Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-25, 21:59
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
En fråga till er som sitter som klistrade framför Tyskens livesändningar: Hur många tittare brukar det vara?
Jag har varit inne där vid några tillfällen, men aldrig funnit det mödan värt att hänga kvar från början till slut. Säg 5 tillfällen och 5-15 min lyssningstid/gång. Baserat på detta knappa axplock skulle jag säga en "handfull" lyssnare vid varje givet tillfällem, kanske 3-5 men uppåt 10 någon gång.
Citera
2023-09-26, 11:53
Medlem
lysande-pistols avatar
Har samma upplevelse cirka 10 tittare men frågan är om dom är inloggade eller inte. Jag loggar inte in så vet inte om jag räknas eftersom jag orkar lyssna på svamlet max fem minuter. Chatten är är bara fånig mest folk som skriver på Tyska. Bortkastad tid då ljudet är undermåligt. Man tappar kontexten när ljudet klipper efter Säpos störnings metoder.
Citera
2023-09-26, 14:06
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lysande-pistol
Chatten är är bara fånig mest folk som skriver på Tyska.
Bert Peter verkar inte vilja ha en fungerande chat, utan verkar blocka alla som ställer frågor eller kommer med kommentarer som han finner misshagliga, med resultat att ingen skriver något annat än saker som stryker hans skägg medhårs.

Det är smått tragikomiskt att se honom klicka bort den ena lyssnaren efter den andra samtidigt som han orerar om hur youtube och säpo kränker hans yttrandefrihet genom att censurerar honom.
Citera
2023-09-26, 15:28
Medlem
Cybergubben426s avatar
Mört-Peter-Bert lever (typ) vidare ser jag. Kollade in på yt lite snabbt med, jävlar vad skäggig han blivit. Måste varit några månader sedan.

Läste 10 sidor bak, men orkade inte med tjafset. Alla vill ringa men ingen ringer.

Otroligt att man kan tycka så synd om en hund så många sidor utan att göra något åt det.

Peter-mört-Berts visningar på yt har gått från runt 1000 per video till max ett par hundra. Nu är det dött.

Är OG-Doghouse helt borta nu?Inget nytt om Lisa, Rebecca och Emil? Såg någon mening nämna GEET som ett skämt i förbifarten. Är det allt som finns kvar av fornstora dagar i doghousevärlden?
Senast redigerad av Cybergubben426 2023-09-26 kl. 15:30.
Citera
2023-09-26, 16:46
Citat:
Ursprungligen postat av Cybergubben426
Är OG-Doghouse helt borta nu?Inget nytt om Lisa, Rebecca och Emil? Såg någon mening nämna GEET som ett skämt i förbifarten. Är det allt som finns kvar av fornstora dagar i doghousevärlden?

Mört-Fjärt har bråkat med alla i OG-Doghouse utom Lisa som han har något slags kontaktförbud till. Rebecca och Emil omnämndes som lögnare någon gång i närtid.

GEET lever. Peter ska misslyckas en fjärde eller femte gång med att bygga en. GEETs främste förespråkare, Fittfjort, tackade nej till Mörtens hjälp med att plocka potatis och det slutade med uttalade mordhot.
Citera
2023-09-26, 22:31
Medlem
lysande-pistols avatar
Kan det här möjligen vara Mörten: Hungrig hund på bussen i Gävle?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-en-annan-hund

Nej det tror inte jag heller men den länkades på hans Facebook.

I övrigt tror jag att intresset för Doghouse2022 är lika med avrättat, det står ett Tyskt vrak och svammlar om pedofiler,judar, wallenberg och Säpo.

Fick han någon hjälp av Tysk ambassad till mat/uppehälle i Sverige, eller blev det swind hund geversen spitfire.

Jag är fortfarande nyfiken på vem Jimmy är som låter honom kedje röka i husvagnen, och vad gör han för att få lov att bo där?

