Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-14, 00:37
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Mash08 har gjort berömvärd sammanställning av allt vi vet här på FB. - Plockar länken från hans inlägg. - Här är länken till fotot på patronen.

https://anonfiles.com/f92aeew8za/352...62473844_n_jpg

- Du som har erfarenhet av AK47 kan kanske bekräfta om det är 7,62x39mm. - Det är inte helt enkelt att säga utifrån bilden.

/WTF

Patronen är en 7.62x39, klart konstaterat.
Citera
2023-06-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messlem
Skottet kanske träffade Elias olyckligt och var menat för den andra 15 åringen t ex. Han vet vi ju ingenting om i stort sett mer än att någon droppat något namn men thats it. Han blev skadad men verkar klarat sig rätt bra.
Skotten kanske var avsedd för vittnet som satt i busskuren och vittnade om att de riktade vapnet mot honom och sen sköt. Varför riktade de vapnet mot honom annars ?
Citera
2023-06-14, 00:49
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
7.62x39 vs 7.62x51

https://imgur.com/a/x6tu153
Citera
2023-06-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Skotten kanske var avsedd för vittnet som satt i busskuren och vittnade om att de riktade vapnet mot honom och sen sköt. Varför riktade de vapnet mot honom annars ?

Det är ju bara hans upplevelse so far, inget bekräftat. De kanske siktade på något annat i samma riktning 🤷🏼‍♀️
Ingen vet ju nåt säkert än (mer än att två är döda).
Citera
2023-06-14, 00:56
Medlem
EBTs avatar
Vilket land var 45-åringen från? Har för mig att jag läste Polen tidigare, men kanske blandar ihop med MGM?
Citera
2023-06-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Vilket land var 45-åringen från? Har för mig att jag läste Polen tidigare, men kanske blandar ihop med MGM?

Nån nämnde nåt om Ecuador
Citera
2023-06-14, 01:05
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBT

MGM var från Polen

43 åringen verkar ha vart en fotograf som tagit bilder på ett/något evenemang och därmed oskyldig. Han har dock inget Svenskt medborgarskap och ingen annan information om han finns än så länge.

EDIT: finns info tidigare i tråden, sök efter fotograf!
Citera
2023-06-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jo det är sant och hon är ganska lång också, går inte att missa om någon skulle vilja leta. Hon vill gärna visa upp sin knäskada med shorts på nyheterna men samtidigt vara lite "hemlig".

Det är inte hon i videon, en annan som spelar henne, det råder Förundersökningssekretess i ärendet
Citera
2023-06-14, 01:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kriminella får inte tag på ak4. Det är alltid vapen från balkan, Sovjet.
Uppenbarligen får de tillgång till vapen enkelt -läs valfri förundersökning från senaste åren med en skottlossning å säljare lägger ut på signal snap Wickr encro sky Anom som en godismeny.
Vi hade obevakade gränskontroller i många år i Sverige. Runt 10 år tidigare lovade Reinfeldt, bad oss öppna våra hjärtan. De som kom hit behöver inte identifiera sig. Om nu blir allt toppen eftersom vår statsminister sa att ingen identifikation krävdes. Maggan föreslår ny vapen amnesti. Gissa varför?
Citera
2023-06-14, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ja, om alla offer är oskyldiga offer för en "toksprejning" så har vi ju att göra med ett terroristbrott.

Kan K-Räven ligga bakom denna sprejning ?
Varför begär inte svenska regeringen K-Räven utlämnad till Sverige som Erdogan vill ha Turkar från Sverige ?
Citera
2023-06-14, 01:31
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Patronen är en 7.62x39, klart konstaterat.

Vem säger att det är klart konstaterat?

/WTF
Citera
2023-06-14, 01:46
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag blir inte klokare av att läsa. Hjälp någon:

Varför har kommunen "stor koll" på ett barn så där helt utan anledning? Vanliga ungdomar vet för fanken kommunanställda inte ett skvatt om.

"Bland annat pengar"? Hur mycket pengar? Veckopengen eller? Vad var det där andra han poserade med?

Ang. varför kommunen har koll på en hel del ungdomar bör man kanske inte dra alltför stora växlar på.

Det ingår i många kommunanställdas uppdrag att försöka hålla lite koll på ungdomarna i kommunen. (Tex skolpersonal, personal på fritidsgårdar, fältare, socialsekreterare osv). Detta ingår i det förebyggande arbetet inom kommuner. Behöver inte alls ha ngt med just kriminalitet att göra, för den sakens skull. Kan vara personal som bara är engagerad allmänt i ungdomarna för att kunna fånga upp dem om ngn mår dåligt osv.

Mvh/ Kommunanställd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in