Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Man får utgå ifrån att Myndigheten för Psykologiskt Försvar är direkt involverad i hur Ukrainakriget ska vinklas i media. Rapporteringen i hela europa verkar vara väldigt likartad, så antingen beror det på statlig samkörning som sedan sprider sig till MSM eller så handlar det om en samkörning i media pga att de kopierar varandra både i artiklar och ställningstaganden.
Att inga kritiska röster får komma fram i officiell media är uppenbart. Krigshetsen i media kan leda till direkt väpnad konflikt som förintar oss. Ändå finns det ingen kritisk röst som undrar vad innihelvete ledarskapet sysslar med.
Har mina misstankar om att ukrainadårarna på Flashback kan vara en del av en påverkansoperation. De upprepar samma puckade fraser, samma puckade resonemang, dillar om västerländska Wunderwaffen osv. så att varenda tråd om Ukrainakriget förstörs. Kan iofs även bara vara vanliga svenska vänsterliberaler.
Det här var bland det bästa jag läst här på länge!
De stängde ner all media från Ryssland fort som tusan, själv blev jag matad med bilder från kriget från cnn, bbc och aljazeera som blev gratis i tre månader eller något...
Att ens närma sig andra, alternativa nyheter, verkar tydligen suspekt och jag har inte orkat med att hålla på med VPN eller liknande heller.
Allt vi gör på internet osv. går att hålla reda på om man vill och vanliga medborgare förlorar sin integritet och sitt privatliv eftersom det inte behövs mycket för att övervaka saker längre heller.
Om någon skulle vilja göra revolution mot något, blir de nog snart nerkämpade med någon av alla hundratusentals lagar, förordningar och övervakningsmetoder som redan finns.
Vem/vilka som ligger bakom denna allmänna övervakning och censur från början, det skulle jag vilja veta och i vilka syften... En bra förklaring vore på sin plats!