Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-02, 22:01
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Åh nej, vafan säger mr.mört i senaste videon?
Han har fått lov av en fastighetsägare att göra dennes hus oberoende av el? Han ska bygga en geet?

Eller vafan svamlar han om? Förstår hälften.

Jag tror att han svamlar om att han ska bygga en fungerande GEET på 30 dagar. Eller också säger han något annat. Vad han än säger så är det ingen som bryr sig längre.
Citera
2023-07-03, 01:17
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag tror att han svamlar om att han ska bygga en fungerande GEET på 30 dagar. Eller också säger han något annat. Vad han än säger så är det ingen som bryr sig längre.

Han har inte lyckats bygga en Geet (så löjligt namn!) på ett halvår, och då med tillgång till svets, garage, verktyg och hjälp (Emil, mflr).

Hur skall ha då plötsligt lyckas på en månad, helt själv, när han är på luffen?

Som alltid mycket stora ord och mycket snack, men inget som händer. Lat typ den där Tysken. "Mycket snack, och lite verkstad".

Dessutom, en produkt som aldrig någonsin kommer fungera, även om den byggs klart (vilket Mörten aldrig kommer göra).
Senast redigerad av peterpanp 2023-07-03 kl. 01:21.
Citera
2023-07-03, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Han har inte lyckats bygga en Geet (så löjligt namn!) på ett halvår, och då med tillgång till svets, garage, verktyg och hjälp (Emil, mflr).

Hur skall ha då plötsligt lyckas på en månad, helt själv, när han är på luffen?

Som alltid mycket stora ord och mycket snack, men inget som händer. Lat typ den där Tysken. "Mycket snack, och lite verkstad".

Dessutom, en produkt som aldrig någonsin kommer fungera, även om den byggs klart (vilket Mörten aldrig kommer göra).

Han ljuger så förbannat att jag vill spöa skiten ur den jä..la sopan!!
Citera
2023-07-03, 10:40
Medlem
Beaver14s avatar
Har inte KFM sålt huset än?
Citera
2023-07-03, 11:57
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har inte KFM sålt huset än?

Jo, för länge sen. Han är nu i någon annans husvagn och svamlar istället. Orkar inte följa den jävla gubbjäveln så mer än så vet jag inte.
Citera
2023-07-03, 20:01
Medlem
Ja fyfan hör begås det grova brott!!
Citera
2023-07-04, 00:48
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Ja fyfan hör begås det grova brott!!
Sant, samtidigt som det läggs en del ovidkommande oneliners från individer som är nyfikna nog för att ändå titta in och klaga. 😀

Ser din poäng dock med tanke på vilken väg utvecklingen har tagit men spela roll liksom. Det finns viktigare problem som, t ex, vilket är egentligen det bästa lådvinet i sommar. 😴
Citera
2023-07-04, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Sant, samtidigt som det läggs en del ovidkommande oneliners från individer som är nyfikna nog för att ändå titta in och klaga. 😀

Ser din poäng dock med tanke på vilken väg utvecklingen har tagit men spela roll liksom. Det finns viktigare problem som, t ex, vilket är egentligen det bästa lådvinet i sommar. 😴

Har tittat in med ojämna mellanrum och tycker tråden inte hör hemma här mer skvaller.

Funnits fler trådar om dysfunktionella människor som urartar till stalking av de inblandade. Tror tjejerna skulle behöva komma ifrån socialamedie stalkningen.
Tysken känns som han skulle behöva en vända på psyk. Tråden borde blivit låst för länge sedan. Gotta sig i andras misär
Den här tråden har inget i aktuella brott att göra.
Blir en one liner om en månad eller två igen antar jag.
Citera
2023-07-04, 11:10
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Har tittat in med ojämna mellanrum och tycker tråden inte hör hemma här mer skvaller.

Funnits fler trådar om dysfunktionella människor som urartar till stalking av de inblandade. Tror tjejerna skulle behöva komma ifrån socialamedie stalkningen.
Tysken känns som han skulle behöva en vända på psyk. Tråden borde blivit låst för länge sedan. Gotta sig i andras misär
Den här tråden har inget i aktuella brott att göra.
Blir en one liner om en månad eller två igen antar jag.
Absolut så men från början så var det någon form av brott och polis inblandad men sen vet jag inte vad det finns för regler om när man flyttar p g a ny inriktning för låsa ser jag ingen anledning till än.

