• 1
  • 2
2023-09-20, 15:09
Medlem
Citat:
PÅ LÖRDAG TAR VI HELA CENTRALBRON!
Någon gång mellan 15.30-16.30 sätts blocaden
Citat:
Kom och ge support från massor av utsiktsplatser (se karta i kommentarerna).
Eller kom med ut på vägen och sätt er egen blockad när trafiken står stilla!
Nu avslutar vi Week of Action så mäktigt vi bara kan! Tillsammans!
Denna karta över Centralbron markerar vilka vägar dom kan gå för att komma upp på vägen.

Även en drönarvideo. Någon som vet om piloten har ansökt om tillstånd vilket krävs då drönaren flyger över både folk och bilar på ett mindre avstånd än 50 meter.

Kan man inte göra en liknande aktion mot ÅV och förhindra deras väg upp på bron?
Utan att använda våld.
Citera
2023-09-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajjan2.1
Denna karta över Centralbron markerar vilka vägar dom kan gå för att komma upp på vägen.

Även en drönarvideo. Någon som vet om piloten har ansökt om tillstånd vilket krävs då drönaren flyger över både folk och bilar på ett mindre avstånd än 50 meter.

Kan man inte göra en liknande aktion mot ÅV och förhindra deras väg upp på bron?
Utan att använda våld.

Vad är ÅV?

Har för mig att tillstånd ej krävs om drönare väger mindre än eller max 250gram, så exempelvis en Dji Mavic Mini eller vad de heter, borde således inte vara något problem.

Men terroristerna borde ha stryk.
Citera
2023-09-20, 15:20
Avstängd
YP4XQs avatar
Hur viktiga är våtmarkerna för den biologiska mångfalden, floran, faunan?
Citera
2023-09-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Vad är ÅV?

Har för mig att tillstånd ej krävs om drönare väger mindre än eller max 250gram, så exempelvis en Dji Mavic Mini eller vad de heter, borde således inte vara något problem.

Men terroristerna borde ha stryk.

Ja om den väger under 250g så behövs ingen licens.
Men att flyga som han gör i klippet, nära folkgrupper och över fordon så behövs ett tillstånd.
Citera
2023-09-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ja om den väger under 250g. Men att flyga som han gör i klippet, nära folkgrupper och över fordon så behövs ett tillstånd.
Tror jag inte.
Citera
2023-09-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Tror jag inte.

Tänker du flyga över en grupp personer som inte godkänt det?
Detta är tillståndspliktigt, avgiftsbelagt och kräver ytterligare utbildning.

Källa: https://dronarsidan.transportstyrelsen.se
Senast redigerad av Brajjan2.1 2023-09-20 kl. 15:29.
Citera
2023-09-20, 16:02
Medlem
AlabamaWs avatar
Citat:

Utan att använda våld.

Hoppas innerligt på en motaktion! Hade jag bott närmare hade jag släpat fölk hela dagen om det behövts!
Citera
2023-09-20, 16:32
Medlem
Jordgubbes avatar
Varför står fordonen kvar, varför kör de inte bara framåt? Hur får de polisen på sin sida för att sitta på vägen, de kan ju knappast ha demonstrationstillstånd? Stinkbomber eller hemgjord smörsyra borde väl kunna funka i en motreaktion. Även tidigare förslag, att dyka upp med helt andra banderoller och budskap (typ "I'm with stupid -->"). Tråden om deras vetenskapligt grundade bakomliggande resonemang är en av Flashbacks kortaste. Att sen köra drönare på centralbron är förstås närmast tankeförbud, eftersom det ligger en gammal helikopterplatta där (men filmen är ju från annan plats).
Citera
2023-09-20, 16:42
Medlem
Mycket bra att de går ut med detta i förväg. Hoppas personer som befinner sig i Stockholm och som gärna vill prata med Våtmarkssekten tar del av detta.
Citera
2023-09-20, 16:51
Medlem
Ta reda på vem som betalar dessa aktivister så förstår ni varför polisen inte gör någonting. De är t.om på aktivisterna sida.

Det är big oil som pröjsar aktivisterna

Ni kan hitta mer info själva blir ändå bara kallad konspiratorisk när jag läggar upp fakta.
Citera
2023-09-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Ta reda på vem som betalar dessa aktivister så förstår ni varför polisen inte gör någonting. De är t.om på aktivisterna sida.

Ni kan hitta mer info själva blir ändå bara kallad konspiratorisk när jag läggar upp fakta.

Vad skulle oljeindustrin tjäna på det?
Citera
2023-09-20, 19:05
Medlem
Jag kommer vara i närheten vid 15 på lördag.
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg

Dela med dig men gå inte för OT bara.Min tråd.. shoot!

Senast redigerad av Brajjan2.1 2023-09-20 kl. 19:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in