• 1
  • 2
2023-07-12, 11:55
Medlem
EltonToilets avatar
Jag har haft min första Apple produkt nåt halvår och den här skiten är ju häpnadsväckande

Alldeles nyss hitta jag den senaste i raden av saker som är helskumt

I appstore om man klickar på sitt namn och kommer till bla listan med appar med tillgängliga uppdateringar, och man klickar ytterligare en gång på sitt namn och en bit ner i menyn ser man en klickbar rubrik ”appar som begär tillgång till…”. Och underrubriken som förklarar att det är om ”tredjepartsappar” och jag trycker för att kika och ser då att ” Apple Music and tv webplayer” har till tillgång till mitt Apple Music konto ?!?!??!???!? Det lät ju VERKLIGEN som tredje part och dessutom är mitt Music-prenumerant konto inaktivt då tjänsten suger.

Jag har ändlöst med screenshots och screenrecordings från mängder av bisarr skit på denna telefon

Och kontakten med supporten är en historia bara i sig

Men allt i sinom tid.

Snälla fyll på här med all skit ni hittar på , tja tidernas falskaste bluff och Scamföretag någonsin
Citera
2023-07-12, 13:07
Medlem
Att man kan tacka nej till spårning på iOS är min favoritmyt.

https://www.washingtonpost.com/techn...hone-tracking/
Citera
2023-07-12, 13:41
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded

Haha ja eller hur !
Citera
2023-07-12, 13:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded

Finns ju som bekant tekniker att runda deras "skydd". Men det är inte bara marknadsföring utan finns också en ambition att komma till rätta med ofog som detta, så artiklar som dessa i WP är bra, jag tror Apple tar till sig och försöker åtgärda. Har svårt att se att Apple tjänar något på detta tredjepartsspioneri.
Citera
2023-07-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Finns ju som bekant tekniker att runda deras "skydd". Men det är inte bara marknadsföring utan finns också en ambition att komma till rätta med ofog som detta, så artiklar som dessa i WP är bra, jag tror Apple tar till sig och försöker åtgärda. Har svårt att se att Apple tjänar något på detta tredjepartsspioneri.
Du ser det åt fel håll. Vad tjänar Apple på att egentligen blockera spårning? Genomsnittliga användaren kommer ALDRIG bry sig om att Apples anti-spioneriskydd är ett skämt.

Det står som bekant i artikeln jag länkade att Apple sa "vi ska göra något åt saken" och sen veckor senare har absolut inget förändrats.
Citat:
When we flagged our findings to Apple, it said it was reaching out to these companies to understand what information they are collecting and how they are sharing it. After several weeks, nothing appears to have changed.
Därav är det väldigt tydligt att Apple bara struntar i det. Hade de tagit sin "Vill du bli spårad ja/nej" inställning på allvar hade vi sett appar försvinna från App Store titt som tätt när de blivit påkomna med att spåra.

Med slutsatsen dragen att Apples anti-spårning inte gör någonting blir helt plötsligt artiklar som dessa väldigt intressanta.
https://www.tomsguide.com/news/ios-a...privacy-parity

Här är något annat som är sjukt intressant:
Citat:
Almost all tracking companies observed were based in the U.S. About 9.5% of iOS apps and 5% of Android ones used Chinese-based trackers; 7.5% of iOS apps and 2% of Android ones used Indian trackers.

Det är alltså fler kinesiska trackers i appar för iOS, hmm...

