Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-14, 22:14
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Han måste ju ha haft en inkomst 2020/2021 eftersom Nordea beviljade ett bolån 2021 och han kunde köpa rucklet i Herräng.
Vete fan, det är ju inte så länge sedan han i ett par videos skröt om att han inte betalat någon skatt på 3 år.
Citat:
Jag antar att han försörjde sig på taxikörning då.
OK, det skulle ju hänga ihop med att han fick sin F-skattsedel och momsregistrering indragen. Inkomst utan redovisnig eller inbetalning.

Det är nog inte särskilt synd om honom. Han utnyttjar bara tillfällena som ges och skyller konsekvenserna av sitt handlande på andra.
Citera
2023-07-14, 22:27
Medlem
Har inte kollat in mörten på några månader men trenden ser ut peka spikrakt neråt. Det ser ut som att han bosatt sig i någon slags husvagn? Har han pratat något om Lisa? Hade varit intressant att höra om hon fallit tillbaka i galenskap eller om hon sköter sig. Jag hoppas på det sistnämnda.
Citera
2023-07-14, 22:37
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Har inte kollat in mörten på några månader men trenden ser ut peka spikrakt neråt. Det ser ut som att han bosatt sig i någon slags husvagn? Har han pratat något om Lisa? Hade varit intressant att höra om hon fallit tillbaka i galenskap eller om hon sköter sig. Jag hoppas på det sistnämnda.

Det verkar som om han har duperat någon stackare strax norr om Gävle att ge honom husrum i en husvagn. Han ska också bygga en ny GEET innan augusti månad, men han har naturligtvis inte satt igång ännu. Det var länge sedan han nämnde Lisa såvitt jag vet, men jag ser inte på alla videor längre.
Citera
2023-07-14, 22:41
Medlem
Citat:
Det verkar som om han har duperat någon stackare strax norr om Gävle att ge honom husrum i en husvagn. Han ska också bygga en ny GEET innan augusti månad, men han har naturligtvis inte satt igång ännu. Det var länge sedan han nämnde Lisa såvitt jag vet, men jag ser inte på alla videor längre.

Tack. Ja det känns lite som att tiden stått stilla sen jag såg honom sist. Samma gamla dravel om geet, Wallenberg... bla bla bla.
Citera
2023-07-14, 22:43
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Tack. Ja det känns lite som att tiden stått stilla sen jag såg honom sist. Samma gamla dravel om geet, Wallenberg... bla bla bla.

Ja, han har fastnat i någon slags loop (tror jag det heter). Det går bara runt, runt i all evinnerlighet.
Citera
2023-07-14, 23:16
Medlem
Jävligt tragiskt, att han verkar så iskall mot Lisa och barnbarnet Josef..

Lite kärlek och mycket saknad måste ju finnas tycker man. Men han är helt opåverkad verkar det som..
Citera
2023-07-15, 10:32
Medlem
Hookes avatar
Lisa flyttade hem till sin mamma i Kungsör i samband med att hennes son omhändertogs och hon skulle utredas. Numera är hon skriven på en egenhyresrätt ett par kvarter fån mamman. Förhoppningsvis är det på rätt väg. (Men jag misstänker fortfarande att det var hon som drog ner Mörten i hampasvängen).
Citera
2023-07-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Lisa flyttade hem till sin mamma i Kungsör i samband med att hennes son omhändertogs och hon skulle utredas. Numera är hon skriven på en egenhyresrätt ett par kvarter fån mamman. Förhoppningsvis är det på rätt väg. (Men jag misstänker fortfarande att det var hon som drog ner Mörten i hampasvängen).

Du har säkert rätt.
Samma gener. Samma ruttna blod.

Min sympati är fortfarande hos Rebecca som jag surrade med tidigt, och hon tog sig därifrån till slut som tur är..
Det är det bästa hon gjort. Tyvärr dock lite sent.
Citera
2023-07-15, 20:43
Medlem
Någon som kollade på Mörtens livesändningar?
Han hade en för ca 30 min sen där han satt och sluddrade förvirrat.
Blir han bjuden på sprit av sin hyresvärd, tro? Eller boffar han geet-bränsle (bensin)?

Det var väl det enda som fattades, något sunkigt missbruk, nu är han en tvättäkta lodis
Citera
2023-07-15, 20:49
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ja, han har fastnat i någon slags loop (tror jag det heter). Det går bara runt, runt i all evinnerlighet.

Det är en slags psykos som kommer av röka braj, har sett detta många gånger och det händer i stort sett alla som rökt kontinuerligt under en tid, detta släpper efter en tid utan röka, kan faktiskt ta kanske år för vissa.

Vissa får för sig att folk smyger runt deras hus för de är skyldiga pengar, andra fastnar i ganska allvarliga konspirationer och det är det enda de tänker på hela dagarna, det upptar hela deras liv. Deras paranoia kan få sådana effekter att de förtalar personer som de känner nån slags rädsla för och hittar på historier som inte ens har ett sammanhang till verkligheten, det är bara något de får för sig att "så måste det vara".

Allt som har med fakta att göra bortser de ifrån.
Citera
2023-07-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Det är en slags psykos som kommer av röka braj, har sett detta många gånger och det händer i stort sett alla som rökt kontinuerligt under en tid, detta släpper efter en tid utan röka, kan faktiskt ta kanske år för vissa.

Vissa får för sig att folk smyger runt deras hus för de är skyldiga pengar, andra fastnar i ganska allvarliga konspirationer och det är det enda de tänker på hela dagarna, det upptar hela deras liv. Deras paranoia kan få sådana effekter att de förtalar personer som de känner nån slags rädsla för och hittar på historier som inte ens har ett sammanhang till verkligheten, det är bara något de får för sig att "så måste det vara".

Allt som har med fakta att göra bortser de ifrån.

Om du vet vad du snackar om och har rätt, stämmer det ju in 100% på mörten..
Citera
2023-07-15, 22:03
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Om du vet vad du snackar om och har rätt, stämmer det ju in 100% på mörten..

Jag har alltid rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in