Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsOJ
43 åringen "råkade" ha ett automatvapen i ryggsäcken! Från säker källa.

Han var på vem hem från att ha fotot en babyshower babyshower. Blev erbjuden att äta middag där men tackade nej för han hade bråttom hem. Finns otaliga som kan vittna om detta.
Senast redigerad av Frankenstein1 2023-06-23 kl. 01:39.
Citera
2023-06-23, 06:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Menar du Elias mamma?

Nej.
Citera
2023-06-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Håller med dig! - Från känd "relativ" småbrottslighet till Farsta-galenskapsskjutning mitt på ljusa dan i ful skrikig orangemetallic BMW...

- Mycket märklig brottslig karriär med snabbt avslut och märkligt Modus operandi...

Känns inte som att självständigt tänkande individer vid sina sinnes fulla bruk med normal begåvningsgrad eller konsekvenstänkande är gärningsmän till detta....

Droger i kombination med ett tillfälligt påkommet behov att på felslaget sätt upprätthålla respekt, utkräva hämnd. - Kanske?

Som när Zethreus fick för sig att "brassa" in i Stureplansentre'n.

- Eller något helt annat med djupare orsaker och mer komplicerad verkställighetskedja.

F. n vet...

Några "proffs" var gärningsmännen iallafall inte.

/WTF
Det kan ha räckt med att Elias kört sin elsparkcykel vårdslöst och fått BMWn att tvärnita, varpå dessa pojkar skulle visa Elias "vem som bestämmer" och tar automatvapnet de hade i bilen av okänd anledning, och dödar honom. Likt Zethreus som blev kränkt när OV nekade honom.

Att avrätta en pojke en lördagkväll med ett automatvapen mitt i ett centrum fullt med vittnen tyder mer på att detta är en spontan händelse och ingenting planerat. Om nu mot alla odds detta är planerat är det bland de dummaste händelserna i svensk kriminalhistoria.
Citera
2023-06-23, 17:10
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Orkar inte läsa igenom hela tråden så undrar: den 43-årige utländske mannen som blev skjuten av misstag, vem var han, en turist?
• SVT: Han sköts till döds i Farsta – var på väg hem från fotouppdrag
• Aftonbladet: Tesfamichal, 43, dog i skjutningen i Farsta
• Expressen: Tesfamichal, 43, sköts ihjäl vid tunnelbanan i Farsta
• Dagen: 43-årig pingstvän ett av offren vid skjutningen i Farsta (betalvägg)
Citat:
Hur har det gått för den 60-åriga kvinnan?
• Sveriges Radio: Hon sköts i Farsta centrum: ”Jag träffades av en förlupen kula”
Citera
2023-06-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nej.

Vems mamma pratar du om nu?
Citera
2023-06-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Det kan ha räckt med att Elias kört sin elsparkcykel vårdslöst och fått BMWn att tvärnita, varpå dessa pojkar skulle visa Elias "vem som bestämmer" och tar automatvapnet de hade i bilen av okänd anledning, och dödar honom. Likt Zethreus som blev kränkt när OV nekade honom.

Att avrätta en pojke en lördagkväll med ett automatvapen mitt i ett centrum fullt med vittnen tyder mer på att detta är en spontan händelse och ingenting planerat. Om nu mot alla odds detta är planerat är det bland de dummaste händelserna i svensk kriminalhistoria.

Med tanke på var tunnelbanan är belägen och var bilvägen är i förhållande till den och det faktum att E stått vid tunnelbanan o pratat m kompisar ett tag när skjutningen ägde rum så låter det scenariot osannolikt.

Det var inte så spontant att de drog fram vapen och sköt direkt pga nåt som triggade de i stunden. Men ändå tillräckligt planerat för att de skulle ta sig tiden att åka till Farsta, köra ned vid tunnelbanan, kliva ur bilen och börja skjuta.

Frågan är mer VARFÖR än OM när det gäller planering. Varför har de planerat detta? MOTIVET är det alla vill veta nu….
Citera
2023-06-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Han var på vem hem från att ha fotot en babyshower babyshower. Blev erbjuden att äta middag där men tackade nej för han hade bråttom hem. Finns otaliga som kan vittna om detta.

Det kommer att visa sig i FUPen. Varför tror ni att hans bror satt med ryggen mot kameran och gömde sitt ansikte?
Han kanske bara var lite blyg!
Citera
2023-06-24, 02:26
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:

Jag tror inte riktigt på att det kan vara sådant det gick till. - Jag tror att skyttarna bestämt sig innan.

/Tack!

/WTF
Citera
2023-06-24, 02:43
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Med tanke på var tunnelbanan är belägen och var bilvägen är i förhållande till den och det faktum att E stått vid tunnelbanan o pratat m kompisar ett tag när skjutningen ägde rum så låter det scenariot osannolikt.

Det var inte så spontant att de drog fram vapen och sköt direkt pga nåt som triggade de i stunden. Men ändå tillräckligt planerat för att de skulle ta sig tiden att åka till Farsta, köra ned vid tunnelbanan, kliva ur bilen och börja skjuta.

Frågan är mer VARFÖR än OM när det gäller planering. Varför har de planerat detta? MOTIVET är det alla vill veta nu….

- Du skall ha all heder åt at att du försökt identifiera offrets far & hund som sörjande individer. - Jag personligen hellre friar än fäller, även om Elias uppträdde som Wannabeegangster.

Jag har levt i Sydamerika, Lima, Quito & Guauquil. - Finns ingen som helst lockelse för svenska att svenska smågangtrar i Sverige att dra sig dit. Då har man en flicka på morgonen, är död på kvällen...

/WTF
Citera
2023-06-24, 07:41
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsOJ
Det kommer att visa sig i FUPen. Varför tror ni att hans bror satt med ryggen mot kameran och gömde sitt ansikte?
Han kanske bara var lite blyg!

Jag antar att du syftar på intervjun för några dagar sedan. Många vittnen och/eller anhöriga är rädda för gängen så det är inte skumt att BOs bror inte ville framträda med sitt ansikte.
Citera
2023-06-24, 18:19
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:

Vi får nog utgå ifrån att det var planerat. Polisen sade i veckan till SvD att de båda 19-åringarna som häktades kan förknippas med ett av de stora nätverk som har pågående konflikter. Dessutom hade de ett militärt automatvapen i bilen. Ingen kör omkring med dessa vapen om det inte finns ett klart uppdrag.
Jag vidhåller min teori att de hade ett uppdrag att skrämma bort torghandlare som på sistone börjat sälja allt mer knark framför tunnelbanan. I dagsläge har de haft framgång. Det syns knappast några 15-17 åringar som säljer där just nu.
Citera
2023-06-25, 11:51
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Är du helt dum i huvudet eller? Kvinnan blev ju knappast skjuten genom knät, hon har blivit snuddad av ett skptt i knätrakten... i mjukdelar, du vet ju inte va du snackar om med vapen å ammo!!!!!!

Hon sägs ha träffats mitt i knät!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in