Dags verken på gården, eller är det ett hemligt homosexuellt förhållande som Säpo är dom på spåren?

Tragedi med glimten i ögat?
Hur tror ni som följer honom att det slutar? Hem till Tyskland med hjälp av ambassaden eller psykvård i Sverige på vår bekostnad?
Eller är han ett genie med geeten och ingen förstår hans storhet? Tänk om vi missförstår en av de största uppfinnare på länge, hur länge till skall han utföra djurplågeri med Steppi?
Hunden får inte den födda och stimulans som en Huskie behöver. Varför följer inte djurskydd länsstyrelse upp honom?
Senast redigerad av lysande-pistol 2023-09-26 kl. 22:48.
Citera
2023-09-27, 09:12
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lysande-pistol
Kan det här möjligen vara Mörten: Hungrig hund på bussen i Gävle?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-en-annan-hund

Nej det tror inte jag heller men den länkades på hans Facebook.
Nej det är nog inte Mörten och hans byracka, även om hundägaren i artikeln verkar ha betett sig som Mörten (bara drar iväg utan att ta något ansvar). Artikeln är 3 veckor gammal -- då var Mörten uppe i Umeå och livnärde sig på Fittjåff och hans akuta matbrist hade inte börjat (vad jag förstått).
Citera
2023-09-27, 11:42
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybergubben426
Mört-Peter-Bert lever (typ) vidare ser jag. Kollade in på yt lite snabbt med, jävlar vad skäggig han blivit. Måste varit några månader sedan.

Läste 10 sidor bak, men orkade inte med tjafset. Alla vill ringa men ingen ringer.

Otroligt att man kan tycka så synd om en hund så många sidor utan att göra något åt det.

Peter-mört-Berts visningar på yt har gått från runt 1000 per video till max ett par hundra. Nu är det dött.

Vad vet du om folks ansträngningar att hjälpa hunden?

Jag har försökt kontakta Länsstyrelsen i Gävleborg flera dagar, på deras telefontid, de är inte anträffbara, och jag önskar vara anonym.
Senast redigerad av skoputs 2023-09-27 kl. 12:04.
Citera
2023-09-27, 16:47
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vad vet du om folks ansträngningar att hjälpa hunden?

Jag har försökt kontakta Länsstyrelsen i Gävleborg flera dagar, på deras telefontid, de är inte anträffbara, och jag önskar vara anonym.

Bra gjort i alla fall. Det går inte att mejla dem? Det är ju lätt att skaffa sig en anonym mejladress.
Citera
2023-09-27, 17:10
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Bra gjort i alla fall. Det går inte att mejla dem? Det är ju lätt att skaffa sig en anonym mejladress.

Skoputs har fått info hur den kan anmäla via mail anonymt.
Citera
2023-09-28, 08:07
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vad vet du om folks ansträngningar att hjälpa hunden.

Jag vet att man antingen inte är genuin i sina försök eller bara "aningen" långsam om det ska behöva ta så jävla lång tid att räkna ut hur man kontaktar och kontakta berörd myndighet.

Mjää... tror mer det handlar om att hålla kvar i något i tråden som faktiskt betyder något, lite spelad empati har väl ingen dött av?

Själv tror jag inte det går någon nöd på hunden. Att inte få Pedigree exakt kl 08 och 17 varje dag är nog ett rätt billigt pris att betala för en hund som får vara på luffen i stället för att sitta och vara rastlös och uttråkad i en förortstvåa 23-timmar om dygnet. Verkligheten för 100-tusentals hundar.

Att tysken säger att dom svälter tror jag mest handlar om att vinna sympati. Visst "jävligt hungriga" är dom säkert då och då. Men svälter, som i ett potentiellt livshotande tillstånd. Det tror jag inte.
Citera
2023-09-28, 08:52
Ingen Mörtvideo på 5 dagar! Oklart om han svultit ihjäl men jag är redo att fira lite bara ifall att.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in