Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Nej men de ska väl upplysa, jag förmodar att det blev fler klick pga den rubriken än om det bara stått Melwin Lycke Holm. Hur många klickar in sig på en rubrik med Nora Lindahl liksom?
Ja jag såg lite bilder på henne nu och där såg man ett leende, lite skönt faktiskt att se att alla juniorer inte har storhetsvansinne.
Jo, jag förstår grejen, men ställer högre krav än så på SVT Text, sedan kunde man skrivit Melwin Lycke Holm istället, han är faktiskt inte helt okänd för allmänheten..
Kanske inte på text-tv (utan bilder och klipp från loppet), men tog det som exempel bara för att visa hur märkligt det är att referera till att en förälders barn vunnit, istället för att lyfta fram själva europamästaren för juniorer..
Det där tävlingsfokuset krävs, hon vann ju med 8 tusendelar (!), det är liksom ingenting och hon har knappast storhetsvansine, iom att målet var att gå till final på förhand..
Du måste också förstå att detta blir som en chock för henne, då hon inte alls är en lika "hypad" talang som flera andra svenskar, bara att jämföra med t.ex. Lycke Holm, som det pratats om i flera år..