Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-13, 07:52
Medlem
SnutteFia03s avatar
Blev lite skämskudde när Arvid och Ida pratar om sitt sexliv så som folk vanligtvis diskuterar vädret. Helt okej i ett förhållande kan jag tycka, såklart, men framför en kamera? Ja, alla vet att ni ligger med varandra, ni behöver inte skriva oss det på näsan.

Var lite samma under parhelgen, hur viktigt det var hur deras förhållande framstod inför andra, dels med det offentliga hånglandet och tjatet om att vara "det bästa paret". Det känns ytligt och forscerat.

Sen blir jag även nyfiken på var Ida's gränser går egentligen? Hittills verkar hon finna sig i det mesta och enda gången hon egentligen satte ner foten var rörande hur hon vill kunna fortsätta gå ut och ha trevligt med sina vänner.

Stina's "bomb" om att hon vill skiljas men ändå fortsätta dejta kommer inte som någon förvåning. Hon har inte varit så värst attraherad av Fredrik, det märktes redan under vigsel-avsnittet. Så då är det inte så konstigt att tanken på att vara bunden vid Fredrik genom ett äktenskap ger henne stark ångest.

Jag tror inte att Lina helt plötsligt har fått några djupare känslor för Alex eller att attraktion har uppstått, det handlar om något annat här.
Citera
2023-06-13, 07:56
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men vad??? Vad är din förklaring till att han skulle tejpa Idas mun? Att det är nåt kinky, nja det tror jag inte. Den kommentaren stämmer enbart in om han vill få tyst på henne. I kombo med att han inte kom får man för sig att stackars Ida gjorde fel i det här avseendet också.

Vad fan, sluta överanalysera allt. Det spelar ingen roll vad Arvid gör, ni hittar ju fel ändå. Sa han inte att han skulle äta henne till frukost lunch och middag också? Vad är din analys av det, att han är kannibal? Hela scenen var ju cringe och på skoj.

När Ida på parkvällen i skärgården sa att Arvid "inte skulle få sova inatt" eller något liknande så kom inga överanalyser från er angående Ida och hennes psyke.

Ida har sedan dag ett varit så kåt på Arvid att produktionsteamet fått gå bakom henne med skurhink och torka golvet. Hon kommer bara av att se honom äta spaghetti, så något måste han ju göra rätt i sängen.
Citera
2023-06-13, 07:57
Medlem
Tervulls avatar
Arvid och Ida. Arvid vill tejpa över Idas mun när dom knullar, han har förmodligen antytt att hon låter för mycket. Ännu lite härskarteknik från vår käcke soldat. Arvid vill sova naken med andra kvinnor. Trots att Ida tydligt sätter ner foten gällande detta får hon ingen respons. Arvid är trygg i sin hudkostym och Arvid vill ligga naken med andra kvinnor, så var den diskussionen slut… Arvid vill (eller kan inte?) komma varje gång de har sex. Är det ytterligare ett sätt att göra Ida osäker? Det tror jag att det är. Hon skall inte riktigt veta varför han sparar på säden, hon skall känna en gnutta oro hela tiden. Är det för att han inte är tillräckligt kåt på henne? Vill han avsluta det själv? Inte normalt för en man i alla fall att inte vilja komma vid sex. Arvid verkar ha en störd inställning till sex. Därav mormoderns infall att skicka honom på sexkurs. Ida är inte så stark som jag först trodde iså fall hade hon varit långt borta vid det här laget. Han går över gränserna i varje sekvens han filmas. Blev väldigt äcklad generellt av deras sexsnack över middagen. De drar det hela alldeles för långt i offentlighetens ljus.

Alex och Lina. Lina tycker det har börjat hända något. Det pirrar lite nu och hon ser Alex ur ett nytt ljus. Anledningen till att hon ser Alex på ett annat vis är ju för att hon har total kontroll över honom nu. Hans böcker är slängda, han får inte ha sin humor. Han ser livrädd och spänd ut precis hela tiden, som om han går på tunn is och väntar på att braka igenom. Ögonen lyser av förtryckt ångest. Han letar febrilt efter rätt ord att säga till Lina så hon inte skall bli arg och tappa känslorna, igen. Hemskt att se någon utplåna sig själv så här. Experten med sliskigt hår är mycket nöjd och ler stort när han pratar om hur de har mötts. Trots att han innerst inne vet att alex inte längre kan vara sig själv på ett enda plan. Jag vill slå Alex i huvudet och tvinga honom att bli sig själv. Lina hade flytt fältet eftersom hon inte gillar den Alex är. Det hade varit enbart en vinst för Alex att se Lina försvinna bort.

August och Carro. Det var skönt att se August stå upp för sig själv och lämna det havererade skeppet. Han har varit sig själv genom hela programmet och fått skit av Carro vad han än har gjort. Hon får nog gå många år i terapi innan hon kan inleda en seriös relation. Nåde den som gör ett feltramp, då blir det sura miner i evig tid. Carro har heller aldrig fel enligt sig själv, en av de värsta egenskaperna man kan ha enligt mig. Noll självinsikt. August sa det så himla bra. Det är någon universal lag att du alltid har rätt och det finns inget utrymme för mina åsikter. Så sant. Dessutom har experterna enbart fokuserat på carros välmående och carros känslor. August är bara en bricka i spelet. Han förtjänar något mycket bättre och det kommer han att få.

Fredrik och Stina. Eftersom inget drama framkommit under hela den här tiden så var tv teamet tvungna att dra fram något negativt i ljuset. Det får ju inte bara vara bra. Tror detta med Stinas känslor förstoras upp rejält för att det inte skall vara uppenbart för tv-tittarna att de väljer varandra. Kändes uppgjort. Sedan har hon nog haft ångest inför detta med att gifta sig vid första ögonkastet, men hon är ju väldigt kär i Fredrik och det blev lyckat. Så någon skilsmässa med dejting lär inte hända. Det var nog hennes flyktväg ut om det inte skulle ha funkat.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-13 kl. 08:24.
Citera
2023-06-13, 08:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Blev lite skämskudde när Arvid och Ida pratar om sitt sexliv så som folk vanligtvis diskuterar vädret. Helt okej i ett förhållande kan jag tycka, såklart, men framför en kamera? Ja, alla vet att ni ligger med varandra, ni behöver inte skriva oss det på näsan.

Var lite samma under parhelgen, hur viktigt det var hur deras förhållande framstod inför andra, dels med det offentliga hånglandet och tjatet om att vara "det bästa paret". Det känns ytligt och forscerat.

Sen blir jag även nyfiken på var Ida's gränser går egentligen? Hittills verkar hon finna sig i det mesta och enda gången hon egentligen satte ner foten var rörande hur hon vill kunna fortsätta gå ut och ha trevligt med sina vänner.

Stina's "bomb" om att hon vill skiljas men ändå fortsätta dejta kommer inte som någon förvåning. Hon har inte varit så värst attraherad av Fredrik, det märktes redan under vigsel-avsnittet. Så då är det inte så konstigt att tanken på att vara bunden vid Fredrik genom ett äktenskap ger henne stark ångest.

Jag tror inte att Lina helt plötsligt har fått några djupare känslor för Alex eller att attraktion har uppstått, det handlar om något annat här.

Arvid har ju inte testat Idas gränser på något sätt vad vi har fått se. Det är bara i alkoholfrågan han uttryckt något som liknar missnöje. Annars inga kontrollbehov, ingen svartsjuka heller. Han behöver inte ens komma när han knullar. Ida får sova naken var hon vill, han litar fullt ut på henne. Jämför med Ida som behöver känna sig prioriterad hela tiden för att må bra.

Jag tror Stinas barnönskan trumfar allt annat. Fredrik verkar vara en genuint genomschysst snubbe med alla viktiga Pappa-attribut. Jag tror hon säger ja. Men jag hade önskat att Fredrik gett henne ett ultimatum att det är ja som gäller, annars ser du mig aldrig mer.

Lina vill inte vara ensam, hon vill ha Alex för att ha någon att kramas med och tycka synd om henne när hon är sjuk. Med option att dumpa honom om någon annan dyker upp och skapar "magi".
Citera
2023-06-13, 08:12
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Han är hög officer inom militären och bor i ett 10 miljoners hus i Danderyd, nej men självklart är han underklass som du.
1. Kapten är inte jättehögt. I mitten av officersgraderna kanske.
2. Man tjänar inte särskilt bra som svensk officer.

