2023-09-28, 23:29
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag tänker om tex IS skulle ha ett uttalat hot. Då skulle insatsstyrkor, Säpo och andra kopplas in.
Borde inte våldsmaffian betraktas och hanteras som terrorism?
Nä vad gör vi då med riktiga terroristerna?
Om alla kriminella räknas som terrorister lär terrorism öka mycket utan att en terrorist lyft ett handtag. De vinner och vi civila mäniskor förlorar trygghet och friheter i vårt eget land.
Citera
2023-09-29, 00:01
Medlem
Varför finns det två trådar om denna händelse?

(FB) Kvinna i 25-årsåldern avliden och 5 hus skadade i bombdåd, Fullerö Hage, Uppsala 2023-09-28
Citera
2023-09-29, 00:17
Medlem
Bobbalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Det beror på. I Sverige har vi dubbla måttstockar. En vänstergrupp skulle ursäktats i media, en högergrupp inte.

Nämn ett exempel på en vänsterextrem som utfört terror-artade brott och "ursäktats" av media / lagen.
Citera
2023-09-29, 01:46
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Nä vad gör vi då med riktiga terroristerna?
Om alla kriminella räknas som terrorister lär terrorism öka mycket utan att en terrorist lyft ett handtag. De vinner och vi civila mäniskor förlorar trygghet och friheter i vårt eget land.
Terrorister är terrorister. Är det organiserat systematiskt våld i publika rum är det terrorism.
Citera
2023-09-29, 01:51
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Terrorister är terrorister. Är det organiserat systematiskt våld i publika rum är det terrorism.
De är antingen religiösa eller politiska.
Gängen är enbart kapitalistiska och det kan man inte terroristklassa.
Citera
2023-09-29, 01:56
Medlem
526s avatar
Citat:
De är antingen religiösa eller politiska.
Gängen är enbart kapitalistiska och det kan man inte terroristklassa.
Klart man kan.

Det finns ingen helt entydig definition av terrorism, men den svenska lagen om terrorbrott baseras på ett rambeslut från EU. Enligt beslutet är terrorism "en gärning som allvarligt kan skada en stat eller mellanstatlig organisation om denna syftade till att:

Injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp.

Tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att vidta eller avstå från att vidta en åtgärd.

Destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer.
Citera
2023-09-29, 02:00
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Klart man kan.

Det finns ingen helt entydig definition av terrorism, men den svenska lagen om terrorbrott baseras på ett rambeslut från EU. Enligt beslutet är terrorism "en gärning som allvarligt kan skada en stat eller mellanstatlig organisation om denna syftade till att:

Injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp.

Tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att vidta eller avstå från att vidta en åtgärd.

Destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer.
Det är ju en definition av opposition.
Nä vi måste hålla isär terrorister och kriminella annars ser staten alla medborgare som fiender och vi är i Sovjet igen.
Citera
2023-09-29, 02:02
Medlem
526s avatar
Citat:
Det är ju en definition av opposition.
Nä vi måste hålla isär terrorister och kriminella annars ser staten alla medborgare som fiender och vi är i Sovjet igen.
Nej - staten ser inte alla medborgare som fiender. Bara de som systematisk utövar våld.
Citera
2023-09-29, 02:03
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Nej - staten ser inte alla medborgare som fiender. Bara de som systematisk utövar våld.
Tror du på det själv?
Citera
2023-09-29, 02:06
Medlem
526s avatar
Citat:
Tror du på det själv?
Ja.

Är du en flumpacifist som varit på mansläger?
Citera
2023-09-29, 02:11
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ja.

Är du en flumpacifist som varit på mansläger?
Nä. Är Anarkofaschist med stort våldskapital.
Är inte på något sätt soft utan vill inte att staten ska använda sitt våldsmonopol mot mig och de i min närhet.
Vi beter oss inte som gängen eller nysvenskarna.
Men vi får skit pga hur de beter sig.
Vill fan inte bli terrorist bara för jag gillar att puffa.
Citera
2023-09-29, 02:15
Medlem
526s avatar
Citat:
Nä. Är Anarkofaschist med stort våldskapital.
Är inte på något sätt soft utan vill inte att staten ska använda sitt våldsmonopol mot mig och de i min närhet.
Vi beter oss inte som gängen eller nysvenskarna.
Men vi får skit pga hur de beter sig.
Vill fan inte bli terrorist bara för jag gillar att puffa.

Trollar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in