Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
SVT brukar göra tusen olika dramaserier. Tunna blå linjen och liknande.
Alltid samma förklaringar: invandrarna är egentligen oskyldiga stackars offer. Det är den vita onda mannen som gör dem till massmördare.
Min förklaring: Religion med pedofil som profet och medeltida värderingar + tusentals år av inavel. Unkna värderingar + låg intelligens.
Är du säker på att gängmedlemmarna övervägande är muslimer?
I Sverige är väldigt få svenskar religiösa. Vi har aldrig tagit religion på allvar, även när vi tvingades in i Svenska kyrkan och hade husförhör mm. Ett sekulärt förhållande mellan religion och stat är rådande. Det är klart att det har sitt genomslag även på de som kommer hit. Deras religion är lika lite respekterad av staten som vilken som helst.
Men genom att religionen tycks sitta så löst hos dessa att dess grepp lossnar helt när det inte längre finns en tvingande stat närvarande så undrar i alla fall jag om religionen hos dessa hade ett så stort inflytande ens i början. När de inser att det går att leva utan att be fem gånger om dagen och inte hålla fredagen helig är deras liv plötsligt helt annorlunda. Att då fylla det med amerikansk gangsta-kultur verkar locka mer.
Vad förväntas man då göra med sitt liv i Sverige? Tjäna staten. Istället för en gud så har vi staten som ska gödas. En främmande tanke, även för mig som är både svensk och icke-religiös. Kanske vill inte alla göra det, för att det inte känns rätt att betala för andras vård och bibliotekariernas löner. Solidaritet kanske inte är universellt, trots insisterade på det av svenska sossar.