Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är något du antar och önskar.
Vad vet vi om denna kille och dom andra tre skadade.

Skulle dom oxå dit och ”kaosa”…
Självklart önskar jag inte det. Jag önskar att det var som förr, innan massinvandringen började.
Antar att du sett bilder på killen?
Du tror att han var killen som gjorde sina läxor på kvällarna innan han gick och lade sig?
Citera
2023-06-11, 19:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vilket krig är det som pågår i marocko som han flytt från?

Han har inte flytt från Marocko. Hans farfar möjligen som fanns här 1990.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Fruktansvärt...? Ja, är det verkligen fruktansvärt att människor som kanske inte är direkt inblandade i gangbang-livet ändå drabbas personligen.
Kärringen som träffades av en förlupen kula, t.ex. Har hon gjort vad hon som medborgare har kunnat för att stoppa vågen av kriminalitet som pågått i 35-40 år? Bor hon i Farsta? Vad röstar man på där? Kan det vara VPK, MP och S? Jag sätter en röding på att kärringen nu fått känna på konsekvenserna av vad hon genom allmänna val har velat ha. Karma is my friend!

Jävla vider, den fjärdedelen av Farstas 60% som faktiskt röstar blått då? Du har ju ingen aning.
Fruktansvärt vidrig kommentar.
Citera
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Bara en tidsfråga innan Sverige ser ut som NY i Death Wish 3.
https://www.youtube.com/watch?v=jnnetfIP9WE
...dvs, om vi inte redan är där...
Nej, mer sprängningar än i Haiti i Farsta och södra Stockholm. Stackars hederliga, när folk är beredda och skjuter tillbaka så är det regelrätta gatustrider med mer felsprejningar också.
https://www.youtube.com/watch?v=WbuEUM9ysWs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror ingen tycker det är okej att dessa killar dödas men man blir så arg när våldet bara eskalerar och man uttrycker det här.
Sedan vet väl de här gängmedlemmarna riskerna hoppas jag. Det är något som föräldrar borde tala med barnen om sedan tidig ålder. Pratade mycket med mina barn om rätt och fel från tidig ålder. Tror man väljer bättre senare då.
Säger inte att du har fel men du missar alternativa förklaringar (psykiatri, genetik, mm). De som håller på har nog hört vad som är rätt och fel bra många gånger, ändå väljer de att leva farligt samt begå brott.
Citera
2023-06-11, 19:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det kursiverade är fel. Damen som sköts blev skjuten, när hon skulle ta sin cykel. Hon blev skjuten i höger ben (enbart mjukdelsskador).

Hon har själv berättat om, hur det gick till i Sveriges Radio, 16.45 Ekot.
Fick för mig att hon låste upp sin cykel bakom busskuren, så inte helt fel...
Citera
2023-06-11, 19:50
Medlem
hassehares avatar
Varför frågar ingen i massmedia Jerzy Sarnecki, svensk ? Kriminolog.?
För några år sedan var han de alltid tog fram efter någon hade skjutits.
Han hade alltid rätt svar enligt journalisterna och de politiska korrekta, V,Mp ,C os S.
Det var alltid samhällets fel och socionomska klyftor som gjorde att invandrarpojkar gjorde pojkstreck.

Regller och lagar behövde inte ändras. Nej "buset" skulle få saft och bullar och dialog....
Nu verkar det som de förstått att Jerzy inte kunde ett förbannade skit.
Däremot var han full av skit. Frågor på det.
Citera
2023-06-11, 19:52
Medlem
Erik Östs avatar
Chansen är stor att ingen oskyldig drabbats. Klicka vidare på alla distrikt så förstår ni nog , förhoppningsvis!

– Jag la mig ner, blodig om högerbenet.

Kvinnan säger att hon känner sig avtrubbad och att hon vet hur en skottlossning låter, då hon bott i Farsta under lång tid.

https://valresultat.svt.se/2022/riks...rovag-mfl.html
Senast redigerad av Erik Öst 2023-06-11 kl. 20:40.
Citera
2023-06-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Fruktansvärt...? Ja, är det verkligen fruktansvärt att människor som kanske inte är direkt inblandade i gangbang-livet ändå drabbas personligen.
Kärringen som träffades av en förlupen kula, t.ex. Har hon gjort vad hon som medborgare har kunnat för att stoppa vågen av kriminalitet som pågått i 35-40 år? Bor hon i Farsta? Vad röstar man på där? Kan det vara VPK, MP och S? Jag sätter en röding på att kärringen nu fått känna på konsekvenserna av vad hon genom allmänna val har velat ha. Karma is my friend!

Det går nån slags våg i diskussionen i sverige att "alla som passivt drabbas av vår massinvandring faktiskt kan vara del i det, så låt dom leva med det".

Jag förstår inte varifrån den kommer, det finns varken rim eller reson i det resonemanget. Oskyldiga som drabbas ÄR alltid oskyldiga, och även om dom röstade MP för att dom trott på joxet om gröna skogar och blåa hav enbart om man röstar på MP - kan och ska inte skuldbeläggas för att vi importerar brottslighet enbart för att vänstern ska få röster.

Så sluta skylla på svensson för det som sker, det är enbart och till 100% politikernas val. Det är ju för övrigt bara dessa som faktiskt redan innan visste vad resultatet skulle bli, men i jakt på röster försakar man svensson och samhället - för man måste ju ha röster.
Citera
2023-06-11, 19:54
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
OnT: Var han kriminell?
Nej

Aftonbladet har kollat upp detta

Mystiken tätnar. Var både damen med skott i benet och avlidne BO träffade av vådaskott?
Citat:
15-åringen som dog av sina skador hette Elias, berättar kusinen Houda Abbas.
Det första hon vill betona är att den 15-åriga kusinen inte var någon kriminell.
– Det är det första folk tänker och frågar efter. Han var en jättefin pojke

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...farsta-centrum
Citera
2023-06-11, 19:56
Medlem
Han kanske inte var kriminell men gick och hängde med kriminella? Självklart blir han automatiskt en kriminell då han umgåtts med kriminella.
Citera
2023-06-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Det hoppas jag att du själv har koll på och att dom inte är det. Dricker dina ungar lean också? Då bör du börja bli orolig.
Jag frågar DIG
Gör det en till kriminell för att dom har dyra kläder och dyra mobiler?
Eftersom du undrar så Jag har stenkoll på mina barn. Hoppas du har koll på dina så slipper du vara orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in