2023-07-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Först och främst räknar de våldtäckt bara som att med våld penetrera tjejen?

Helt sjukt att vissa tänker så.

Detta kan jag lite förstå, beroende på omständigheterna förstås, speciellt om man kombinerar den med något annat svar, tex om offret följer med hem och sen inte säger nej eller gör något motstånd.

Också helt sjukt enligt mig, är det en killes fel ifall han blir misshandlad när det är mörkt ute också?

Som sagt, bara under extrema omständigheter skulle jag kunna försvara detta. Annars helt sjukt.

Nej, våldtäkt är våldtäkt. Likt ordspråket "Ignorantia juris non excusat" dvs ignorance to the law is no excuse.

Vet inte va dem menar med "offrar".
Tycker det är lite konstigt att trycka ihop alla i samma kategori, då de skiljer sig jädrigt mycket.
Det blir ju 41% om man lägger ihop alla kategorier. 41% tycker minst en av sakerna är ok, inte 27.

Edit: Jag tänkte fel, vissa kan ju svara på flera kategorier
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-07-26 kl. 14:35.
Citera
2023-07-26, 16:22
Medlem
1. Många som idag är medborgare i Europa är födda i länder där våldtäkt på kvinnor som inte bär slöja inte är någon big deal.

2. Vad som räknas som våldtäkt idag är verkligen skevt i vissa fall. Låt oss säga att en kvinna säger något i stil med "Nej, sluta!", framstår det som väldigt tydligt när du läser det. Men det finns vissa kvinnor som säger detta på ett väldigt lekfullt sätt för att spela lite svårflörtade.

Jag har faktiskt ingen som helst aning om hur en våldtäkt ska beskrivas i juridisk mening utan att det tar bort romantiken/attraktionen helt och hållet. Jag tror inte att särskilt många kvinnor hade gillat att män hade sagt "vill du ha sex?" innan de hade satt igång. I många fall är det ju dock hur tydligt som helst tex när en man överfaller en okänd kvinna och våldtar henne, eller när en kvinna säger nej samtidigt som hon gör våldsamt motstånd. Men det finns fall där det inte är så enkelt att avgöra. Dessutom finns det sällan vittnen, och därför blir det ord mot ord.

Det finns två saker som en civilisation måste praktisera för att våldtäkter inte ska ske, eller i varje fall så få som möjligt. Kvinnor får aldrig ljuga om att de har blivit våldtagna, och om de gör det och åker fast för det, måste de straffas minst lika hårt som våldtäktsmän. Det andra är att alla, framför allt män, måste stigmatisera de som utför våldtäkterna. De måste bli utfrysta i samhället.

Jag vet inte om det redan har införts, men vissa vill ju ha det på så sätt att du som man måste fråga kvinnan om hon vill ha sex innan. Annars räknas det som våldtäkt. I så fall har jag och de flesta män utfört många våldtäkter. Det finns också fall där kvinnor har ångrat sig i efterhand, eller att mannen inte har velat träffa henne igen, och därför har hon anklagad honom för våldtäkt. Det är sånt här som gör att jag idag är tveksam varenda gång kvinnor säger att de har blivit våldtagna.

Jag förstår heller inte varför män ska fråga om de vill ha sex om det nu är jämlikhet de vill ha. Men precis som med allt annat med feminism handlar det endast om det som gynnat kvinnor.
Citera
2023-08-19, 13:19
Medlem
fellowvessels avatar
Ja det är ok att ta sig en kvinna som vi gjort sedan stenåldern, det är naturligt. Plus förtjänar de att få knulla så är det klart de ska de ha rejält med fickpengar också så ge dom som våldtar 2 miljoner. !
Citera
2023-08-19, 13:22
Medlem
"européer".
Citera
2023-08-22, 19:09
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
"européer".
Min undran också. Sverige har väl 30% ”med minst en utlandsfödd förälder”.
Citera
2023-08-25, 00:53
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Min undran också. Sverige har väl 30% ”med minst en utlandsfödd förälder”.
Skulle gissa att det är ungefär 30 % som har minst en utlandsfödd förälder och 20 % utlandsfödda, och 10 % tredje generationen utlänningar och ca 40 % etniska svenskar främst gamla kvar. Om bara typ 10 år så kommer det bara vara 30 % etniska svenskar gissar jag och 20-30 år bort är det bara 20 % kvar.

Inom mindre än ett århundrade har svenskar avvecklat sig själva som folk.
Senast redigerad av Uncorruptable 2023-08-25 kl. 00:55.
Citera
2023-08-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Skulle gissa att det är ungefär 30 % som har minst en utlandsfödd förälder och 20 % utlandsfödda, och 10 % tredje generationen utlänningar och ca 40 % etniska svenskar främst gamla kvar. Om bara typ 10 år så kommer det bara vara 30 % etniska svenskar gissar jag och 20-30 år bort är det bara 20 % kvar.

Inom mindre än ett århundrade har svenskar avvecklat sig själva som folk.

Men den synen att minst en förälder född utomlands skulle göra att alla svenskhet försvinner, poff!
så är ju ingen av en FET majoritet av alla de du idag kallar för just etniska svenskar just... svenskar.

De allra flesta har någon individ bak i sin släkthistoria som haft en utlandsfödd förälder eller två.

Seriöst ni rasister är så pantade.
Citera
2023-08-25, 11:21
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men den synen att minst en förälder född utomlands skulle göra att alla svenskhet försvinner, poff!
så är ju ingen av en FET majoritet av alla de du idag kallar för just etniska svenskar just... svenskar.

De allra flesta har någon individ bak i sin släkthistoria som haft en utlandsfödd förälder eller två.

Ja de som propagerar mot folkmord är sååååå pantade så. Man är en idiot helt enkelt om man inte gillar folkmord. Ja så är det!

Folkmord enligt FNs egna definitioner att förstöra en etnisk grupp genom tvinga in andra etniska grupper.
Citera
2023-08-25, 11:24
Medlem
Våldtäkt är ok så länge minst 2 personer är inblandade.
Citera
2023-08-25, 16:51
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:

Seriöst så så vi rasister inte pantade. Vi försöker hålla oss rena och outblandade som vilken hawaiian, same (som har missat tåget då ingen är brunhyad med svarta ögon och är 1,55 längre), eller vilken ”ren” ursprungsbefolkning du åkallar.

Så seriöst är vi rasister realistiska. Vi inser att folkslag överlever. Du blandas ut och försvinner. Endast ”antirasister” tror att samer finns kvar. Där har vi lajvande svenskar som säger att de är samer.
Citera
2023-08-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Ja de som propagerar mot folkmord är sååååå pantade så. Man är en idiot helt enkelt om man inte gillar folkmord. Ja så är det!

Folkmord enligt FNs egna definitioner att förstöra en etnisk grupp genom tvinga in andra etniska grupper.

Ett "folk" är en grupp människor som ingår i samma nation och/ eller kultur.

Om någon föds som svensk, fast den har en eller två förälder som är från en helt annan nation eller kultur, så betyder det att den ingår i samma nation och även delar samma kultur som övriga födda där.

Inget folk "utrotas" pga invandring.

och folkmord definieras :

"mord, utrotande, förslavande, deportation och andra omänskliga handlingar, begångna mot någon civilbefolkning före eller under kriget, eller förföljelser av politiska, rasistiska eller religiösa skäl"

https://fn.se/wp-content/uploads/201...skligheten.pdf
Citera
2023-08-25, 20:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ett "folk" är en grupp människor som ingår i samma nation och/ eller kultur.

Om någon föds som svensk, fast den har en eller två förälder som är från en helt annan nation eller kultur, så betyder det att den ingår i samma nation och även delar samma kultur som övriga födda där.

Inget folk "utrotas" pga invandring.

och folkmord definieras :

"mord, utrotande, förslavande, deportation och andra omänskliga handlingar, begångna mot någon civilbefolkning före eller under kriget, eller förföljelser av politiska, rasistiska eller religiösa skäl"

https://fn.se/wp-content/uploads/201...skligheten.pdf
Snacka om glida iväg från ämnet Har du ens läst rubriken på trådstarten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in