Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-04, 15:15
  #661
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ni får gärna förklara varför ni gillar Comtois, för min del har han inget göra på NHL-nivå i dagsläget. Hade kanske en bra säsong? Har sett ut som skit annars. Kan vara färgad av att jag ogillar honom sedan JVM för många år sedan
Min bild av honom är att han är en retsticka man älskar att ha i sitt lag, men jobbig att möta.
Verkar jobba hårt och även göra några poäng här och där. Perfekt i en fjärdekedja.

Men vad vet jag, jag har inte ens följt honom eller ducks

Ja, du ogillar honom från JVM, han var lite smådryg där
__________________
Senast redigerad av Bartman777 2023-10-04 kl. 15:18.
Citera
2023-10-04, 20:27
  #662
Medlem
Citat:
Placed on NHL waivers today: Robert Hagg (ANA), Colton White (ANA), Jayson Megna (BOS), Brett Murray (BUF), Jujhar Khaira (MIN), Vinni Lettieri (MIN), Dakota Mermis (MIN), Nic Petan (MIN), Cal Foote (NJ), Mark Jankowski (NSH), Leon Gawanke (SJ) and Jeffrey Truchon-Viel (WPG).

https://twitter.com/reporterchris/st...31027319111787
Citera
2023-10-04, 21:02
  #663
Medlem
Kedoxs avatar
Kan Jonas Johansson bli förstemålis i Tampa under Vasys skada? Gör det jättebra på försäsongen.
Såklart är det in i skuggan när ryske björnen återvänder, men gör han det bra kan det stärka marknadsvärdet och dra intresse från andra klubbar.
Citera
2023-10-04, 21:42
  #664
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ni får gärna förklara varför ni gillar Comtois, för min del har han inget göra på NHL-nivå i dagsläget. Hade kanske en bra säsong? Har sett ut som skit annars. Kan vara färgad av att jag ogillar honom sedan JVM för många år sedan

Det jag gillar är att han tillför energi på isen. Säsongen 20/21 kunde han kombinera energin med att producera. Men tyvärr har poäng produktionen varit sämre i Ducks de två senaste säsongerna och det är nog därför han ryker.
Men dessa sämre säsonger i Ducks har han representerat Canada i VM och där har poängen trillat in hyfsat. Så i rätt lag och rätt coach så tror jag han kan bli riktig nyttig i sitt lag. Hans spelstil är ju lite åt tex. Jämtin/Ledin hållet, guld värd i sitt lag men mindre omtyckt av alla andra.....
Citera
2023-10-05, 05:36
  #665
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Apropå Ducks rebuild. Ett intressant inlägg i svenska fans om detta här.
https://www.svenskafans.com/nhl/trad...rebuild-659616

Det jag fastnade för är att han är inne på att skeppa Gibson!
Är så kluven rörande Gibson, men vad har vi i stället att ställa i kassen. Dostaloch Clang. Fixar de det?

PS. Spännande att se om Comtois spelar till sig kontrakt med Vegas! Sur än för att inte han fick fortsätta vara med i Ducks bygge. Gillar han!

Hade någon sagt för 2-3 år sedan att vi skulle skeppa Gibson hade jag blivit rosenrasande.
Men sen vi satte nådastöten i förra satsningen med att skicka iväg spelare som Rakell, Manson, Lindholm och sätta rebuild 2.0 i fas har läget förändrats.
Jag är på intet sätt glad över att man bara gav upp men det är där vi står nu.
Har älskat Gibson i flera år, men sen rebuild 2.0 drog igång har han inte varit riktigt sig själv. Han känns ofta oengagerad och som att han inte pallar att anstränga sig. Ibland blixtrar han till, antagligen för att visa att han fortfarande håller nivån.
Men liksom, kan nog ta musten ur de flesta att behöva stå emot 50-60 skott. Han inser att rebuild 2.0 lär ta ett par säsonger innan det blir tal om att hota på riktigt.

Han är 30 nu och borde vara i sin prime. Kan ärligt förstå om han skulle känna att Anaheim inte är stället han vill va just nu och gå till ett legitimt slutspelslag. Klart det fortfarande skulle kännas lite som ett hugg i ryggen, men inte alls lika illa som för några säsonger sedan.
Kan tänka mig att han gärna hade gått till sin hemstad Pittsburgh där han om han spelade som han kan i sina bästa stunder lätt hade kunnat utmanövrera Jarry.

Frågan är då, vad f*n skulle Ducks ställa i buren?
Dostal är en talang men färsk och knappt torr bakom öronen, vore nog en björntjänst att sätta honom som starter så tidigt. Clang är också ung och har väl mest SHL-hockey i ryggen.
Har förhoppningar på Damian Clara, den store Italienaren som vi plockade i draften. Men det dröjer, han är bara 18.

Så skickas Gibson iväg känns det nästan tvunget att få in en stabil veteran som kan ingjuta lite hopp. Lite som Anderson var för Buffalo i slutskedet av sin karriär.

