Citat:
Ursprungligen postat av
Raven666
Personen är identifierad
Nu vet polisen vem det är som hittades - en man som var i 50-årsåldern när han försvann år 2000. En dotter till mannen tror att han mördades och pekar på ett par märkliga omständigheter i samband med försvinnandet. Polisen verkar emellertid vara ointresserad att gå till botten med saken, trots att en av två personer som de tror visste mer än de berättade vid förhör fortfarande är i livet.
http://www.expressen.se/nyheter/papp...forsvinnandet/
Intressant. Känns som det skulle kunna klarats ut om det låg brott bakom redan då, när det hände.
Att polisen struntat i det för att mannen och kvinnan var fulla är ju.. ja, då får man väl hålla dom till det att dom nyktrat till.
Att pappan hittades i närområdet har jag läst om flera gånger här på fb att så skett förut, men man blir lite förvånad ändå.
Det här var ju läskigt:
Citat:
Veckorna gick utan att pappan hittades, och hon började inse att han nog var borta för alltid.
– Han var ingen som skulle hålla sig undan en längre tid av fri vilja, säger hon.
Men hon fortsatte att åka upp till det ensliga huset föra att söka efter ledtrådar till vad som hänt.
Men det var också någon annan som besökte huset – någon som inte ville att hon skulle vara där och snoka.
– En gång hade någon tagit ett kort på mig, stuckit ut ögonen och lagt kortet på köksbordet. Jag blev så rädd, så rädd, så jag sprang hela vägen upp till bilen.