Citat:
Ursprungligen postat av
Marmoth
Ja men eller hur, precis så, d v s han bara droppar ord som "kvantfysik", "Vattenfall" och "barnhandlare" mumlar lite, woaw mmmmm och så vidare för att verka insatt och påläst medan han aldrig fyller på med fakta eller något intressant överhuvudtaget.
Han har ingenting och jag bävar redan för vad som ska hända när höst och kyla kommer och, och detta är ju kul, han söker sig norrut mot kyla och kallare väder på sikt.
Den hjärnan skulle jag gärna vilja titta in i.
Han är inte heller speciellt konsekvent eller logisk.
På vissa ställen så tycker han att vi svenskar som jobbar och tjänar pengar löser bort våra liv när man kan skippa att jobba i ekorrhjulet och istället vandra och leva som tysken. Hävdar även att pengar är en "bluff".
Men samtidigt så beklagar han sig att han har lite kvar att äta och snart kommer svälta om han inte får hjälp och bidrag av oss andra (som är dumma nog att arbeta). Tysken lever nu endast på lite socker och några kvarvarande falukorvbitar, samt 24 kr som är allt som finns kvar av hans pengar:
https://youtu.be/YxPkDhDfPTs?t=694
Logik!
Oavsett så önskar jag en svensk God Midsommar till dig Mörten och till alla er i tråden!