Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-13, 23:18
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Ja det ser precis ut som en kamerastativväska. Laddade upp en bättre bild:

https://imgur.com/a/sDeYfG3

Då kan det stämma som en annan skrev härinne att 43-åringen var på väg hem efter att ha fotograferat på en fest.

Det är naturligtvis bra att kombinera med ett legitimt ärende. Inte åka från Eskilstuna till Farsta för bara shady business.
Citera
2023-06-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Nu när det är 100% färdigställt att 45 åringen är oskyldig så återstår endast Elias och hans vän.

Vad har Elias gjort, eller inte gjort, som gör så att han dödas med ett automatvapen mitt i Farsta Centrum en tidig lördagkväll? Har Elias några syskon i grov gängkriminalitet som de hämnades på? Gärningsmännen verkar aldrig begått dåd med skjutvapen tidigare. Jag har extremt svårt att tro att de agerar på orden "skjut alla som klär sig i märkeskläder" av Räven/Greken.

Fan skit i gubbens felaktiga vittnesmål, och tantens behov av uppmärksamhet. Fullt fokus ska ligga på relation mellan GM och Elias.
Skottet kanske träffade Elias olyckligt och var menat för den andra 15 åringen t ex. Han vet vi ju ingenting om i stort sett mer än att någon droppat något namn men thats it. Han blev skadad men verkar klarat sig rätt bra.
Citera
2023-06-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det är naturligtvis bra att kombinera med ett legitimt ärende. Inte åka från Eskilstuna till Farsta för bara shady business.
Lägg ner vet från säkra källor vänner till 45-åringen att han endast befunnit sig på en familjefest i Farsta tagit bilder och haft bråttom till tunnelbanan för att ta sig hem till Eskilstuna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Finns en busshållplats vid fitness 24 är denna med busskur? Om ja, så kanske det är denna

Det stämmer att det är den busskuren framför fitness24seven.

https://imgur.com/a/DhZACxZ

Har markerat riktningen mot Munkforsplan på bilden, man passerar förbi blomsteraffären och tunnelbanan samt pesssbyrån. Det tillhör Farsta torg nästan så inga bilar och liknande får köras där emellan.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Nu när det är 100% färdigställt att 45 åringen är oskyldig så återstår endast Elias och hans vän.

Vad har Elias gjort, eller inte gjort, som gör så att han dödas med ett automatvapen mitt i Farsta Centrum en tidig lördagkväll? Har Elias några syskon i grov gängkriminalitet som de hämnades på? Gärningsmännen verkar aldrig begått dåd med skjutvapen tidigare. Jag har extremt svårt att tro att de agerar på orden "skjut alla som klär sig i märkeskläder" av Räven/Greken.

Fan skit i gubbens felaktiga vittnesmål, och tantens behov av uppmärksamhet. Fullt fokus ska ligga på relation mellan GM och Elias.

Fast, det kan väl finnas åtminstone två andra möjligheter. Dels att den som var tilltänkt mål inte träffades alls och därför inte heller finns med bland de döda eller skadade, dels att de träffade "rätt" men att de trodde att den de faktiskt sköt var någon helt annan.

Kan förvisso hålla med om att "Eliasspåret" nog är det hetaste för tillfället, men helt säker kan man väl inte vara.
Citera
2023-06-13, 23:25
Medlem
What-The-Fucks avatar
Asså: - Jag har nu fått mig en klar bild över hur det gick till. - Men jag vet inte vem som var måltavlan (Även om det lutar åt Elias eller den andre 15-åringen). Det kan ha också ha varit random "spray" mot någon som såg "gangsteraktig" ut.... 43 åringen är jag benägen att utesluta precis som jag gjort med 60 åriga damen.

- Jag har lagt upp en kartbild med positioner och "danger zone" på imgur, den stämmer nog på några meter när. - Det fanns ju ett vittne här tidigare som kan bekräfta. - Det enda jag inte har klart för mig är var den andre 15-åringen träffades (men det var nog precis bredvid Elias) och var han påträffades (han måste ha haft en djävla tur).

https://imgur.com/j30H5yu

/WTF
Citera
2023-06-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Dels så var det en AK4 (om nu rätt ska vara rätt), och dels så hade hon en så oerhört extrem tur att kulan gick rakt igenom köttet under knäet, utan att skada varken muskler, ledband, ligament eller benets skelett.

Källa: Kvinnans info till media efter vad läkarna hade informerat henne om.

Läkarna kan knappast se på skotthålet vilket vapen som använts. Bilder från brottsplatsen visar bilder på en 7.62x39 patron som används av AK47. Inte AK4 som använder 7.62x51.
Troligtvis var det splitter från en rikoschett som gick igenom eller så hade kulan redan passerat genom något eller någon och tappat fart så att det inte blev en chockvåg i såret.
Citera
2023-06-13, 23:27
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Fast går hon i shorts/klänning/kjol med bara ben och lindad runt knäet på vänster(?) ben och är 65 år så borde man kunna identifiera henne nästan lika lätt som om hon visat ansiktet?

Kvinnan är med största sannolikhet "utklädd" för intervjutillfället för att inte kunna kännas igen. Dvs hon kan klä sig på ett sätt som hon inte brukar vara klädd, fixat frisyr. Någon nämnde att hon hade "fina nya Nike-skor". Precis. Ibland lånar journalister ut rekvisita, eller köper med sig för att få en intervju.
Citera
2023-06-13, 23:34
Medlem
Kartbild ovanifrån.
Grön cirkel 🟢 Munkforsplan
Svart cirkel ⚫️ Utanför ingången till T-banan där BO ligger
Gul cirkel 🟡 Busskuren

https://www.bildtagg.se/bild/i1twr60eaehw8m4nm0kj8
Citera
2023-06-13, 23:34
Medlem
GenXLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
ah ok, vet du vart cyckelstället ligger också?.

Jag tänker mig att dom kom på sina elcycklar från vänster bakom busskuren och det är då GM ser och börjar skjuta först genom busskuren och sedan skjuter och drar/sprayar åt höger tills E blir träffad utanför tunnelbanan och att 43 åringen kan han fått skotten medans BO2 lyckas unkomma och drar utåt mot Larsbodavägen, dom drar runt åker efter men precis då så kommer polisen och det blir jakt istället.

Det är som ett ”staket” som skiljer gångvägen förbi Fitness24Seven och Åhléns (köpcentrumet) från vändplanet där bussarna svänger runt och där busskuren är. Längs hela det ”staketet” så låser många fast sina cyklar, inklusive den äldre damen vad jag kunde se.

Följer man den gången fram når man så småningom Centrumkyrkan.
Citera
2023-06-13, 23:37
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenXLady
Det är som ett ”staket” som skiljer gångvägen förbi Fitness24Seven och Åhléns (köpcentrumet) från vändplanet där bussarna svänger runt och där busskuren är. Längs hela det ”staketet” så låser många fast sina cyklar, inklusive den äldre damen vad jag kunde se.

Följer man den gången fram når man så småningom Centrumkyrkan.

Inte vart i Farsta på många många år, vart skulle det ligga i den bild du gjorde?
Citera
2023-06-13, 23:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hur är det ens möjligt att gå normalt dagen efter ha blivit träffad av en AK-47 mitt i knät?

Hon ska även ha sprungit efter att hon blivit träffad...

Sen så vill hon inte synas med sitt ansikte i TV... Undrar varför?

WTF?

Är det någon som går på dessa rövarhistorier?

Du får läsa på lite. Det har framkommit att det var ett rent köttsår, inga beträffades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in