Edit: Som vanligt får jag för mig att Dostal är född 2002 fast han är född 2000, så purung är han ju inte.
Gibson själv var nog faktiskt yngre när han mer eller mindre cementerade sig som starter 15-16. Men John var också en osedvanlig talang som blommade ut väldigt tidigt mot hur det brukar se ut i normalfallet.
__________________
Senast redigerad av Kedox 2023-10-05 kl. 05:48.
Citera
2023-10-05, 11:01
  #666
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Det jag gillar är att han tillför energi på isen. Säsongen 20/21 kunde han kombinera energin med att producera. Men tyvärr har poäng produktionen varit sämre i Ducks de två senaste säsongerna och det är nog därför han ryker.
Men dessa sämre säsonger i Ducks har han representerat Canada i VM och där har poängen trillat in hyfsat. Så i rätt lag och rätt coach så tror jag han kan bli riktig nyttig i sitt lag. Hans spelstil är ju lite åt tex. Jämtin/Ledin hållet, guld värd i sitt lag men mindre omtyckt av alla andra.....
Precis så!
Citera
2023-10-05, 12:41
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Kan Jonas Johansson bli förstemålis i Tampa under Vasys skada? Gör det jättebra på försäsongen.
Såklart är det in i skuggan när ryske björnen återvänder, men gör han det bra kan det stärka marknadsvärdet och dra intresse från andra klubbar.

Absolut, inte så att han har någon större konkurrens direkt, man har Tomkins och Alnefelt i systemet vad jag kan se. Har lärt mig att ta försäsongsprestationer med en nypa salt, många lag roterar spelare hejvilt mellan varje match och spelar sällan sina bästa kedjor förrän sista 1-2 matcherna.

På tal om svenska målvakter, Torts har sagt att Ersson kommer ta andraspaden över Sandström.
Citera
2023-10-05, 12:46
  #668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Det jag gillar är att han tillför energi på isen. Säsongen 20/21 kunde han kombinera energin med att producera. Men tyvärr har poäng produktionen varit sämre i Ducks de två senaste säsongerna och det är nog därför han ryker.
Men dessa sämre säsonger i Ducks har han representerat Canada i VM och där har poängen trillat in hyfsat. Så i rätt lag och rätt coach så tror jag han kan bli riktig nyttig i sitt lag. Hans spelstil är ju lite åt tex. Jämtin/Ledin hållet, guld värd i sitt lag men mindre omtyckt av alla andra.....

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Min bild av honom är att han är en retsticka man älskar att ha i sitt lag, men jobbig att möta.
Verkar jobba hårt och även göra några poäng här och där. Perfekt i en fjärdekedja.

Men vad vet jag, jag har inte ens följt honom eller ducks

Ja, du ogillar honom från JVM, han var lite smådryg där

Ok, bra inlägg och är med på hur viktigt en energispelare är absolut.

De matcher jag sett av Ducks senaste 2 säsongerna ser han slö ut, forecheckar inte, tar onödiga utvisningar, spelar hårt men inte smart och ser allmänt oengagerad ut. Det i kombination med att jag ogillar honom kan ha gjort att jag kanske överdrev om att han inte är på NHL-nivå.....någon nytta gör han säkert i en fjärdekedja.

Nu kanske jag överdriver igen men ogillar honom nästan mer än Råttan

Om nu Vegas signar honom tror ni han får mer än 2M aav? Gissar att han han hade siktat på mot 2,5 M om han stannar i Ducks.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2023-10-05 kl. 12:53.
Citera
2023-10-05, 14:39
  #669
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ok, bra inlägg och är med på hur viktigt en energispelare är absolut.

De matcher jag sett av Ducks senaste 2 säsongerna ser han slö ut, forecheckar inte, tar onödiga utvisningar, spelar hårt men inte smart och ser allmänt oengagerad ut. Det i kombination med att jag ogillar honom kan ha gjort att jag kanske överdrev om att han inte är på NHL-nivå.....någon nytta gör han säkert i en fjärdekedja.

Nu kanske jag överdriver igen men ogillar honom nästan mer än Råttan

Om nu Vegas signar honom tror ni han får mer än 2M aav? Gissar att han han hade siktat på mot 2,5 M om han stannar i Ducks.

Har svårt att se att han får över 2 nu.
Tror nog han får nöja sig med att få kontrakt och spela! Han har trots allt en del att bevisa.
Citera
2023-10-05, 16:08
  #670
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Om nu Vegas signar honom tror ni han får mer än 2M aav? Gissar att han han hade siktat på mot 2,5 M om han stannar i Ducks.
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Har svårt att se att han får över 2 nu.
Tror nog han får nöja sig med att få kontrakt och spela! Han har trots allt en del att bevisa.
Jag har också svårt att se honom få över 2. Tror inte han får så mycket om han får kontrakt. Blir nog isåfall runt 1 förmodligen.
Citera
2023-10-05, 20:10
  #671
Medlem
Citat:
Placed on NHL waivers today: Nick DeSimone (CGY), Mathias Emilio Pettersen (CGY), Martin Pospisil (CGY), Andreas Johnsson (PIT), Joona Koppanen (PIT), Alex Nylander (PIT), Connor Carrick (SEA), Cameron Hughes (SEA), Kole Lind (SEA), Max McCormick (SEA), Gustav Olofsson (SEA) ...

https://twitter.com/reporterchris/st...93169092329827
Citera
2023-10-05, 20:54
  #672
Medlem
Anaheim och Drysdale kom överens nu om det nya kontraktet:

Citat:
Jamie Drysdale 3x$2.3M with ANA

https://twitter.com/FriedgeHNIC/stat...04717869240571
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback