Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-13, 21:49
Medlem
IcyHearts avatar
Nu pratar närstående till SVT om att offret E inte var kriminell och inte umgicks i såna kretsar, men att E den senaste tiden lärt känna någon som i sin tur hade kopplingar till gäng/kriminalitet. Närstående tror ej att E var måltavla. Lite mer fyllig info i länken.

Polisen säger även till SVT att motivet är ”grumligt”.

Känns som det kommer klarna mer och mer efterhand, detta. Av intrycken man får så verkar det ju högst oklart om det är ”rätt” personer som fallit offer. Tragiskt och hemskt denna händelse iaf.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...varit-maltavla
Citera
2023-06-13, 21:52
Medlem
Citat:
Hur gick det till?
Vi skojade om det i början men sedan gick vi till honom. När vi såg honom sa vi kolla han är pajas" sa det på skoj, "vi robbar han.”

Vem sa det?
Jag. Mil*sz sa ska vi? Jag sa kom vi testar. Vi satt på bänken när vi pratade om det här. Vi sa också alla gör såhär, vi tänkte också göra det. Varför inte?

M ska inte ha varit den drivande i rånen. Alla beskriver det också som att det är den andra killen som pratar och M är tyst. Tror ni M har ändrats eller fortsatt bara en follower?
Citera
2023-06-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Vet du vem av killarna som sköt?

Nej, tyvärr ingen aning.
Citera
2023-06-13, 21:56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Nu pratar närstående till SVT om att offret E inte var kriminell och inte umgicks i såna kretsar, men att E den senaste tiden lärt känna någon som i sin tur hade kopplingar till gäng/kriminalitet. Närstående tror ej att E var måltavla. Lite mer fyllig info i länken.

Känns som det kommer klarna mer och mer efterhand, detta. Av intrycken man får så verkar det ju högst oklart om det är ”rätt” personer som fallit offer. Tragiskt och hemskt denna händelse iaf.

Frågan blir då, om den andre 15-åringen, som han var i sällskap med, är den personen med kopplingar till gäng/kriminalitet?
Citera
2023-06-13, 21:57
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo det var den enda jag hittade.
Men hur kan en gubbe vittna om att de siktade på honom i kuren när skytten stod vid Munkforsplan.

Jag har också funderat på just detta, allt sedan man läste på nyheterna att den äldre mannen pratade om att de siktade på honom, när han var i busskuren. Känner till Farsta t-bana och runt där ganska väl och har aldrig sett nån busskur på Munkforsplan-sidan, så som det beskrivs en del härinne på FB att skotten ska ha kommit ifrån den sidan, dvs Munkforsplan, så låter det ju inte riktigt logiskt alls direkt…. men lär väl klarna med tiden när FUP kommer.

(Busskuren ligger ju alltså till vänster om t-banengången om man står och tittar rakt mot den ingången).
Citera
2023-06-13, 21:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Det är ju lite tidigt att veta vad som hänt. Men regeringen verkar ha gått på att Elias var kriminell vilket vi ju inte vet. MGM är ju i 20-årsåldern.
Citera
2023-06-13, 22:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo det var den enda jag hittade.
Men hur kan en gubbe vittna om att de siktade på honom i kuren när skytten stod vid Munkforsplan.

Det kan ju vara en person med livlig fantasi.. eller någon, som gärna vill hamna i tidningen.
Citera
2023-06-13, 22:02
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Mer detaljer om förloppet med karta
Skjutna kvinnan berättar: Så flydde jag från skotten
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...g-fran-skotten

Hur är det ens möjligt att gå normalt dagen efter ha blivit träffad av en AK-47 mitt i knät?

Hon ska även ha sprungit efter att hon blivit träffad...

Sen så vill hon inte synas med sitt ansikte i TV... Undrar varför?

WTF?

Är det någon som går på dessa rövarhistorier?
Senast redigerad av Död o återfödd 2023-06-13 kl. 22:15.
Citera
2023-06-13, 22:03
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Frågan blir då, om den andre 15-åringen, som han var i sällskap med, är den personen med kopplingar till gäng/kriminalitet?

Ja exakt det är ju detta som är högst oklart i det här läget.. Och det är ju som nämnts, väldigt tyst härinne om just den andre ungdomen. Måhända är även denne en icke avsedd måltavla. Lär klarna.

En intressant detalj jag nyligen läste, tror det var han krimreportern Sjöshult , Expressen, månne. Som skrev att det var rätt anmärkningsvärt att, om detta är ett beställningsjobb. Så har uppdragsgivaren inte verkat bry sig om alls ifall utförarna åker fast. Detta då de hade en iögonfallande färg på flyktbilen. En intressant detalj.
Citera
2023-06-13, 22:07
Medlem
nickomyras avatar
Citat:

Varför hade kommunanställda full koll på Es förehavanden ?
Närstående fick reda på för några veckor sedan att E umgicks med folk i gäng . Men han kan väl ha gjort det mkt längre än så ?
Citera
2023-06-13, 22:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag har också funderat på just detta, allt sedan man läste på nyheterna att den äldre mannen pratade om att de siktade på honom, när han var i busskuren. Känner till Farsta t-bana och runt där ganska väl och har aldrig sett nån busskur på Munkforsplan-sidan, så som det beskrivs en del härinne på FB att skotten ska ha kommit ifrån den sidan, dvs Munkforsplan, så låter det ju inte riktigt logiskt alls direkt…. men lär väl klarna med tiden när FUP kommer.

(Busskuren ligger ju alltså till vänster om t-banengången om man står och tittar rakt mot den ingången).

Inte bara på FB utan även på SVT Aktuellt.
Gubben säger även att han ser BO från därhan ligger under bänken i busskuren.
Jag har varit i Farsta (för 20 år sen).
Citera
2023-06-13, 22:10
Medlem
Se nu till att sy in dom där jävla avarterna på livstid utan tidsbestämd frigivning! Här behöver det statueras exempel så packet förstår var gränsen går
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2023-06-13 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in