Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-19, 12:28
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du svarar på ett inlägg som skrevs för över ett år sedan.

Ja? Tråden är väl fortfarande öppen.
Citera
2023-06-19, 13:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Ja? Tråden är väl fortfarande öppen.

Jo, men kändes weird att läsa ditt svar till frågor som ställdes då. Då väldigt mycket mer har hänt sedan dess. Men men.
Citera
2023-06-19, 13:53
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jo, men kändes weird att läsa ditt svar till frågor som ställdes då. Då väldigt mycket mer har hänt sedan dess. Men men.
Ok
Citera
2023-06-20, 01:57
Medlem
goderian2s avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...-tydlig-signal
ryskt angrepp mot sverige kan inte uteslutas.
Jag läser konstant på flashback hur extremt dåliga ryssland är på krigföring, att dom i princip bara har gamla kaleshnikovs och tanks från andra världskriget.
Om ryssland förlorar mot ukraina, hur har då försvarsberedningen kommit fram till;
"Ett väpnat angrepp mot Sverige kan inte uteslutas och trots att Ryssland är uppbundet i Ukraina finns förmåga till operationer mot Sverige"
Citera
2023-06-20, 09:48
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag läser konstant på flashback hur extremt dåliga ryssland är på krigföring, att dom i princip bara har gamla kaleshnikovs och tanks från andra världskriget.
Om ryssland förlorar mot ukraina, hur har då försvarsberedningen kommit fram till;
"Ett väpnat angrepp mot Sverige kan inte uteslutas och trots att Ryssland är uppbundet i Ukraina finns förmåga till operationer mot Sverige"

Vad det står är bara att Ryssland är extremt aggressivt och att det inte går att dra slutsatser med hjälp av vanlig slutledningsförmåga.
Citera
2023-06-30, 23:06
Medlem
bergsdals avatar
Ryssland har bokstavligt talat hela världen mot sig. Dom ska förlora med tanke på att det ska inte kunna finnas tillräckligt med resurser som kan upprätthålla detta krig i längden. Så länge folk kommer strida för Ukraina vilket bör hända så statistikt är det ganska kört för Ryssland
Citera
2023-06-30, 23:57
Medlem
Citat:
Jag funderar på detsamma.
De snackar ner ryssarnas förmåga och hur usla de är med mera.
Men samtidigt så skall de försöka intala oss att de utgör ett hot mot Sverige? Jag får inte ihop det. Om de nu inte ens "löser" Ukraina men skall ta sig an Sverige också?
Men det är väl det som är balansgången i propagandan, och i detta hittepåfallet - ett svårsmält skämt

Ryssland utgör allt annat än ett hot mot Sverige (så länge vi "hållit oss på vår sida") och varför våra politiker inte låter folket avgöra NATO-frågan har väl sin orsak och en schimpans kan räkna ut det på sina fyra tummar varför det är så.

Nä, jag ger inte många cent för våra politiker och kan mycket väl undra om de har Sveriges bästa i sina tankar (med tanken på utvecklingen de senaste decennierna).
Citera
2023-07-01, 00:54
Medlem
goderian2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Ryssland har bokstavligt talat hela världen mot sig. Dom ska förlora med tanke på att det ska inte kunna finnas tillräckligt med resurser som kan upprätthålla detta krig i längden. Så länge folk kommer strida för Ukraina vilket bör hända så statistikt är det ganska kört för Ryssland
Dom är ”vänner” med kina, Indien, Iran, Sydafrika, Syrien, Serbien, Saudiarabien, Belarus, Ungern, Turkiet, Italien, Kuba osv osv.
Bara en del av Västeuropa och usa som som är mot Ryssland
Senast redigerad av goderian2 2023-07-01 kl. 01:07.
Citera
2023-07-03, 12:23
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Dom är ”vänner” med kina, Indien, Iran, Sydafrika, Syrien, Serbien, Saudiarabien, Belarus, Ungern, Turkiet, Italien, Kuba osv osv.
Bara en del av Västeuropa och usa som som är mot Ryssland
Ja, jag förstår inte hur någon kan ha missat det. Det är bara vi i väst som bojkottar. Resten av världen skriker om att få ansluta sig till BRICS. Ryssland säljer lika bra sina naturresurser som innan.

Men västs krigslycka vänder säkert snart. De har bara haft otur (när de tänkte). ;D
Citera
2023-07-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Ja, jag förstår inte hur någon kan ha missat det. Det är bara vi i väst som bojkottar. Resten av världen skriker om att få ansluta sig till BRICS. Ryssland säljer lika bra sina naturresurser som innan.

Men västs krigslycka vänder säkert snart. De har bara haft otur (när de tänkte). ;D

Om nu alla länder skriker om att få ansluta sig till BRICS...varför gör dom inte det? Vad hindrar dom?
Citera
2023-07-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Vilka vill ansluta? Nordkorea, Somalia, Syrien?
Citera
2023-07-03, 13:31
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Vilka vill ansluta? Nordkorea, Somalia, Syrien?

Typ 30 länder

https://moderndiplomacy.eu/2023/05/2...oin-the-brics/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in