Blev lite skämskudde när Arvid och Ida pratar om sitt sexliv så som folk vanligtvis diskuterar vädret. Helt okej i ett förhållande kan jag tycka, såklart, men framför en kamera? Ja, alla vet att ni ligger med varandra, ni behöver inte skriva oss det på näsan.
Var lite samma under parhelgen, hur viktigt det var hur deras förhållande framstod inför andra, dels med det offentliga hånglandet och tjatet om att vara "det bästa paret". Det känns ytligt och forscerat.
Sen blir jag även nyfiken på var Ida's gränser går egentligen? Hittills verkar hon finna sig i det mesta och enda gången hon egentligen satte ner foten var rörande hur hon vill kunna fortsätta gå ut och ha trevligt med sina vänner.
Stina's "bomb" om att hon vill skiljas men ändå fortsätta dejta kommer inte som någon förvåning. Hon har inte varit så värst attraherad av Fredrik, det märktes redan under vigsel-avsnittet. Så då är det inte så konstigt att tanken på att vara bunden vid Fredrik genom ett äktenskap ger henne stark ångest.
Jag tror inte att Lina helt plötsligt har fått några djupare känslor för Alex eller att attraktion har uppstått, det handlar om något annat här.