Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...-tydlig-signal
ryskt angrepp mot sverige kan inte uteslutas.
Jag läser konstant på flashback hur extremt dåliga ryssland är på krigföring, att dom i princip bara har gamla kaleshnikovs och tanks från andra världskriget.
Om ryssland förlorar mot ukraina, hur har då försvarsberedningen kommit fram till;
"Ett väpnat angrepp mot Sverige kan inte uteslutas och trots att Ryssland är uppbundet i Ukraina finns förmåga till operationer mot Sverige"
Jag funderar på detsamma.
De snackar ner ryssarnas förmåga och hur usla de är med mera.
Men samtidigt så skall de försöka intala oss att de utgör ett hot mot Sverige? Jag får inte ihop det. Om de nu inte ens "löser" Ukraina men skall ta sig an Sverige också?
Men det är väl det som är balansgången i propagandan, och i detta hittepåfallet - ett svårsmält skämt
Ryssland utgör allt annat än ett hot mot Sverige (så länge vi "hållit oss på vår sida") och varför våra politiker inte låter folket avgöra NATO-frågan har väl sin orsak och en schimpans kan räkna ut det på sina fyra tummar varför det är så.
Nä, jag ger inte många cent för våra politiker och kan mycket väl undra om de har Sveriges bästa i sina tankar (med tanken på utvecklingen de senaste decennierna).