Om man läser originalstudien ser man varför det är såhär: Apples riktlinjer är alldeles för vaga/klena.
https://blog.lockdownprivacy.com/202...nsparency.html

Slutligen finns det ju kompletterande skydd, såsom DuckDuckGo som kan blockera trackers i andra appar, eller att bara använda en DNS som blockerar tracking. Att det ska behövas är ju sorgligt däremot, då Apple får det att låta som att det inte är fallet.
Senast redigerad av wuseisretarded 2023-07-12 kl. 15:45.
Citera
2023-07-12, 18:54
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:

Spioneri? Är du rolig eller förstår du verkligen inte att det här är ren o skär business? Apple säljer informationen, och tillhandahåller säkerhetshål till sådana appar

Alltså de tillhandahåller appar i appstore men använder det EMOT dig om du pratar med supporten ang oegentligheter, SPECIELLT tredjepartsappar som de plötsligt målar upp som solklara säkerhetsrisker bla bla men de serveras till dig i appstore 😳😁🤔🤔🤔
Citera
2023-07-12, 19:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EltonToilet
Spioneri? Är du rolig eller förstår du verkligen inte att det här är ren o skär business? Apple säljer informationen, och tillhandahåller säkerhetshål till sådana appar

Alltså de tillhandahåller appar i appstore men använder det EMOT dig om du pratar med supporten ang oegentligheter, SPECIELLT tredjepartsappar som de plötsligt målar upp som solklara säkerhetsrisker bla bla men de serveras till dig i appstore 😳😁🤔🤔🤔
Har du några belägg för att Apple säljer information? Och får betalt för att tillhandahålla säkerhetshål?
Eller är det bara vilda gissningar?

För det är ju en mycket allvarligare beskyllning än att de inte gör tillräckligt för att stoppa tredjepartsspioneri.
Citera
2023-07-12, 19:48
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Har du några belägg för att Apple säljer information? Och får betalt för att tillhandahålla säkerhetshål?
Eller är det bara vilda gissningar?

För det är ju en mycket allvarligare beskyllning än att de inte gör tillräckligt för att stoppa tredjepartsspioneri.

Om det är ett problem med tredjepartsappar som dessutom ÄR GRATIS FÖR ANVÄNDARE så varför inte bara ta bort dem från appstore?!?

Är du naiv? Lite korkad elller en vanlig äppelfanboy?!?
Citera
2023-07-12, 19:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Om det är ett problem med tredjepartsappar som dessutom ÄR GRATIS FÖR ANVÄNDARE så varför inte bara ta bort dem från appstore?!?

Är du naiv? Lite korkad elller en vanlig äppelfanboy?!?
Inget av dem.
Men du påstod inte bara att Apple är lata/slappa/slarviga genom att inte ta bort skumma tredjepartsappar, utan du påstod att Apple TJÄNADE pengar på att SÄLJA information och fick BETALT för att tillhandahålla säkerhetshål.

Som enda stöd för detta så kallar du mig naiv, korkad och "fan boy". OK.
Citera
2023-07-12, 19:59
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Inget av dem.
Men du påstod inte bara att Apple är lata/slappa/slarviga genom att inte ta bort skumma tredjepartsappar, utan du påstod att Apple TJÄNADE pengar på att SÄLJA information och fick BETALT för att tillhandahålla säkerhetshål.

Som enda stöd för detta så kallar du mig naiv, korkad och "fan boy". OK.

Att fråga dig om du råkar vara ett av tre alternativ är inte att kalla dig någonting!

Men använda det för att slippa svara gillade du 😁

Ok du tror inte Apple på något sätt tjänar på att ha de apparna kvar på plattformen? Samtidigt som de använder det faktum att de laddas ner och används och sen använder det emot en och skjuter ifrån sig precis allt så fort det är en tredjepartsapp ?
Citera
2023-07-16, 19:09
Medlem
EltonToilets avatar
Hjälp

Jag måste vara kapad

Ställde in vidarebefordring på all mail som kommer till min Apple mail inbox

Jag får mailen till vidarebefordringen innnan jag kan se de i Apple mail inkorgen ????
Citera
2023-07-16, 20:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hjälp

Jag måste vara kapad

Ställde in vidarebefordring på all mail som kommer till min Apple mail inbox

Jag får mailen till vidarebefordringen innnan jag kan se de i Apple mail inkorgen ????
Det tyder inte på kapning, utan tyder bara på att du har lite längre fördröjning på uppdatering av Apple mail.
Något du kan skylla på Apple.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in