• 3
  • 4
2017-01-08, 21:33
Medlem
Raven666s avatar
Personen är identifierad

Nu vet polisen vem det är som hittades - en man som var i 50-årsåldern när han försvann år 2000. En dotter till mannen tror att han mördades och pekar på ett par märkliga omständigheter i samband med försvinnandet. Polisen verkar emellertid vara ointresserad att gå till botten med saken, trots att en av två personer som de tror visste mer än de berättade vid förhör fortfarande är i livet.

http://www.expressen.se/nyheter/papp...forsvinnandet/
Citera
2017-01-08, 21:55
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Personen är identifierad

Nu vet polisen vem det är som hittades - en man som var i 50-årsåldern när han försvann år 2000. En dotter till mannen tror att han mördades och pekar på ett par märkliga omständigheter i samband med försvinnandet. Polisen verkar emellertid vara ointresserad att gå till botten med saken, trots att en av två personer som de tror visste mer än de berättade vid förhör fortfarande är i livet.

Intressant. Känns som det skulle kunna klarats ut om det låg brott bakom redan då, när det hände.
Att polisen struntat i det för att mannen och kvinnan var fulla är ju.. ja, då får man väl hålla dom till det att dom nyktrat till.
Att pappan hittades i närområdet har jag läst om flera gånger här på fb att så skett förut, men man blir lite förvånad ändå.

Det här var ju läskigt:
Citat:
Veckorna gick utan att pappan hittades, och hon började inse att han nog var borta för alltid.
– Han var ingen som skulle hålla sig undan en längre tid av fri vilja, säger hon.
Men hon fortsatte att åka upp till det ensliga huset föra att söka efter ledtrådar till vad som hänt.
Men det var också någon annan som besökte huset – någon som inte ville att hon skulle vara där och snoka.
– En gång hade någon tagit ett kort på mig, stuckit ut ögonen och lagt kortet på köksbordet. Jag blev så rädd, så rädd, så jag sprang hela vägen upp till bilen.
Citera
2017-01-09, 17:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer aldrig att bli utrett.

Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Personen är identifierad

Tack för den här informationen!

Då är det klarlagt vem det var som hittades. Efter ca 16½ år är det bekräftat att han avled i närheten av sin bostad. Endast ett kranium återfanns. Undrar var resten av kvarlevorna finns?

Tyvärr kommer det aldrig bli utrett vad som var orsaken, så döttrarna kommer att få leva med att det aldrig kommer att bli klarlagt vad som var orsaken.

Är ändå förvånad över att polisen utredde så pass mycket att identiteten kunde bli bekräftad.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-01-09 kl. 17:50.
Citera
2017-01-09, 22:03
Moderator
pudelluss avatar
Vilket sorgligt fall.

Citat:
Fönstren bredvid ytterdörren var sönderslagna. Inne i huset kom nästa överraskning.
– Han hade bäddat åt sig på golvet framför köksfönstret i stället för i sovrummet.
Citat:
Expressen har begärt ut försvinnandeutredningen men polisen har avslagit begäran.
Citat:
Veronica Andersson har lett polisutredningen som startades med anledning av de upphittade skelettdelarna. Utöver kraniet hittades även ett antal benbitar som också till hörde den döde.
Citat:
Pekar analysen av benbitarna på att han inte har utsatts för våld?
– Det Rättsmedicinalverket säger är att utifrån det material man har tittat på finns det ingenting som tyder att den här personen ska vara utsatt för ett brott. Utifrån det material som finns sen tidigare är det inte heller något som tyder på att det skulle ligga ett brott bakom försvinnandet.
Citat:
Känner du till uppgifterna att han utsattes för våld av personer i sin bekantskapskrets innan han dog?
– Ja, jag känner till de uppgifterna. Det finns ingen anledning att misstro de uppgifterna.
Känner du till att var inbrott i hans hus efter att han försvann?
– Jag vet att man har varit in i hans hus. Det har inget med hans dödsfall att göra.

Dottern:
Citat:
– Det känns som att polisen inte tar det här på allvar eftersom min pappa var alkoholist. Om det var jag som hade försvunnit är jag säker på att de hade gått till botten med vad som hänt.

(170108)

Ja, vad ska man tro?
Senast redigerad av pudellus 2017-01-09 kl. 22:24.
Citera
2017-01-12, 14:50
Moderator
blomvattnares avatar
Enligt polisen misstänks inte brott, och därmed borde tråden flyttas till Uppklarade försvinnanden, men den flyttas istället till Krimhistoria eftersom det kanske kan finnas intresse för att diskutera fallet som misstänkt brott.

Försvunna personer --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2023-06-21, 16:14
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/pap...forsvinnandet/
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto