Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-18, 22:40
  #481
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
etapp 17 - topp 3
1. Rodriguez (INEOS)
2. A. Yates (UAE)
3. Martin (Cofidis)

Det gäller sista pallplatsen nu och därnäst en plats i topp tio, och jag unnar gärna en så trogen sponsor som Cofidis en plats där.....därför hejar jag lite extra på Martin klarar sig bra imorgon.....
29xinsatsen på Rodriguez (bet365) som etappvinnare och helt borta är han inte - eller?

Axelgaards vinnartips: Jonas (Jumbo-Visma)
Citera
2023-07-18, 22:46
  #482
Medlem
Kojikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa76
Eller US postal service vilodagar ? 😂🤣😂

Ahh, drar i sig EPO på bussen mellan etapperna

Inte konstigt att ryggmärgsreflexerna slår till likt ett skruvstäd hos folk som känner till den tidigare dopingproblematiken inom cykelsporten.
Citera
2023-07-18, 23:22
  #483
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
etapp 17 - topp 3
1. Rodriguez (INEOS)
2. A. Yates (UAE)
3. Martin (Cofidis)

Det gäller sista pallplatsen nu och därnäst en plats i topp tio, och jag unnar gärna en så trogen sponsor som Cofidis en plats där.....därför hejar jag lite extra på Martin klarar sig bra imorgon.....
29xinsatsen på Rodriguez (bet365) som etappvinnare och helt borta är han inte - eller?

Axelgaards vinnartips: Jonas (Jumbo-Visma)

Rodriguez skulle kunna vinna en etapp till, han gör en fantastisk Tour. Nästan nio minuter upp till dansken för honom och Adam Yates, så om inte Vingegaard bestämt sig för att försöka gå ifrån i sista stigningen och vinna i morron finns det förmodligen ett visst manöverutrymme för dem. Ännu mycket längre efter är Gall, Gaudu och Landa, de två förstnämnda gick rätt bra i dag och alla tre kanske har tänkt sig att försöka avancera några placeringar om läget kan åstadkommas. I så fall torde det bli från en tidig utbrytning, om Jumbo Visma inte har tänkt sig hårdkörning under den krävande etappen. Rodriguez och Adam Yates tror jag snarare skulle kunna gå ifrån i sista stigningen, om Vingegaard och Pogacar bevakar varandra och avvaktar en del.
Gissar på ett podium med Gaudu, Gall och Landa.
Citera
2023-07-18, 23:24
  #484
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem

För att hans tid hade utdopat 90-tals tiderna. 😂

Så mycket jävla nonsens från en nyfrälst när allt landar på att skelettet Vingegaard knullar även landsvägsåkarna på rakorna. Lilla skelettet Vingegaard hade knullat även Gewiss 1994 med den här V02 som kommer vara utanför stratosfären om Jumbo Visma ens släpper det för offentligheten (han hade tydligen blivit ombedd att ta det lite lugnare) 😂

Gamla landsvägscykel. Never change. Amerikansk wrestling runt Frankrike.

Osammanhängande svammel. Försök samla tankarna, fundera igenom vad du vill ha sagt, skriv inte i affekt om det är något du önskar diskutera.
Citera
2023-07-18, 23:39
  #485
Medlem
Det skiljde 2km/h mellan Pog och Vingegaard idag, alltså precis vad Tom Boonen redan i Mars menade skiljer mellan Cervelo och Colnago cyklarna.

Både Vingegaard och Pogacar dopar sig naturligtvis och det är inget konstigt med det.
Citera
2023-07-19, 00:29
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Det skiljde 2km/h mellan Pog och Vingegaard idag, alltså precis vad Tom Boonen redan i Mars menade skiljer mellan Cervelo och Colnago cyklarna.

Både Vingegaard och Pogacar dopar sig naturligtvis och det är inget konstigt med det.
Da glemmer du at han slo Van Aert fra samme lag med nesten 3 minutter, mannen som vant tempoen i fjor og som neppe gjorde noen dårlig tempo i dag, så den forklaringen kan man nok se bort fra ganske enkelt.
Citera
2023-07-19, 01:11
  #487
Medlem
Cykling är den mest testade sporten. Varken Jonas eller Poggi kan attackera flera gånger på ett berg, som de dopade ryttarna på 90-talet. Otroligt så många är bittra för att en dansk är bra
Citera
2023-07-19, 07:04
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Da glemmer du at han slo Van Aert fra samme lag med nesten 3 minutter, mannen som vant tempoen i fjor og som neppe gjorde noen dårlig tempo i dag, så den forklaringen kan man nok se bort fra ganske enkelt.
Tvivlar på att det skiljer så mycket men ett övertygad om att en av anledningarna till resultatet är att Jumbo har bättre cykel.

Van Aert har inte varit lika bra som ifjol och har även tidigare gynnats av en bättre cykel.
Citera
2023-07-19, 08:51
  #489
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag minns cykeldiskussionen från i våras som nämndes ovan. Huruvida den har en sanningskärna eller inte kan jag inte svara på, och ingen, inte han själv heller, är väl beredd att testa om De Wolfs tämligen sensationella påstående stämmer:

https://road.cc/content/news/tom-boo...colnago-299863

Citat:
"---De Wolf argued Colnagos' flagship V4Rs is not one of the best, claiming Pogačar would be "another 2km/h faster" if he swapped it for Jonas Vingegaard's Cervélo, Tom Pidcock's Pinarello or the Specialized of Soudal-Quick Step.

