Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-06, 21:56
Medlem
Jag har lite problem att få saker gjort, och hade därför inte haft något emot att hyra en butler. Jag vet att det egentligen är ett ganska ansvarsfullt jobb, att butlern styr över hela hushålls-personalen etc... Jag menar dock en billigare lösning, med en mer allsidig "butler" som städar, diskar och tvättar men även utför traditionella sysslor förknippade med en traditionell butler.

Om jag för kvällen har retirerat till biblioteket och vill ha ett glas konjak serverat, ska butlern kunna servera detta... Även om jag har gäster som anlänt, så kan butlern servera eventuella drinkar eller andra förfriskningar. Fast jag vill ta min butler ännu längre...

Om jag kanske inte kan gå och handla, hämta ett paket eller annat... Då är det dags för butlern att rycka in. Även att butlern kanske kan agera bodyguard om jag behöver röra mig i farliga områden. En f.d. militär från engelska SAS eller liknande hade kanske varit lämpligt?

Att butlern är beläst, kan föra en intellektuell diskussion, kanske talar flera språk som jag kan passa på att öva på. Typ tyska, japanska, franska etc. Kanske lite latin... Det vore även trevligt om butlern är bildad inom allehanda andra områden...

Slutligen att betjänten är vis och kan ge mig råd om mitt liv och framtiden och hur jag bekämpar brott i min stad. Det sistnämnda var såklart ett skämt...

Fast jag är allvarlig. Jag skulle vilja anställa en butler som skulle kunna göra saker som att förbereda frukost på morgonen, diska och mycket annat jag sällan gör.

Är det möjligt att någon skulle acceptera en tjänst som detta, och hur mycket skulle det kosta? Måste butlern på traditionellt vis, bo hos mig? Eller är detta bara en omöjlig dröm?

Senast redigerad av Snobird 2023-09-06 kl. 22:07.
Citera
2023-09-06, 22:16
Medlem
Om det vore möjligt och jag anställer någon för dylika sysslor, hade jag såklart behandlat personen oerhört väl... Även betalat ordentligt inom den mån jag kan.
Citera
2023-09-06, 22:29
Medlem
knark-kungens avatar
Det du söker är en Thailändare.
Citera
2023-09-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

En manlig sådan? Kan han agera butler och endast det...? Jag är inte redo för andra prövningar...
Citera
2023-09-06, 22:43
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det är väl bara att lägga upp en annons på arbetsförmedlingen och se om någon nappar? Tror dock att det är ovanligt med klassiskt skolade specialstyrkeveteraner som vill damma och servera drinkar, så det lär kosta en del.
Citera
2023-09-06, 22:47
Medlem
Symptms avatar
Fan det där lät inte fel, tänkte såklart på Alfred i batman, en äkta butler som gör det han ska. Förr var detta nog mer vanligt och dessutom inget konstigt.
Citera
2023-09-06, 22:56
Medlem
"If you have to ask you can't afford it" DVS, hade du de pengar som behövdes för att ha en personlig betjänt kombinerat med skyddsvakt skulle det vara uppenbart för dig var du köper en sådan tjänst.
Citera
2023-09-06, 23:06
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Eller personlig assistent.
Citera
2023-09-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Det är väl bara att lägga upp en annons på arbetsförmedlingen och se om någon nappar? Tror dock att det är ovanligt med klassiskt skolade specialstyrkeveteraner som vill damma och servera drinkar, så det lär kosta en del.

Ok, Han behöver ju inte ha bakgrund inom MI5 kanske... Men en person som kan ställa upp och hjälpa till lite mot betalning.
Citera
2023-09-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Fan det där lät inte fel, tänkte såklart på Alfred i batman, en äkta butler som gör det han ska. Förr var detta nog mer vanligt och dessutom inget konstigt.

Ja, det finns nog många som skulle vilja ha en trevlig, artig och belevad person som hjälper till hemma... Där jag bodde förr fanns pigrum (tror jag det hette). Det användes inte till det såklart när jag bodde där...
Citera
2023-09-06, 23:16
Medlem
Konstnarren5s avatar
Har haft en sådan person anställd hos mig i några år. Skötte allt utom bilkörning, beställningar av biljetter mm eller besöken i boutiquerna. Skötte i övrigt allt, inklusive shopping, diskning, städning, barnpassning, påklädning, matlagning, representation mm. Funkade utmärkt.

Förstår inte vad du menar med märkliga uppgifter. Tror att Cato är ledig nu när insp Clouseau pensionerat sig. Body guard är bara trashigt då det betyder att du håller på med kriminell verksamhet...eller bor i Mexico.
Senast redigerad av Konstnarren5 2023-09-06 kl. 23:20.
Citera
2023-09-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
"If you have to ask you can't afford it" DVS, hade du de pengar som behövdes för att ha en personlig betjänt kombinerat med skyddsvakt skulle det vara uppenbart för dig var du köper en sådan tjänst.

Visst, men jag är kanske inte så ekonomiskt laddad jag tidigare har funderat på detta, eller rört mig direkt i cirklar som har råd med det. Jag söker mer en budget-variant kanske.. Om en ultimat butler är en Rolls, så är den butler jag söker mer kanske typ en hyfsad Volkswagen eller trimmad Volvo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in