Tjejerna är ju borta och förhoppningsvis räddade för länge sedan och nu är det Peter själv tillsammans med sin hund som är ute på någon sorts pilgrimsvandring norrut.

Så länge han fläker ut sig på youtube så kommer folk att kommentera här för på något obehagligt sätt så vill man nog se hur det går. Personligen så hoppas jag verkligen att han får hjälp och vård men jag tror det kan sluta illa för han själv ser inga problem.

Ha en fin sommar!
Citera
2023-07-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Absolut så men från början så var det någon form av brott och polis inblandad men sen vet jag inte vad det finns för regler om när man flyttar p g a ny inriktning för låsa ser jag ingen anledning till än.

Tjejerna är ju borta och förhoppningsvis räddade för länge sedan och nu är det Peter själv tillsammans med sin hund som är ute på någon sorts pilgrimsvandring norrut.

Så länge han fläker ut sig på youtube så kommer folk att kommentera här för på något obehagligt sätt så vill man nog se hur det går. Personligen så hoppas jag verkligen att han får hjälp och vård men jag tror det kan sluta illa för han själv ser inga problem.

Ha en fin sommar!

Tackar för sammanfattning, bra tjejerna är ute ur bilden.
Man har ju bara ett liv och det känns dumt att kasta bort det i misären.
Trevlig sommar på dig med, hörs till hösten/vintern med en oneliner om tråden finns kvar.
Citera
2023-07-04, 17:20
Medlem
Sonny00s avatar
Jag kan inte låta bli att fundera över om tysken har någon form av psykiatrisk sjukdom eller inte. En diagnos som passar riktigt bra på honom är ”Grandios självbild” och narcissism.

”Den grandiosa självbilden visar sig i beteenden så som skryt, hybris, framhävande av sin egen förträfflighet och ibland ett nedvärderande av andra människors förmågor och bedrifter. Dessa beteenden är mycket starka kännetecken för en narcissist.”

Jag vet inte om psykvården kan bota sådana här saker, men jag är tveksam. Kanske skulle samtalsterapi hjälpa och få honom att förstå vad som är fel på honom och hur han kan ändra sitt beteende. Det kräver ju dock medverkan från honom själv och det blir nog svårt att få till.

Han har ju i tidigare videor talat nedlåtande om psykvården så jag antar att han har varit patient där.
Citera
2023-07-05, 10:44
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag kan inte låta bli att fundera över om tysken har någon form av psykiatrisk sjukdom eller inte. En diagnos som passar riktigt bra på honom är ”Grandios självbild” och narcissism.

”Den grandiosa självbilden visar sig i beteenden så som skryt, hybris, framhävande av sin egen förträfflighet och ibland ett nedvärderande av andra människors förmågor och bedrifter. Dessa beteenden är mycket starka kännetecken för en narcissist.”

Jag vet inte om psykvården kan bota sådana här saker, men jag är tveksam. Kanske skulle samtalsterapi hjälpa och få honom att förstå vad som är fel på honom och hur han kan ändra sitt beteende. Det kräver ju dock medverkan från honom själv och det blir nog svårt att få till.

Han har ju i tidigare videor talat nedlåtande om psykvården så jag antar att han har varit patient där.

Narcissismen är stark i honom, helt klart. Eftersom han alltid har rätt så lär samtal med en terapeut inte få honom på andra tankar i första taget.
Jag är ingen expert, men mani är också en åkomma jag tror att han lider av. Han kan inte släppa tanken på att alla är pedofiler, barnhandlare och Geeten ska byggas till varje pris osv, och ingen kan få honom att ändra sig. Det måste tyda på maniskt beteende.

Jag vet inte var man placerar "dåligt konsekvenstänk". Det här med att så fort han har kommit på en tanke så ska han basunera ut den till alla (som att Geeten ska byggas igen, trots tidigare misslyckanden). Kan det bara ha med låg IQ att göra? Eller är det en del av narcissismen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in