And while Boonen did not directly endorse his compatriot's statement, he noted a "difference in quality" and suggested Colnago had suffered "a dip a while ago" and remains "an old-school bike" that has not "quite mastered the aero thing yet".---"

https://road.cc/content/tech-news/co...st-ride-299797

Den för mig mest överraskande och minnesvärda tempoloppsprestationen under senare år, förutom gårdagens, är nog Pogacars kross av Roglic i Touren 2020, med avslutning på La Planche des Belles Filles, närmare två minuter före, något som få såg komma. Ett perfekt genomfört lopp av Pogacar, och en alltmer stressad Roglic, på väg att förlora ledartröjan, som inte kom in i sin vanliga vägvinnande temporytm. Ändå blev han femma på etappen.
Citera
2023-07-19, 10:42
  #490
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Kollade igenom Aftonbladet (har plus så även tillgång till pappersversionen digitalt) och fick scrolla ner rätt långt innan jag hittade en artikel på deras hemsida om gårdagens tempolopp - sen gick jag in på e-tidningen dags datum och hittade.....
- nåt om en rysk höjdhoppare som bytt medborgarskap
- Ymers avstängning
- Mini-Borgs skrällseger nere i Båstad
- dam-VM (lundkvist/Rolfö)
- Landeskog som via sitt engagemang i nåt investmentbolag (49s Enterprises) har köpt in sig i PL-klubben Lee.... - eller nej, nu är det ju Championship som gäller för Leeds
- Ronaldo som propagerar för Saudiligans kvalitetsnivå
- Daniel Ståhls VM-form
- BK Häckens chanser i Europa
- massa V86-tips
- tips på övriga spelformer (mest fotboll) och lite fotbollsskvaller)

MEN INGENTING OM TOUREN!!!! (ofta ger e-tidningen lite mer utförliga artiklar och iaf fler än vad som läggs upp på hemsidan)

Jag fattar ju att en kommersiell tidnings främsta uppgift/intresse är att ge läsarna det dom vill ha (och generella intresset i Sverige för cykelsport är inte stort), men lite bättre bevakning av världens största cykeltävling har man väl lov att förvänta av Sveriges mest lästa tidning. Dom gångerna man har skrivit nåt om årets Tour (och det är färre än en handfull) har det mest varit med fokus på negativa händelser (kraschar etc...) - sportsliga prestationerna ges inte riktigt samma uppmärksamhet.

Kanske bättre bevakning i nån av morgontidningarna.....oh well.....
__________________
Senast redigerad av JazzinForBlueJean 2023-07-19 kl. 10:44.
Citera
2023-07-19, 11:39
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Kollade igenom Aftonbladet (har plus så även tillgång till pappersversionen digitalt) och fick scrolla ner rätt långt innan jag hittade en artikel på deras hemsida om gårdagens tempolopp - sen gick jag in på e-tidningen dags datum och hittade.....
- nåt om en rysk höjdhoppare som bytt medborgarskap
- Ymers avstängning
- Mini-Borgs skrällseger nere i Båstad
- dam-VM (lundkvist/Rolfö)
- Landeskog som via sitt engagemang i nåt investmentbolag (49s Enterprises) har köpt in sig i PL-klubben Lee.... - eller nej, nu är det ju Championship som gäller för Leeds
- Ronaldo som propagerar för Saudiligans kvalitetsnivå
- Daniel Ståhls VM-form
- BK Häckens chanser i Europa
- massa V86-tips
- tips på övriga spelformer (mest fotboll) och lite fotbollsskvaller)

MEN INGENTING OM TOUREN!!!! (ofta ger e-tidningen lite mer utförliga artiklar och iaf fler än vad som läggs upp på hemsidan)

Jag fattar ju att en kommersiell tidnings främsta uppgift/intresse är att ge läsarna det dom vill ha (och generella intresset i Sverige för cykelsport är inte stort), men lite bättre bevakning av världens största cykeltävling har man väl lov att förvänta av Sveriges mest lästa tidning. Dom gångerna man har skrivit nåt om årets Tour (och det är färre än en handfull) har det mest varit med fokus på negativa händelser (kraschar etc...) - sportsliga prestationerna ges inte riktigt samma uppmärksamhet.

Kanske bättre bevakning i nån av morgontidningarna.....oh well.....

Sverige er en sort plet i Europa angående (interessen for) professionel cykling.
Det vil sikkert ændres når/om i får den verdensklasse rytter, som i har landskab, veje og generel interesse for sport til.
Citera
2023-07-19, 11:57
  #492
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Sverige er en sort plet i Europa angående (interessen for) professionel cykling.
Det vil sikkert ændres når/om i får den verdensklasse rytter, som i har landskab, veje og generel interesse for sport til.

Man får väl hoppas på det. Men svensk etablissemangsmedias idioti, konformism och lathet, och vad man kanske skulle kunna kalla dess anglo-amerikaniserade provinsialism, är verkligen enastående. Vilket även avspeglas i den nästan totalt frånvarande rapporteringen om de största europeiska cykeltävlingarna, som engagerar enorma mängder fans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback