• 1
  • 2
2023-08-21, 20:30
Medlem
Har sett stora stjärnfall förut som lyser upp hela himlen.
Detta liknande det, men gick relativt sakta över himlen från väst till öst. Ca 20minuter sen befinner mig i Grekland. "Svansen" sprakade som fyrverkerier och klotet hade gul/blå skrik färg. Helt magiskt. Trodde att det var någon typ av fyrverkeri först, men denna gick aldeles för sakta för det. Har aldrig sett nåt liknande förut. Vad var det??
Citera
2023-08-21, 20:36
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMannenn
Detta liknande det, men gick relativt sakta över himlen från väst till öst. Ca 20minuter sen befinner mig i Grekland. "Svansen" sprakade som fyrverkerier och klotet hade gul/blå skrik färg. Helt magiskt. Trodde att det var någon typ av fyrverkeri först, men denna gick aldeles för sakta för det. Har aldrig sett nåt liknande förut. Vad var det??

Befinner du dig i Grekland så bör du kanske kolla lokalnyheterna i första hand, eller?
Citera
2023-08-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Befinner du dig i Grekland så bör du kanske kolla lokalnyheterna i första hand, eller?
Så vad vill Besserwisserns säga? Är det något speciellt i Grekland som hänt?
Citera
2023-08-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vill nog hävda att min kommentar var mer relevant än din...
Har jag sagt att inte din kommentar inte var relevant? Chilla nu! Jag frågade om det hänt något i Grekland som man bör känna till? Du fick det låta som något stort hänt och tryckte ner TS att ha fräckheten att inte fråga lokala nyheter först som det vore typ en stor grej, därför frågar jag dig, har det hänt något stort som alla utom TS och jag har missat?
Citera
2023-08-21, 20:58
Låter som en komet.
Citera
2023-08-21, 20:59
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Låter som en komet.
Typ ett fragment av en.
Citera
2023-08-21, 21:04
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:

Jag såg något liknandeför en massa år sedan på en fest. Hela jävla festen stannade och alla glodde på ett gröngult streck som skar genom himlen. Det hade också en "svans" som sprakade.

Alla kollade runt på varandra precis som om den bredvid skulle förklara. Jag vetifan vad det var men jag gissar på en komet eller liknande.
Citera
2023-08-21, 21:06
Medlem
zombie-nations avatar
Är man nära en meteor ser det ut så. Har det så jävla häftigt. Anledningen till att du inte såg någon hastighet var att den kom emot dig.
Citera
2023-08-21, 21:07
Medlem
Bolid

Edit. Hade rätt
Senast redigerad av Balderis 2023-08-21 kl. 21:57.
Citera
2023-08-21, 21:18
Medlem
Nu vart det jordbävning precis med..... Vad är det som händer

Edit:Var det inte någon holländare som hävdade att himlafenomen är starkt sammankopplade med jordbävningar? Är beredd att hålla med utifrån egna observationer.
Senast redigerad av SuperMannenn 2023-08-21 kl. 21:24.
Citera
2023-08-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Låter som en komet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Jag såg något liknandeför en massa år sedan på en fest. Hela jävla festen stannade och alla glodde på ett gröngult streck som skar genom himlen. Det hade också en "svans" som sprakade.

Alla kollade runt på varandra precis som om den bredvid skulle förklara. Jag vetifan vad det var men jag gissar på en komet eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är man nära en meteor ser det ut så. Har det så jävla häftigt. Anledningen till att du inte såg någon hastighet var att den kom emot dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Bolid

Komet, bolid, meteor....
Jo jag hade nog själv gissat på något av det, vet dock inte vilket 😁 finns det ingen hemsida där man kan se info? Vill gärna veta vad det var
Citera
2023-08-21, 21:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Komet, bolid, meteor....
Jo jag hade nog själv gissat på något av det, vet dock inte vilket 😁 finns det ingen hemsida där man kan se info? Vill gärna veta vad det var

Komet är en annan sak, visst kan delar av den komma in i atmosfären men vanligtvis är det sten eller metall. Färgen är därefter. Ofta vit men inte alltid. Då är det en meteorit. När den kommer in i atmosfären kallar man den meteor. Eller bolid om den är stor. Förr kallade man alla till synes stora meteoriter bolider men nu kallas de så efter faktisk storlek.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in