Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Hur tänkte du då att vi gör vid eventuella utvisningar av irakier som begår brott i Sverige?

Man spärrar in dem på obestämd tid tills de åker tillbaka självmant. Det behöver inte vara så komplicerat.
Citera
2023-07-20, 16:53
Medlem
Har man inget bättre för sig än att bränna en bok är man mental störd
Citera
2023-07-20, 16:54
Medlem
Vi är med i FN och i EU. Vi ansöker om medlemskap i NATO.

Jag tycker det är rimligt att vi vänder oss till våra allierade och ber om stöd, både vad gäller handelshinder och det fysiska våld vi utsätts för, och riskerar utsättas för, från "fredens religion".

Jag tänker på Charlie Hebdo i Frankrike 2015. Då gick världens demokratier ihop, och vanliga människor började bära T-Shirts med texten "Je suis Charlie Hebdo" till stöd för de som utsattes för muslimsk aggression.

Jag tycker fortfarande att det är olämpligt och osmakligt att bränna koraner, men för tillfället är det ett helt irrelevant ämne. Nu gäller det vår rätt att leva vårt liv, och vår demokrati.

Om "bränna koranen" är ett slags krocktest för att se om islam är en religion som vi kan tillåta i vårt samhälle så har testet visat på omedelbart och totalt körförbud. Överkorsad dödskalle, så att säga.

Jag hoppas att andra länder står upp för Sverige, trots att vi i årtionden själva lagt grunden för detta genom vår migrationspolitik. För det är ju inte så att folk börjar bränna koraner utan anledning, utan de har helt enkelt tröttnat på den terror som muslimerna ställer till med i vårt land.
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Oj, det var många korkade svar i följd.

Uppenbarligen har man inte tänkt på att det är i princip omöjligt att få till utvisningar med ett land man saknar diplomatiska förbindelser med. Och det är bara en i raden av alla komplikationer som skulle uppstå.
Vi utvisar väl inga irakier ändå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Utmärkt händelseutveckling med Irak.
Nu har Sverige en utmärkt ursäkt för att spara pengar;

1. Stäng svenska ambassaden i Irak permanent.
2. Kasta ut Iraks diplomater från Sverige och stäng deras ambassad.
3. Dra in allt bistånd till Irak.

Diplomater kan dock vara bra att ha. Hur jobbigt den än må vara. Stater måste kunna föra någon slags dialog på ett enkelt sätt. 🤷🏼‍♂️

Hoppas svenska polisen skörper bevakningen av Iraks beskickningar!

Med det sagt så har Sverige mycket litet utbyte med Irak. Ekonomiskt. Kanske tio gånger så litet som med Saudi. Kanske en miljard kronor. Mycket pengar men på det stora hela mycket litet. I dagsläget. Det finns kanske (såklart) potential i landet men det vetefan.

Men om SVERIGEHATET sprider sig i MENA? Påverkar det den ekonomiska migrationen? Nä. På marginalen. Inte mätbart. Men det påverkar Sveriges ekonomiska utbyte om andra ”stater” känner sig nödgade att vara samkränkta.

Jag vet inte. Jag bryr mig föga. Jag gillar att folk kan elda koranen. Jag tycker det är idiotiskt. Men jag gillar tanken att jag lever i ett land där jag FÅR göra det. Är rätt trött på lättkränkta människor.

Äh. Stäng gränsen. Utvisa alla. Jag tror vi fixar det ändå. 🤷🏼‍♂️😉
Citera
2023-07-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Utmärkt händelseutveckling med Irak.
Nu har Sverige en utmärkt ursäkt för att spara pengar;

1. Stäng svenska ambassaden i Irak permanent.
2. Kasta ut Iraks diplomater från Sverige och stäng deras ambassad.
3. Dra in allt bistånd till Irak.

Kan du bevisa eller har du källor på att Sverige ger bistånd till Irak?
Citera
2023-07-20, 16:56
Medlem
Citat:
Oj, det var många korkade svar i följd.

Uppenbarligen har man inte tänkt på att det är i princip omöjligt att få till utvisningar med ett land man saknar diplomatiska förbindelser med. Och det är bara en i raden av alla komplikationer som skulle uppstå.

Som sagt, sätt brottslig i ett annat land. När de släpps så släpps de i det landet. Om de vill utvisa så får de göra det.
Personen är inte på svensk mark.
Citera
2023-07-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassaw
Kan du bevisa eller har du källor på att Sverige ger bistånd till Irak?

Är du dum eller försöker du bara spela det?
https://www.regeringen.se/strategier...rak-2022-2026/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj

Lite så! Eller hur! 🤷🏼‍♂️
Citera
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror att Sverige blir tvunget att förbjuda att man eldar Bibeln.
I helvete heller, Sverige måste ha stake att stå upp för yttrandefriheten.
Vi ska inte krypa för religösa blockmongon.
Och vi behöver inte oroa oss för NATO processen heller. Den processen har inget med islam att göra.
Citera
2023-07-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Samma killar som förra gången. Salwan Momika med kompanjon. Som vid mosk`en. Ja, dom kommer bränna koranen och Iraks flagga.

Han har personskydd och är på Al qaidas dödslista nu. Sån är "fredens religion" där man även stormade och brände ner Sveriges ambassad i Bagdad inatt.

Hmm varför bränner en irakie ner iraks flagga? fattar ingenting här
Citera
2023-07-20, 16:58
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj

Hur tänker du nu?

Han har genom denna handling garanterat sig personligt skydd, gjort sig outvisningsbar och grejat livstidsförsörjning i Sverige.. hans plan har fungerat fint för honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in