Dessutom kostar alla villor i Stockholm minst 10 miljoner.
Citera
2023-06-13, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja helt plötsligt såg man hur hon tittade med honom på helt andra ögon, och var plötsligt ledsen över att hon inte fått visa "sina roliga sidor"!
Hon misstog honom för en mes men upptäckte att han är en snäll person som bjuder på sig själv och försöker förstå den han möter, men när det kommer till en punkt drar han en gräns och sen kan man inte komma över den gränsen. Då plötsligt var han intressant. Han matchade väl då också bättre hennes crush på avvisande män.
Ja, Agust satte en gräns, han ville inte testa en dejtingrelation med Carro. Dock var det nästan som att man kunde uppfatta det som att han inte kunde tänka sig fortsätta träffa Carro genom att "bara" dejta, utan, för att han skulle vilja fortsätta, så fick det vara på ett sätt där de kunde prata om och reda ut vad som hänt i deras förhållande. Vet inte, kanske jag som tolkade det han sa helt fel, men frågar ändå här: var det han sa en totalsågning av Carro, d v s att det hade inte spelat någon roll vad hon än föreslog, eller hade han en öppenhet till att fortsätta OM hon sagt att hon var beredd på att prata så som August önskade att de hade gjort under den tid de var gifta?
Citera
2023-06-13, 08:35
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Ja, Agust satte en gräns, han ville inte testa en dejtingrelation med Carro. Dock var det nästan som att man kunde uppfatta det som att han inte kunde tänka sig fortsätta träffa Carro genom att "bara" dejta, utan, för att han skulle vilja fortsätta, så fick det vara på ett sätt där de kunde prata om och reda ut vad som hänt i deras förhållande. Vet inte, kanske jag som tolkade det han sa helt fel, men frågar ändå här: var det han sa en totalsågning av Carro, d v s att det hade inte spelat någon roll vad hon än föreslog, eller hade han en öppenhet till att fortsätta OM hon sagt att hon var beredd på att prata så som August önskade att de hade gjort under den tid de var gifta?

Jag instämmer med din tolkning. Han har ju velat gå på djupet sedan dag ett, och hon uttryckt att hon behöver tid. Nu var tiden ute och hon vill fortsätta "dejta och ha kul", dvs ha kvar kakan och äta den på samma gång. Som August sa i ett tidigare avsnitt, varför är hon ens med i det här programmet om hon bara vill hålla sin partner på avstånd? Vad är poängen?
Citera
2023-06-13, 08:45
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad fan, sluta överanalysera allt. Det spelar ingen roll vad Arvid gör, ni hittar ju fel ändå. Sa han inte att han skulle äta henne till frukost lunch och middag också? Vad är din analys av det, att han är kannibal? Hela scenen var ju cringe och på skoj.

När Ida på parkvällen i skärgården sa att Arvid "inte skulle få sova inatt" eller något liknande så kom inga överanalyser från er angående Ida och hennes psyke.

Ida har sedan dag ett varit så kåt på Arvid att produktionsteamet fått gå bakom henne med skurhink och torka golvet. Hon kommer bara av att se honom äta spaghetti, så något måste han ju göra rätt i sängen.
Vadå överanalysera? Det var ju en sjuk sak att säga. Helt uppenbarligen taget ur ett sammanhang där de pratat om detta förut, så man undrar ju över det. Min gissning är att Arvid tycker att hon låter för mycket och att han har ”antytt” det på sitt vanliga känsliga sätt *ironi*. Min nästa gissning är att det var därför han inte lyckades komma.
Citera
2023-06-13, 08:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vadå överanalysera? Det var ju en sjuk sak att säga. Helt uppenbarligen taget ur ett sammanhang där de pratat om detta förut, så man undrar ju över det. Min gissning är att Arvid tycker att hon låter för mycket och att han har ”antytt” det på sitt vanliga känsliga sätt *ironi*. Min nästa gissning är att det var därför han inte lyckades komma.

Gissa kan vi alla göra, men jag förstår inte varför så många gissningar handlar om hur hemsk och kontrollerande Arvid är när Ida objektivt sett är den kvinnan i programmet som utstrålar mest lycka och minst tvivel angående sin partner. Det finns ingen som tror att hon kommer säga nej, men samtidigt är det flera hobby-psykologer i tråden som verkar övertygade om att det är något fel på Arvid och att hon förtjänar någon bättre.

Här är är min gissning: Han dunkade på henne i gegg-vecket med sin kaptenskuk tills hon kom så hårt att de efteråt var oroliga att grannarna hört. Hon skämtade då om att hon behövde munkavle. Han syftar tillbaka på det nästa dag vid frukostbordet.
Citera
2023-06-13, 08:55
Citat:
Arvid har ju inte testat Idas gränser på något sätt vad vi har fått se. Det är bara i alkoholfrågan han uttryckt något som liknar missnöje. Annars inga kontrollbehov, ingen svartsjuka heller. Han behöver inte ens komma när han knullar. Ida får sova naken var hon vill, han litar fullt ut på henne. Jämför med Ida som behöver känna sig prioriterad hela tiden för att må bra.

Jag tror Stinas barnönskan trumfar allt annat. Fredrik verkar vara en genuint genomschysst snubbe med alla viktiga Pappa-attribut. Jag tror hon säger ja. Men jag hade önskat att Fredrik gett henne ett ultimatum att det är ja som gäller, annars ser du mig aldrig mer.

Lina vill inte vara ensam, hon vill ha Alex för att ha någon att kramas med och tycka synd om henne när hon är sjuk. Med option att dumpa honom om någon annan dyker upp och skapar "magi".

Tvärtom, han testar hennes gränser genom att säga att dom ska ligga nakna med andra eftersom han tycker det är så ”naturligt” att vara sexuellt gränslös och kladda på allt och alla både fysiskt och känslomässigt. Han litar inte alls på henne, det har han t.o.m. sagt helt omotiverat i parterapin. Han har visat kontrollerande beteende, tex ett alarmerande exempel när han gick in i hennes lägenhet, helt ny där och inte bara anmärkte på vad hon hade och inte utan började möblera om hennes privata tillhörigheter, t.o.m. hennes smink och locktång och sen deklarerade ”nu ska det bli ordning här, var sak på sin plats!”. Vad i hela helvetet så respektlöst!
Citera
2023-06-13, 08:56
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Jag tror att Stina var 100% ärlig när hon sa att hon fick full panik inför bröllopet, så det hade nog inte hjälpt vem som än stått vid altaret med henne. Hennes uppförande vid bröllopet hade inte med Fredrik att göra. Det är nog tack vare att Fredrik är den han är som hennes ångest har lagts sig. Jag tror hon säger ja, det är bara TV som skapar drama.
Citera
2023-06-13, 08:59
Medlem
Citat:
Jag instämmer med din tolkning. Han har ju velat gå på djupet sedan dag ett, och hon uttryckt att hon behöver tid. Nu var tiden ute och hon vill fortsätta "dejta och ha kul", dvs ha kvar kakan och äta den på samma gång. Som August sa i ett tidigare avsnitt, varför är hon ens med i det här programmet om hon bara vill hålla sin partner på avstånd? Vad är poängen?

Det är ju frågan som man verkligen kan ställa om många deltagare genom säsongerna och nästan enbart kvinnor. I det här fallet så är det nog precis som hon sa i ett tidigt läge, redan vid bröllopet att hon inte kände någon attraktion. Problemet är dock att man får intrycket av att hon inte mår bra och det mer än bara för just det här programmet. Hon ger egentligen ingenting av sig själv och skrattar åt August på ett nedlåtande sätt när han gör något och förklarar att han gör fel på ett fyrkantigt sätt. Oftast dock om man lyssnar verkar det vara en skörhet hos henne som August måste vara precis i en mycket tunn skärva av existens för att inte störa henne. Nu verkar August vara en spirituell person och kreativ med intresse för naturen. Det är en ganska tydlig typ som det finns bra matcher för. Det är helt klar lättast med lika barn leka bäst och studier visar på att den typen av relationer är mest fungerande. Det är svårt att se vad de har hittat med det här två som gör att det skulle vara en bra matchning. Ytligt sett kan det verka lite som stilen är något likvärdig men egentligen inte. Nej det är en riktig felmatch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in