Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-24, 15:11
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
OK? Jaaaa kanske var jag hjärndöd när jag körde omkring men min gamla V4 med nummerlappar på sidorna?

Eller vad fan menar du?
Jag menar att det är onödigt att hävda att jag ställer "hjärndöda frågor" för att jag undrar över ett par saker som förmodligen fler än mig inte hade kunnat svara på, på rak arm.
Citera
2023-08-24, 15:14
  #50
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Jag menar att det är onödigt att hävda att jag ställer "hjärndöda frågor" för att jag undrar över ett par saker som förmodligen fler än mig inte hade kunnat svara på, på rak arm.
OK. Get used to it; Många vet mer än du. OK?
Citera
2023-08-24, 15:16
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
OK. Get used to it; Många vet mer än du. OK?
Brukar du ofta håna folk som vet mindre? Gör det öga mot öga, inte anonymt bakom en skärm.
Men nu tycker jag att vi gräver ned den potentiella stridsyxan och håller oss till diskussionsämnena.
Citera
2023-08-24, 15:19
  #52
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Brukar du ofta håna folk som vet mindre? Gör det öga mot öga, inte anonymt bakom en skärm.
Men nu tycker jag att vi gräver ned den potentiella stridsyxan och håller oss till diskussionsämnena.
Ja. Jag hånar folk som tror att de vet men när det visar sig att de vet mindre, egentligen.

Har du problem med det?
Citera
2023-08-24, 15:57
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Har för mig det är när extraljusen monterats som avgör, och inte årsmodell på bilen.

Men hittar du antika extraljus så kan du prova att ljuga.

Edit:
2005 var brytpunkten.
Vad menar du med att brytpunkten var 2005?
För vad?
Visa dokumentation!
Citera
2023-08-24, 16:09
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Töntigt. Man vill inte ha nått på taket, oväsen och drar mer bränsle.
Ibland är det bättre att inte skriva något alls, istället för att framstå som en stackars lesserwisser som inte ens nått moppeåldern.
Din ungdom ursäktar dig - du har inte en aaaaaning om vad för motorsport som bedrevs förr med vanliga bilar på lördagsnätterna - bilorientering och tillförlitlighet - ibland båda kombinerade i något som hette OT-tävlingar, en sorts enklare rallytävlingar för "ekonomiskt mindre bemedlade" som kunde tävla med sina vanliga bilar.
Citera
2023-08-24, 16:17
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Jag frågade för massa år sedan min farbror, som tävlade i en Amazon på 60-talet.

Enligt honom var numren lagliga i sverige, men det var bilsportorganisationerna som krävde att dom togs bort på tävlingsbilarna när dom körde på allmän väg.

Fick ingen förklaring varför.

LL
Vanligen målade man tävlingsnummret på bakre sidorutorna med kritfärg som tvättades bort efter tävlingarna, i t ex OT på lördagsnätterna i skogarna med standardbilar.
Citera
2023-08-24, 16:24
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bentayga
oavsett vad

här är rätt ljus, chrome måste det vara. Hella Rallye, classiker

https://www.24meter.se/shop/hella-3003-kromsarg/
Hella Rally ingen klassiker.
Klassiker är Marchal Fantastic 660 & 662 - med "tutten" på glaset - och Cibié Oscar!
Citera
2023-08-24, 16:31
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Så när jag spänner fast lite plankor på takräckena så är de olagligt, då det inte sitter med "Specialfästen" som lossnar när en fotgängare rullar över bilen?

För takräckena lossnar inte jag jag säga.
Har sett en personbil som kört in i en annan personbil bakifrån varvid takräcket lossnade och for in genom bakrutan på framförvarande bil.
Passerade olycksplatsen och stannade inte, men så mycket såg jag som att de i baksätet i påkörda bilen var skadade.
Citera
2023-08-24, 16:42
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja. Jag hånar folk som tror att de vet men när det visar sig att de vet mindre, egentligen.

Har du problem med det?
Lesserwissers kallas dom.
Den svenska yttrandefriheten övertrumfar vad som är lämpligt att skriva/säga!
Citera
2023-08-24, 16:48
  #59
Medlem
Själv hade jag Fantastic på taket förr som "takjök"- och storknickar på senare tid på Geländewagen, Defender, Shogun, Samurai och(nu) på Jimny!
Citera
2023-08-24, 17:23
  #60
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Vad menar du med att brytpunkten var 2005?
För vad?
Visa dokumentation!

Fortsätt läsa diskussionen så klarnar det nog. Finns även länk till lagtext.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in