpande och som sömntabletter. De är dock inte alls lika effektiva som traditionella sorter.
Koedin är en opiat och ett morfinderivat. Dock en relativt svag sådan.

Den mest eftertraktade sorten är smaksatt med grape och ger en kall lila färg som den på bilden. Finns även generiska sorter med exempelvis röd jordgubbssmak. Traditionellt dricker man den ur frigolitkoppar med is. I USA är det populärt i framförallt hiphopkretsar. Lill Wayne var en känd förespråkare innan han blev äldre och insåg vilket rävgift det var och slutade.
Senast redigerad av Kent62 2023-06-11 kl. 10:30.
Citera
2023-06-11, 10:10
Medlem
Vilka är de gripna?
Citera
2023-06-11, 10:20
Medlem
Choosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Jag tror att det mer lutat åt att albanerna börjat ta sig in i Sverige. Eftersom de samarbetar med vem som helst så länge som det är konstnadseffektivt kanske det orsakar extra slitningar mellan de lokala gängen.

Albanerna har definitivt tagit marknader och de backar inte för något.
Citera
2023-06-11, 10:21
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PSYK1i
Den döda heter Elias och av bilderna på Facebook ah döma så var han inte direkt gudsbarn.
https://m.facebook.com/story.php?sto...00019885422577

Förmodligen inte 15 år heller. Och uppenbart begiven på droger.
Citera
2023-06-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choosan
Albanerna har definitivt tagit marknader och de backar inte för något.

Är de grossister till ”alla”? D v s får de olika gängen egentligen sina droger från samma källa/grossist i Sverige?
Citera
2023-06-11, 10:23
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vid skjutningen på Vårväderstorget sköts tio personer, har jag för mig. Men vet inte om det finns någon annan skjutning med koppling till organiserad kriminalitet med 4+ skadade. Inte vad jag kommer på.

Vår krog och bar? Det var vansinne på en annan nivå. Nästan fullsatt kvarterskrog. Har för mig att två personer var måltavlorna men GM sköt vilt i lokalen och många oskyldiga skadades.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in