Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-20, 16:59
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Oj, det var många korkade svar i följd.

Uppenbarligen har man inte tänkt på att det är i princip omöjligt att få till utvisningar med ett land man saknar diplomatiska förbindelser med. Och det är bara en i raden av alla komplikationer som skulle uppstå.

För tjugofemte gången: Detta går att lösa.

Om Israel och Ungern kan muta negerländer att ta emot andra länders medborgare så kan vi det också.

Du försöker göra det svårare än vad det egentligen är.
Citera
2023-07-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Lite så! Eller hur! 🤷🏼‍♂️

Eller!
Om man bryr sig om att nån bränner lite text, papper, bok så är man mentalt störd!
Citera
2023-07-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Hur tänker du nu?

Han har genom denna handling garanterat sig personligt skydd, gjort sig outvisningsbar och grejat livstidsförsörjning i Sverige.. hans plan har fungerat fint för honom

Frågan är hur han tänker. Detta är bara waste of time - gå och lev ditt lev (han). Hade aldrig gett mig på religiösa böcker som väcker extremister - han kommer inte kunna ha skydd för alltid
Citera
2023-07-20, 17:00
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Har man inget bättre för sig än att bränna en bok är man mental störd
Har man inget bättre för sig än att bli upprörd för att någon bränner en bok är man...pretty fucked up I would say.
Citera
2023-07-20, 17:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Har man inget bättre för sig än att bli upprörd för att någon bränner en bok är man...pretty fucked up I would say.

Då kanske man ska börja fråga sig om muslimer ska få vistas i den civiliserade världen?...
Citera
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Hur tänkte du då att vi gör vid eventuella utvisningar av irakier som begår brott i Sverige?

Sätt dem på flyget hem till Irak, vi behöver inte ha diplomatiska förbindelser för att utvisa deras medborgare. Har de irakiskt medborgarskap så är det bara att flyga dem dit. Om vi inte har diplomatiska förbindelserna så kan vi dessutom ignorera protester från Irak när de vägrar ta emot sina egna medborgare.

Citat:
Ursprungligen postat av hassaw
Kan du bevisa eller har du källor på att Sverige ger bistånd till Irak?

SIDA, läs deras lista på länder Sverige ger bistånd till. En bit över en kvarts miljard går till IRAK.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren

Ja båda är weird
Citera
2023-07-20, 17:02
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Bögflaggan går inte under HMF. Om du däremot förstör någon annans bögflagga så är det skadegörelse.

Okej där ser man, av någon anledning så trodde jag att den gjorde det. Att elda någons annans egendom är såklart inte tillåtet. Fick för mig att de hade fört in hbtq+ ( eller vad kombon är nu förtiden) i HMF. Jsg var dock osäker då jag inte har följt frågan slaviskt, hörde något om det i förbifarten. Dock är väl det mest logiska ifall den inte går under HMF, jag kan ha blandat ihop det med något annat.
Citera
2023-07-20, 17:02
Medlem
kingkongfitnesss avatar
Citat:
Oj, det var många korkade svar i följd.

Uppenbarligen har man inte tänkt på att det är i princip omöjligt att få till utvisningar med ett land man saknar diplomatiska förbindelser med. Och det är bara en i raden av alla komplikationer som skulle uppstå.
Herregud vilken handlingsförlamad svensk,
Citera
2023-07-20, 17:03
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Diplomater kan dock vara bra att ha. Hur jobbigt den än må vara. Stater måste kunna föra någon slags dialog på ett enkelt sätt. 🤷🏼‍♂️

Hoppas svenska polisen skörper bevakningen av Iraks beskickningar!

Med det sagt så har Sverige mycket litet utbyte med Irak. Ekonomiskt. Kanske tio gånger så litet som med Saudi. Kanske en miljard kronor. Mycket pengar men på det stora hela mycket litet. I dagsläget. Det finns kanske (såklart) potential i landet men det vetefan.

Men om SVERIGEHATET sprider sig i MENA? Påverkar det den ekonomiska migrationen? Nä. På marginalen. Inte mätbart. Men det påverkar Sveriges ekonomiska utbyte om andra ”stater” känner sig nödgade att vara samkränkta.

Jag vet inte. Jag bryr mig föga. Jag gillar att folk kan elda koranen. Jag tycker det är idiotiskt. Men jag gillar tanken att jag lever i ett land där jag FÅR göra det. Är rätt trött på lättkränkta människor.

Äh. Stäng gränsen. Utvisa alla. Jag tror vi fixar det ändå. 🤷🏼‍♂️😉

Det enda större ekonomiska utbytet vi har med IRAK är det svenska biståndet på 0,25Mdr som går dit. Tror vi klarar oss utan att skänka bort våra pengar.
Citera
2023-07-20, 17:04
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Frågan är hur han tänker. Detta är bara waste of time - gå och lev ditt lev (han). Hade aldrig gett mig på religiösa böcker som väcker extremister - han kommer inte kunna ha skydd för alltid

Han fick stanna i Sverige, han får skydd typ ”Lars Vilks” ny identitet och livstidsförsörjning. Det är väl syftet han hade och det lyckades ju fint.
Citera
2023-07-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det enda större ekonomiska utbytet vi har med IRAK är det svenska biståndet på 0,25Mdr som går dit. Tror vi klarar oss utan att skänka bort våra pengar.

Kolla upp dina siffror till nästa inlägg!

https://www.regeringen.se/strategier...rak-2022-2026/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in